2020-03-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nu börjar OMX30 närma sig +2%. Med en sån här mesig rekyl får man lust att minska innehavet av aktier ytterligare. USA börsen grejar inte ens +3% dagen efter ett -7% ras. Alltså jag ser ingen återhämtning här.

Edit: Där gick OMX30 under 2 %.

Jo, index skall ner mer, och det kommer fler så kallade bull traps.

Företag i Tyskland börjar lägga reseförbud, det var förra veckan. Brorsan jobbar där.

Jag är förvånad över att vinstvarningarna inte har kommit än för Q1. De borde börja trilla in, och då kan man kanske få en lite bättre överblick över läget.
Citera
2020-03-10, 15:11
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Nu börjar OMX30 närma sig +2%. Med en sån här mesig rekyl får man lust att minska innehavet av aktier ytterligare. USA börsen grejar inte ens +3% dagen efter ett -7% ras. Alltså jag ser ingen återhämtning här.

Edit: Där gick OMX30 under 2 %.

Coronasiffrorna för Sverige var väl sådär, 81 nya smittade och flera fall på intensiven, kanske påverkade humöret. (1)
Hur som helst, som jag ser det i alla fall, så har dom lurat av en del småsparare pengar idag.

Sverige ligger rätt risigt till i antalet smittade per capita. Schweiz ligger ännu sämre till. Kanske är Schweiz det land med störst risk att utveckla en storskalig epidemi.

Förstår inte hur någon kan gå iång under nuvarande omständigheter. Först om några månader har vi en bättre bild av hur covid-19 har slagit mot världsekonomin.

Jag har svårt att tro att en stor epidemi i Västeuropa är diskonterat i dagens kurser. Men jag kan ha fel.

(1) Siffror för idag:

✓ 10 mars (81 fall)

Skåne: 3 fall
Örebro: 1 fall
Halland: 1 fall
Stockholm: 60 fall
Värmland: 1 fall
Västra Götaland: 15 fall

Man går upp i stabsläge på det här smittläget på vissa sjukhus. Man kan föreställa sig hur det är i Italien.
Senast redigerad av Kulturmannen 2020-03-10 kl. 15:18.
Citera
2020-03-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
#bosse och buffet - investera som dom stora mästarna
Bollkalle och valfri Lyxfällandeltagare... investerar som om det inte vore en morgondag 🙄
Citera
2020-03-10, 15:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, index skall ner mer, och det kommer fler så kallade bull traps.

Företag i Tyskland börjar lägga reseförbud, det var förra veckan. Brorsan jobbar där.

Jag är förvånad över att vinstvarningarna inte har kommit än för Q1. De borde börja trilla in, och då kan man kanske få en lite bättre överblick över läget.

Så här låter Yahoo finance och det under en uppgång.

"Credit crisis" Nämndes nästan 10 ggr av en gäst.

"Bankruptcy"

"Demand destruction"

"Supply shock"

Och nu:

"Is it time for FED to throw money at these companies?" [flygbolagen bland annat]
Citera
2020-03-10, 15:19
Medlem
Hade en del jobb idag via mitt företag på Arla.. fick ett telefonsamtal från produktionschefen att inte sända ditt folk pga Corona... nu börjar det 😊
Citera
2020-03-10, 15:20
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen
Förstår inte hur någon kan gå lång under nuvarande omständigheter. Först om några månader har vi en bättre bild av hur covid-19 har slagit mot världsekonomin.

Jag har svårt att tro att en stor epidemi i Västeuropa är diskonterat i dagens kurser. Men jag kan ha fel.

Jag tänker likadant och vågar inte ge mig tillbaks in på ett bra tag. Likt dig tror jag inte att den fulla vidden av en pandemi, som verkar rycka närmare för varje dag, är diskonterat på långa vägar.

Fram mot midsommar kommer vi kanske ha info för första riktiga lägesbild tror jag.
Citera
2020-03-10, 15:56
Medlem
OMX Stockholm 30 djupdök nyss och ligger nu på minus för dagen. Vilka index bör man ha koll på? Jag stirrar mig blind just nu på just OMX Stockholm 30 samt DJ World index.
Senast redigerad av johnbabyjohn 2020-03-10 kl. 16:00.
Citera
2020-03-10, 16:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnbabyjohn
OMX Stockholm 30 djupdök nyss och ligger nu på minus för dagen. Vilka index bör man ha koll på? Jag stirrar mig blind just nu på just OMX Stockholm 30 samt DJ World index.

Lol och nu ner igen. Man hinner fan inte ens edita ens inlägg för börsen är totalt schizofren. Denna marknad är ju skit kul.
Citera
2020-03-10, 16:11
Medlem
Citat:
Lol och nu ner igen. Man hinner fan inte ens edita ens inlägg för börsen är totalt schizofren. Denna marknad är ju skit kul.

Ja, äntligen händer något...

Mina Lupe blev ingen direkt fullträff och de är ner närs 10% från köpet...

Å andra sidan kan jag tanka fler om en månad när jag skall agera igen... eller när det blir.

Men den handeln som var på LUPE i morse, den omsättningen, jag vet inte om jag sett något liknande, och då är jag inte ny på detta.

Jisses, vilken cirkus.

Men dystert idag.
Citera
2020-03-10, 16:38
Medlem
Kebbabturkens avatar
Ligger så mycket minus att man blir bedövad och inte ens bry sig längre. Kan lika gärna minska ytterligare 60k.
Citera
2020-03-10, 16:47
Medlem
Sitt lugnt i båten kommer bli årets mening 2020! Underbart med ännu en dag med röda siffror. När man snart stänger ner Stockholm då är kraschen ett faktum.

Men för all del... sitt lugnt i båten

#fynda#rabatt#långsiktighet100år#kvalitebolag

Alla experters portföljer kommer krascha så jävla hårt. Det kommer dröja minst 2 år innan dem hamnar på +-0
Citera
2020-03-10, 16:52
Medlem
Sitt lugnt i båten.
1% minus idag.. minus dag efter dag.
Sitt lugnt i båten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem