Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-03-01, 02:16
Medlem
Jag: man på 22, 7,5 nmol/l enligt min läkare helt normalt.
Ingen sexlust, impotens, dålig initiativsförmåga, motivationsbrist, dålig sömn, låg energi.

Någon som haft väldigt lågt testo och sedan självmedicinerat eller fått utskrivet? Hur känns det isåfall? Svårt att leva livet såhär faktiskt.
Har förövrigt träffat urologer också som inte vill hjälpa pga att jag är för ung och då ska det vara bra.
😭
Citera
2020-03-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatguyiguess
Ingen sexlust, impotens, dålig initiativsförmåga, motivationsbrist, dålig sömn, låg energi.

Någon som haft väldigt lågt testo och sedan självmedicinerat eller fått utskrivet? Hur känns det isåfall? Svårt att leva livet såhär faktiskt.
Har förövrigt träffat urologer också som inte vill hjälpa pga att jag är för ung och då ska det vara bra.
😭

Det är otroligt svårt att erhålla den rätta nivån som ger den bästa effekten så självmedicinering utan att mäta värden är inte lätt. Om dosen är för hög märks inget förrän den sjunkit till en nivå som gör gott på de plan som önskas. Därför ska man nog mäta nivån regelbundet.
Citera
2020-03-01, 06:36
Medlem
tnems avatar
Citat:

😭

Hur lever du i övrigt, styrketränar du, äter rätt?
Det finns en del grejer man kan gör för att naturligt öka testosteronnivån.

Det är individuellt vilken nivå man behöver för att må bra. Har du tur så hjälper det att optimera lite för dig.

Jag låg lite högre än dig med träning och kost osv, vilket inte räcker för mig, är framförallt att jag var nerstämd aldrig må riktigt bra.
Med en högre testo nivå så har framförallt välmående ökat, samt att jag känner mig lugnare och mer tillfreds.
Om du skall testa ta testosteron själv så läs på ordentligt, och låt det ta tid. Att läsa på och fundera i typ 6 månader.
Citera
2020-03-01, 08:29
Medlem
fnyrrs avatar
7.5 är lågt, och med det du beskriver låter det mycket konstigt att dom inte utreder dig. Finns mycket info om Trt om du ger dig in på amerikanska brädor. I Sverige är det som vanligt bromskloss.

Innan jag gick in på injektioner skulle jag pröva låg dos clomid om jag var dig, se hur mycket du kan få upp av din egen förmåga samt se om libidon och allt annat du beskriver blir bättre. Men främst bör du nog stå på dig och se till att få en utredning. Jag hoppas det löser sig för dig
Citera
2020-03-01, 10:28
Medlem
HeadOfBoos avatar
Undersök varför du har för lågt istället om du vill kunna få barn osv. Sluta röka, ta droger, träna och sov ordentligt, och framförallt lägg ner vegankosten och käka animaliskt fett och protein.
Citera
2020-03-01, 12:24
Medlem
Här kommer du få det bästa tipset du kan få här på forumet, ta nu sig själv i kragen och boka en tid hos Dr.Meisel på Ekenhälsan i Kållered. Skit i om det är långt dit om du nu så bor i Haparanda så får du väl fara med flyget.

Ta med dig blodprov svaret dit så ska du se att du får ett recept på Nebido och en spruta i arslet på nolltid, inte ska du gå runt utan könshormon i kroppen din.

Jag hade högre nivåer än dig och va i runt samma ålder också när jag va där och på under en timme så hade jag första dosen Nebido i mig.
Citera
2020-03-01, 16:50
Medlem
Att gå från lågt testosteron till normalt eller högt gör enorm skillnad för välmåendet.

Hur ser dina levnadsvanor ut, vet du vad ditt låga testosteron beror på?

Hur ser övriga markörer ut?
LH
FSH
SHBG
Östradiol
Citera
2020-03-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Att gå från lågt testosteron till normalt eller högt gör enorm skillnad för välmåendet.

Hur ser dina levnadsvanor ut, vet du vad ditt låga testosteron beror på?

Hur ser övriga markörer ut?
LH
FSH
SHBG
Östradiol

Jag äter i princip kyckling och fisk med grönsaker och lite ris varje dag. Jag varken röker eller dricker. Tränar 4-5 dagar i veckan.
Min läkare ville ej göra en utredning pga att det var helt normalt och jag är för ung för att oroa mig om testosteron.
Bor förövrigt i en liten stad.
Aldrig gjort dessa tester så har ingen aning.
Citera
2020-03-01, 19:55
Medlem
Citat:
Jag äter i princip kyckling och fisk med grönsaker och lite ris varje dag. Jag varken röker eller dricker. Tränar 4-5 dagar i veckan.
Min läkare ville ej göra en utredning pga att det var helt normalt och jag är för ung för att oroa mig om testosteron.
Bor förövrigt i en liten stad.
Aldrig gjort dessa tester så har ingen aning.

Du bör försöka få de testerna gjorda, en fullständig För att optimera förutsättningarna för din endogena produktion kan du göra en hel del på egen hand.

Ta zink & magnesium
Ta D-vitamin
Se till att få tillräcklig sömn varje natt.
Ät inte lakrits.
Var försiktig med smärtstillande och kortisonpreparat.
Citera
2020-03-03, 18:33
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Här kommer du få det bästa tipset du kan få här på forumet, ta nu sig själv i kragen och boka en tid hos Dr.Meisel på Ekenhälsan i Kållered. Skit i om det är långt dit om du nu så bor i Haparanda så får du väl fara med flyget.

Ta med dig blodprov svaret dit så ska du se att du får ett recept på Nebido och en spruta i arslet på nolltid, inte ska du gå runt utan könshormon i kroppen din.

Jag hade högre nivåer än dig och va i runt samma ålder också när jag va där och på under en timme så hade jag första dosen Nebido i mig.

Kan man ta med tester ifrån vårdcentralen dit och få nebido utan att de tar egna tester?

Jag gjorde ett prov på vc förra året som visade runt 7 också.
Citera
2020-03-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Kan man ta med tester ifrån vårdcentralen dit och få nebido utan att de tar egna tester?

Jag gjorde ett prov på vc förra året som visade runt 7 också.

Ja det kan du det gjorde jag, skriv ut det.
Citera
2020-03-03, 20:00
Medlem
7.5 är inte normalt. Det är ju inte ens inom referensvärdena som vården brukar använda sig av? Kanske normalt för en 80-årig gubbe. Inte en ung man.

Ser inte hur du genom att äta bättre eller sova mer skulle få upp värdena till normalt, kanske tar du dig över 10 vilket även det är i undre kant.

Stå på dig. Kräv en utredning av vårdcentralen. Jävla puckon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in