2020-09-23, 22:49
Medlem
Varje gång börsen skakar lite - till och med några få % - så kommer kackelackorna fram. Händer 100% av gångerna.

Brukar vara Lund-nogo-zone eller Bajsboo, men ser nu att det är några nya ansikten - eller?
Citera
2020-09-23, 22:54
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HammerStrike
Fantastiskt många nervösa skribenter i den här tråden.
Ja, det finns all anledning till oro för oss som är nästan fullsmetade på börsen.
Finns goda grunder till att jag sålde av 30% av mitt innehav idag.

Räknar iskallt med att kunna köpa in mig på lägre nivåer framgent..
Citera
2020-09-23, 22:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Varför pratar folk om osäkerhet? Och vad är det som ska hända mer exakt?

Varför skulle börsen gå ner 10-20 % pga det amerikanska valet?

Biden är det absolut bästa som kunde hända investerare när det kommer till demokraterna. Vill investerare hellre ha Warren? Sanders?

Så antingen så vinner Trump och börsen fortsätter upp. Eller så vinner biden (som är den minst skadliga demokraten) och börsen fortsätter upp.

Corona har alltid varit bullshit. Sverige är i princip helt öppet och det dör vadå? 5 pers per dag... dessutom personer som har ena foten i graven ändå. Vilket mördarvirus...

Fed har 0 % ränta och ska ha det i minst 3 år till. Och de accepterar 2,5 % inflation. Folks cash kommer att ätas upp. Finns inga alternativ än kapitalmarknaderna.

Och varken Sverige eller USA är så dumma som Storbritannien att de på nytt stänger ner hela samhället. Så total lockdown är uteslutet.

Ingen reagerar ens på kina-USA konflikten längre. Den har fått minskad betydelse för börsen.

Det enda jag saknar atm är fiskalstimuli. Annars finns inga större hot mot börsen.

Investerare överreagerar som vanligt.
De kunde inte säga tydligare "vi måste ha inflation för att äta skulderna och värdet på pengar".

Dessutom är inte värderingarna särskilt höga längre likt de var för 1 månad sen.

https://www.multpl.com/shiller-pe shiller pe 29,7 med de enorma stimulanserna är kanske inte rea, men det är inte 33 som det var för en månad sen.
Citera
2020-09-23, 23:30
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Vad är det som är osäkert? Och varför skulle den faktorn betyda särskilt mycket konkret?

Psst. Noterar att fear & greed-index gått från 52 till 47 inom ett dygn. Mycket märkligt...
Citera
2020-09-24, 15:01
Medlem
Tänkte passa på att köpa extra mycket nu när raset kommer, har för tillfället stor exponering(procentuellt) mot PEIX som jag tror kommer fortsätta starkt detta år och kommande 1-3 åren med tanke på deras produktion av handsprit som de planerar att fortsätta expandera. Var även sugen på att köpa WKHS nu när den närmar sig 20, samt SPCE runt 15-16. Hur länge tror ni det fortsätter dippa?Motivera gärna varför. Är själv ny till aktiemarknaden(började lära mig i somras) men tycker det ser ut som att vi har ett bra köpläge framför oss.
Citera
2020-09-24, 18:32
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Börsen framöver svårt att sia om men imorgon lär det bli blodrött iallafall.
det blev -1%
Citera
2020-10-01, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Bollkalle och valfri Lyxfällandeltagare... investerar som om det inte vore en morgondag 🙄

Kul att kolla tillbaka
Portföljen gör stadiga ATH’s
Blir en spännande höst/vinter

Finns betydlig uppsida kvar i USA enligt mig
Citera
2020-10-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70

Finns betydlig uppsida kvar i USA enligt mig
Ja då är det väl bara att gå all in

Själv sitter jag fortfarande still i båten, till våren blir det att igen studera bolag och fonder för att senare under året gå all in när raset kommit, bottnat och vänt.
Citera
2020-10-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Varje gång börsen skakar lite - till och med några få % - så kommer kackelackorna fram. Händer 100% av gångerna.

Brukar vara Lund-nogo-zone eller Bajsboo, men ser nu att det är några nya ansikten - eller?

Lund är ny expert på feminism har jag sett
Jag har följt hans manöver med XACT bear sedan början av juli , inte avis på den

Snart kommer väl haddock tillbaka med sina domedags youtube’s

Tråden borde stängas, fynden gjordes i våras .
Citera
2020-10-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Lund är ny expert på feminism har jag sett
Jag har följt hans manöver med XACT bear sedan början av juli , inte avis på den

Snart kommer väl haddock tillbaka med sina domedags youtube’s

Tråden borde stängas, fynden gjordes i våras .

Ja, idioterna är många.

De är inte ens övertygande i sina argument. Sjukt att folk ens lyssnar på dem.

Vi har bara 200 år data på att börsen ALLTID går upp i det långa loppet. Köper man månadsvis och blir mer försiktig ju närmare man kommer pensionsåldern så vinner man. Och det är ett faktum, hur mycket än idioterna på Flashback vrålar det motsatta.
Citera
2020-10-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Ja, idioterna är många.

De är inte ens övertygande i sina argument. Sjukt att folk ens lyssnar på dem.

Vi har bara 200 år data på att börsen ALLTID går upp i det långa loppet. Köper man månadsvis och blir mer försiktig ju närmare man kommer pensionsåldern så vinner man. Och det är ett faktum, hur mycket än idioterna på Flashback vrålar det motsatta.

Får användas som kontra indikator
Men det är nästan provocerande med all denna svagbegåvning i samhället

Fyllde på igår
Cantargia
Eqt
Veoneer

Det var lönsamt
Citera
2020-10-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Ja, det finns all anledning till oro för oss som är nästan fullsmetade på börsen.
Finns goda grunder till att jag sålde av 30% av mitt innehav idag.

Räknar iskallt med att kunna köpa in mig på lägre nivåer framgent..

Märkligt att du inte sålde 100% om du iskallt räknar med lägre nivåer framgent...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in