Citat:
Ursprungligen postat av
boredjonson
Jag vill inte dö. Jag vill bara försvinna.
Jag vill inte att min familj och nära personer ska gå miste om mig. Jag vill bara byta liv med någon annan eller bara försvinna ur bild helt. Jag vill lämna allt. Jag känner att jag är född med fel förutsättningar.
Jag kan inte strukturera upp mitt liv eftersom jag mötts av många motgångar, självklart är det många som går igenom mycket. Men för mig känns det här livet helt fel. Jag känner att nu kan jag inte bidra med så mycket än barnbarn till mina föräldrar och bli en arbetare åt någon kapitalist.
Kan man t ex bara bli en fågel eller något som inte känner ångest varje dag? Ångest över beslut angående studier, kärleksliv och livsstil? Kan man bara få försvinna och bli bortglömd och leva i harmoni som vad som helst... Jag vill inte tillbaka till jobbet och jag vill inte vara kvar i det här livet heller. Jag tror inte jag passar in i någon epok. Jag skulle inte ens klara av vikingatiden.
Jag är övertygad om att jag är född med fel förutsättningar och det är något jag inte kan ändra på heller. Så istället för att hitta ”lösningar” som inte finns vill jag bara försvinna men det går ju inte heller att rensa minnet på folk. Jag är helt avstängd och avtrubbad känslomässigt och jag gråter inombords. Jag vill bidra men jag kan inte jag är inte stark nog psykiskt.

Jag kan inte säga vad du ska göra, men det som slår mig i din text är två meningar:
Citat:
Jag känner att nu kan jag inte bidra med så mycket än barnbarn till mina föräldrar och bli en arbetare åt någon kapitalist.
och
Citat:
Jag vill bidra men jag kan inte jag är inte stark nog psykiskt.
Så din ångest kommer alltså åtminstone delvis från att du känner att du gör andra besvikna. Du upplever också att det du måste göra för att göra
de andra nöjda går emot din
egen vilja.
Men om du nu gör andra besvikna när du gör som de vill, varför tror du då att de skulle uppleva det som negativt om du slutade med det? Du kan inte fortsätta vara en slav för andras viljor. Meningen är att du ska använda din fria vilja, inte låta andra förvägra dig den.
Din psykiska styrka är direkt kopplad till rättfärdigheten i dina handlingar. Du känner att det du gör är fel. Börja gör det du vet är rätt så kommer din psykiska styrka att återvända.
Använd en terapeut eller liknande som kan guida dig rätt genom tankarna tills du vet vilken väg du ska ta. Att fortsätta med en strategi som inte har fungerat tidigare kommer inte göra att det plötsligt börjar fungera. Du behöver en knuff i någon annan riktning.