Citat:
Ursprungligen postat av
modzent1
Hej!
Skulle formatera min faders dator, det var viktigt att hans musik pü 10gb inte skulle försvinna, jag förde över allt pü en USB-Sticka.
Efter formateringen och installationen av Windows 7 sü lyckas jag inte föra över filerna till datorn, jag har inte "behörighet" att flytta pü filerna.
Har provat det mesta youtube har att erbjuda men inget verkar fungera.
Nagon som vet hur man gar till väga för att öppna upp krypteringen? Vore sjukt grymt om nügon kunde hjälpa mig!
Tack pü förhand
Öppna Den här datorn, högerklicka på USB-minnet och välj Egenskaper.
Välj fliken Säkerhet och sen knappen Redigera under rutan med Grupp- eller användarnamn.
I rutan som kommer upp trycker du på knappen Lägg Till under rutan Grupp- eller användarnamn.
I rutan som kommer upp skriver du användarnamnet du är inloggad på i datorn, vad det nu kan tänkas vara, t.ex. Daniel. Tryck sen på knappen Kontrollera namn till höger, då ska det fyllas i datornamn framför användarnamnet du skrev nyss. Typ; DATOR-S8HK8SGU\Daniel.
Tryck därefter på OK. I rutan som nu är kvar kryssar du i Fullständig behörighet i rutan Behörigheter för Daniel. Tryck sen på OK två gånger till i de rutor som är kvar, sen ska det förhoppningsvis fungera.