2020-03-01, 01:46
Medlem
boredjonsons avatar
Jag vill inte dö. Jag vill bara försvinna.
Jag vill inte att min familj och nära personer ska gå miste om mig. Jag vill bara byta liv med någon annan eller bara försvinna ur bild helt. Jag vill lämna allt. Jag känner att jag är född med fel förutsättningar.

Jag kan inte strukturera upp mitt liv eftersom jag mötts av många motgångar, självklart är det många som går igenom mycket. Men för mig känns det här livet helt fel. Jag känner att nu kan jag inte bidra med så mycket än barnbarn till mina föräldrar och bli en arbetare åt någon kapitalist.

Kan man t ex bara bli en fågel eller något som inte känner ångest varje dag? Ångest över beslut angående studier, kärleksliv och livsstil? Kan man bara få försvinna och bli bortglömd och leva i harmoni som vad som helst... Jag vill inte tillbaka till jobbet och jag vill inte vara kvar i det här livet heller. Jag tror inte jag passar in i någon epok. Jag skulle inte ens klara av vikingatiden.

Jag är övertygad om att jag är född med fel förutsättningar och det är något jag inte kan ändra på heller. Så istället för att hitta ”lösningar” som inte finns vill jag bara försvinna men det går ju inte heller att rensa minnet på folk. Jag är helt avstängd och avtrubbad känslomässigt och jag gråter inombords. Jag vill bidra men jag kan inte jag är inte stark nog psykiskt.
Citera
2020-03-01, 01:57
Bannlyst
Just nu är du troligtvis inne i en fas. Så som det är just nu har det kanske inte alltid varit under din existerande tid på denna plats, där är beviset på att det kan bli annorlunda.

Livet går ut på att föra evolutionen vidare men livet har också en djupare mening som handlar om att bli vän med livet.

Hade allt varit lätt så hade vi nog inte ens varit här, då hade vi nog redan varit döda i himmeln.

Just denna "fas" är enligt mig ett test från livet för att se hur värdig du är en plats på nästa ställe där enbart de starka själarna får vara.

Hur du hittar din väg dit är helt upp till dig. Det finns redskap överallt runtomkring dig som livet lite i smyg har lagt framför dig. Nu gäller det bara att du tar upp verktygen, lär dig dom och börjar jobba med dom så att du kan nå målet.

Detta är bara lite "pepptalk". Men det kanske skapade nån gnista nånstans inom dig
Senast redigerad av Ritual666 2020-03-01 kl. 02:03.
Citera
2020-03-01, 02:01
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredjonson
Jag vill inte att min familj och nära personer ska gå miste om mig. Jag vill bara byta liv med någon annan eller bara försvinna ur bild helt.(

Omöjlig❗
Ps. Inte lätt leva som fåge❗
Citera
2020-03-01, 02:12
Medlem
Citat:
Jag vill inte att min familj och nära personer ska gå miste om mig. Jag vill bara byta liv med någon annan eller bara försvinna ur bild helt. Jag vill lämna allt. Jag känner att jag är född med fel förutsättningar.

Jag kan inte strukturera upp mitt liv eftersom jag mötts av många motgångar, självklart är det många som går igenom mycket. Men för mig känns det här livet helt fel. Jag känner att nu kan jag inte bidra med så mycket än barnbarn till mina föräldrar och bli en arbetare åt någon kapitalist.

Kan man t ex bara bli en fågel eller något som inte känner ångest varje dag? Ångest över beslut angående studier, kärleksliv och livsstil? Kan man bara få försvinna och bli bortglömd och leva i harmoni som vad som helst... Jag vill inte tillbaka till jobbet och jag vill inte vara kvar i det här livet heller. Jag tror inte jag passar in i någon epok. Jag skulle inte ens klara av vikingatiden.

Jag är övertygad om att jag är född med fel förutsättningar och det är något jag inte kan ändra på heller. Så istället för att hitta ”lösningar” som inte finns vill jag bara försvinna men det går ju inte heller att rensa minnet på folk. Jag är helt avstängd och avtrubbad känslomässigt och jag gråter inombords. Jag vill bidra men jag kan inte jag är inte stark nog psykiskt.
Ta ledigt några dagar. Från jobbet eller från studier eller vad det nu är. Försök bli fri från alla förpliktelser och måsten. Sov så mycket det går och fundera över vad som egentligen är meningen med livet. Jag är helt övertygad om att du kommer fram till något avgörande. Men som sagt, bara ta det lugnt.
Citera
2020-03-01, 02:19
Medlem
crawlys avatar
Citat:

Jag kan inte säga vad du ska göra, men det som slår mig i din text är två meningar:
Citat:
Jag känner att nu kan jag inte bidra med så mycket än barnbarn till mina föräldrar och bli en arbetare åt någon kapitalist.
och
Citat:
Jag vill bidra men jag kan inte jag är inte stark nog psykiskt.

Så din ångest kommer alltså åtminstone delvis från att du känner att du gör andra besvikna. Du upplever också att det du måste göra för att göra de andra nöjda går emot din egen vilja.

Men om du nu gör andra besvikna när du gör som de vill, varför tror du då att de skulle uppleva det som negativt om du slutade med det? Du kan inte fortsätta vara en slav för andras viljor. Meningen är att du ska använda din fria vilja, inte låta andra förvägra dig den.

Din psykiska styrka är direkt kopplad till rättfärdigheten i dina handlingar. Du känner att det du gör är fel. Börja gör det du vet är rätt så kommer din psykiska styrka att återvända.
Använd en terapeut eller liknande som kan guida dig rätt genom tankarna tills du vet vilken väg du ska ta. Att fortsätta med en strategi som inte har fungerat tidigare kommer inte göra att det plötsligt börjar fungera. Du behöver en knuff i någon annan riktning.
Citera
2020-03-01, 02:27
Medlem
Peyzs avatar
Låter som borderline. Diagnls eller inte. Dessa symtom är illa nog. Du. Behöver hjälp om ska kunna friskna tio.
Citera
2020-03-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Låter som borderline. Diagnls eller inte. Dessa symtom är illa nog. Du. Behöver hjälp om ska kunna friskna tio.
Det kan inte stämma. Pesroner med borderline år sådana som som klänger sig fast vid andra och parasiterar på deras känslor. När väl blodet, eller känslorna tagit slut hos värddjuret så vänder sig borerlinepersonen mot denne. Trådskaparen verkar vara helt motsatt en bordelinepersonlighet, Han tycker att andra paratsiterar på honom, alltså förväntar sig saker av honom.
Citera
2020-03-01, 03:12
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det kan inte stämma. Pesroner med borderline år sådana som som klänger sig fast vid andra och parasiterar på deras känslor. När väl blodet, eller känslorna tagit slut hos värddjuret så vänder sig borerlinepersonen mot denne. Trådskaparen verkar vara helt motsatt en bordelinepersonlighet, Han tycker att andra paratsiterar på honom, alltså förväntar sig saker av honom.

Borderline är inte så enkel. Tyvärr.
Det finna flera olika typer av borderline.
Tom grandiosa sådana ja

Här har du en bra bok som ger en ganska bra överblickande bild.
Den är gratis
https://books.google.se/books?id=Hsa...on&redir_esc=y
Senast redigerad av Peyz 2020-03-01 kl. 03:16.
Citera
2020-03-03, 06:41
Medlem
Ett tips prova att leva som.hemlös ett tag..så kanske du förstår hur bra du har det
Citera
2020-03-03, 17:41
Bannlyst
Du låter riktigt jävla deprimerad man. Jag tycker du ska kolla upp om det finns någon hjälp du kan få och diskutera med någon på en stödlinje eller nått.

Det går alltid att ändra på någonting men det kan kännas ganska hopplöst när man befinner sig där du är nu. Försök att hitta tillbaka till dina drömmar och intressen och ta tag i skiten istället. Det kommer göra dig mycket bättre än att fortsätta som du gör just nu.

Och ja. Det är helt okej att släppa allt o börja om på ny kula igen när någon mår som du gör. Det gäller bara att försöka hitta motivationen och kraften igen.
Citera
2020-03-06, 15:17
Medlem
Mindmes avatar
Jag är också född med fel förutsättningar och vill försvinna ut i tomma rymden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in