2020-03-01, 03:11
Medlem
Som sagt, är det svårare för introverta, blyga och lugna killar att hitta en tjej för något seriöst? Är dom i 9/10 fall mer ute efter extroverta och utåtgående killar?

Jag är introvert, blyg och relativt lugn av mig. Bara nyfiken på hur ni tänker kring detta och era upplevelser.
Citera
2020-03-01, 03:22
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Som sagt, är det svårare för introverta, blyga och lugna killar att hitta en tjej för något seriöst? Är dom i 9/10 fall mer ute efter extroverta och utåtgående killar?

Jag är introvert, blyg och relativt lugn av mig. Bara nyfiken på hur ni tänker kring detta och era upplevelser.

Själv tycker jag om lugna killar. Utåtgående killar finner jag ofta barnsliga.
Citera
2020-03-01, 03:26
Medlem
Vad tror du själv? Har inåtvända killar som inte vågar prata med tjejer lika stora möjligheter att hitta tjejer som pratglada, öppna killar? Förmodligen inte.

Har introverta större chans att hitta ett långvarigt förhållande när de väl hittat en tjej och blir tillsammans med denne? Det kan ingen svara på. Varje relation är unik.

Jag tror dock att eftersom introverta killar överlag inte får lika många chanser att skjuta, är de beredda att offra mer för att få relationen att fungera långsiktigt. I vissa fall slutar det med att de blir tjejens slagpåse, i andra fall utvecklas relationen till något fantastiskt.
Citera
2020-03-01, 03:37
Bannlyst
Troligtvis har en introvert mer saker som flyger omkring i huvudet vilket skapar problem då allt inte blir lika enkelt då man både har allt i huvudet och allt utanför huvudet när man inte är introvert (dvs på dejt).

Mitt knep har varit att totalt skita i allt tills mitt huvud fått sortera upp all skit i huvudet i snygga mappar och hyllor.

Då har man blivit av med mycket problem som ställde till det på dejter och helt plötsligt så är allt det man hade i huvudet inte en börda utan snarare en sjuk fördel.

Men då man lärt sig att uppskatta ensamhet vilket tar många år så blir man inte heller lika desperat på att skaffa en partner.

Nu vet jag att jag kan men efter allt man gått igenom så blir det så att man tänker innan så man inte hamnar i samma situation som sist då allt blev rörigt i huvudet.

Sen tror jag mer på att man inte ska tvinga fram något. Troligtvis är det ett tecken på varför du måste tvinga fram det.

Jobba med det istället, tillslut så kommer allt du tvingade fram nu helt plötsligt komma fram utan att du nu tvingar fram det.

Det naturliga har en mening med att det är naturligt...
Senast redigerad av Ritual666 2020-03-01 kl. 03:43.
Citera
2020-03-01, 06:44
Medlem
Nej absolut inte, en person jag vet är tillsammans med en introvert kille, han är en riktig toppen kille, han ser bra ut, har bra sysslor, tar hand om sin partner väl, och är inte konstig på något sätt för att han är introvert...

Personligen vill jag inte ha en gapig person som ska vara in centrum hela tiden. Vill ha en lugn och harmonisk person i min närvaro.
Citera
2020-03-01, 06:58
Medlem
Grunden för att kvinnor ska vara med en man är att man får kontakt, så det är ju uppenbart att introverta och blyga killar har en nackdel om de inte tar kontakt med kvinnorna i samma utsträckning som extroverta. Det handlar ju i viss mån om statistiska sannolikheter.

Om jag får frångå frågan om att just träffa någon för något seriöst och att istället träffa någon för intimt umgänge överhuvudtaget: Jag minns hur jag i tonåren hade en äldre vän som i sin tur hade en vän som brukade på krogen gå fram till en massa kvinnor och fråga om de ville ligga. Det är väl rätt klassiskt exempel på hur man inte ska föra sig om man vill nå framgång (och nuförtiden kanske det t.o.m. är olagligt?). Och han fick mycket riktigt inte bara nobben gång på gång, han fick även rätt ofta en örfil, men eftersom jag systematiskt gick runt och frågade, så brukade han närmast alltid slutligen hitta en kvinna som svarade 'ja'. Många män som vill träffa en kvinna på krogen för sex skulle bedöma det som hög träffsäkerhet att få napp vid närmaste varendaste krogbesök. Det handlar kort sagt om sannolikhet, d.v.s. även mindre sannolika utfall sker om man försöker tillräckligt många gånger. Notera dock att det hela alltså inte tar hänsyn till kvalitet (t.ex. tänkbart flickvänsmaterial), endast till kvantiteten.

Samtidigt kan kanske andra egenskaper kompensera i det enskilda fallet. Jag är inte bara introvert, utan dessutom autistisk, men även om det är nackdelar, så har jag uppenbarligen haft lättare för att träffa kvinnor än män i genomsnitt (både kvinnor för enbart sex och villiga flickvänskandidater). Oftast har det varit kvinnorna som har tagit första kontakt med mig än tvärtom (intressant nog har det dock i regel varit jag som har tagit kontakt de gånger jag har träffat kvinnor som det sedan blev mer seriöst och långvarigt med), så det har ju kompenserat för att jag inte har gjort det. Dock behöver jag bara besöka ett forum för autistiska/Aspergare för att konstatera att autism generellt försvårar rätt rejält för män att träffa kvinnor.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-03-01 kl. 07:06.
Citera
2020-03-01, 07:28
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Världen är full av introverta, blyga och lugna damer, som också behöver någon att umgås med. De är kanske svårare att hitta, men de är desto roligare i längden.
Citera
2020-03-01, 10:56
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:

Blyga killar får blyga tjejer, extroverta killar får extroverta tjejer, det är inte svårare än så.

Extroverta tjejer kanske attraherar dig, inte konstigt, de signalerar tillgänglighet.
Men ignorera dom, och börja intressera dig för musslan i hörnet av lokalen.
Citera
2020-03-01, 12:03
Medlem
Citat:

Blyga killar har det svårare ja. Introvert däremot är en annan grej. Man kan vara introvert utan att vara blyg & man kan vara extrovert men ändå blyg. Jag upplevs som lugn, men ändå attraherar jag folk eftersom jag inte är blyg. Är du introvert, lugn men bestämd/självsäker så har du det tvärtom lättare.Vårdar du dessutom ditt yttre & tar hand om dig själv, upplevs du som "mystisk". Tjejerna blir nyfikna.
Citera
2020-03-01, 12:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Blyga killar har det svårare ja. Introvert däremot är en annan grej. Man kan vara introvert utan att vara blyg & man kan vara extrovert men ändå blyg. Jag upplevs som lugn, men ändå attraherar jag folk eftersom jag inte är blyg. Är du introvert, lugn men bestämd/självsäker så har du det tvärtom lättare.Vårdar du dessutom ditt yttre & tar hand om dig själv, upplevs du som "mystisk". Tjejerna blir nyfikna.
Spelar dock ingen roll i slutändan eftersom tjejerna trots sin nyfikenhet aldrig kommer ta ett initiativ. Den introverta killen måste alltid agera för att något ska hända och då har han sin personlighetsläggning emot sig.
Citera
2020-03-01, 12:16
Medlem
Xpander-s avatar
Det svåra är att ens få kontakt med någon när man är introvert, man ges inte chansen, iom att det alltid finns minst en extrovert vid samma tillfälle som då ges chansen istället. Oavsett vilka kvalitéer man har i verkligheten, vinner tugget.

Om väl relation uppstår är det nog ingen nackdel.
Senast redigerad av Xpander- 2020-03-01 kl. 12:22.
Citera
2020-03-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Spelar dock ingen roll i slutändan eftersom tjejerna trots sin nyfikenhet aldrig kommer ta ett initiativ. Den introverta killen måste alltid agera för att något ska hända.

Japp & det är där självsäkerhet/bestämdhet kommer in i bilden. Är man som sagt introvert, självsäker & bestämd så har man inga problem med att ta kontakt. Skillnaden mellan extroverta & introverta är egentligen hur man får sin energi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in