Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-28, 10:10
  #1
Medlem
Opererat näsan för 3 dagar sen. Den har varit bruten med frakturer m.m sen några år nämligen. Blev sövd och de formade den rak och så man kan andas bättre sa de, och är nu under läkningsperioden typ en invalid mumie i fejset. Men så inatt då blev det lite varmt i rummet här hemma och gipset för näsan lossnade av svetten tror jag, men jag tejpade fast det igen snabbt.

Undrar bara, är det farligt på nåt vis? Tänker om läkaren satt gipset eller format det så näsan läker rätt (blir rak igen) och kan detta ha sabbats av att det lossnade, även om man tejpade fast det igen? Ska dit och ta ut rören ur näsborrarna på måndag så tänker att det kan tas upp då, eller hinner typ näsan läka felaktigt, åt fel håll, eller nåt om man väntar tills dess?

Dum fråga kanske. Sorry. Men tänkte om nån hade erfarenhet bara.
__________________
Senast redigerad av Grumbo 2020-02-28 kl. 10:12.
Citera
2020-02-28, 11:02
  #2
Medlem
Jag antar att det sitter där som skydd ifall man tex skulle gnugga näsan i kudden när man sover. Det är ju inte vidare hög belastning på näsan som skulle deformera den.

Jag minns när jag hade brutit min näsa, medans den läkte ihop visste man inte från en dag till en annan vad man skulle mötas av i spegeln. Det räckte att klia sig lite oförsiktigt på kranen så hade man ändrat sitt utseende radikalt.
Citera
2020-02-28, 13:17
  #3
Medlem
så det var medicinskt skäl inte kosmetiskt?
Citera
2020-03-16, 01:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
så det var medicinskt skäl inte kosmetiskt?

Japp.
Ett par veckor efter op nu så verkar det hela gått finfint.
Tack för era svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback