2020-05-07, 06:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Ja det är förjävligt asså. Mina aktier fortsätter dock stiga ;-)
Har dock ingenting med vad dina aktier presterar i form av avkastning/vinster att göra.
Citera
2020-05-07, 19:58
Medlem
Nasdaq YTD. +4,4 %

Imorgon blir det att fira med en flaska prosecco 🥂🥂🥂
Citera
2020-05-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Amazon går upp, Disney+ går upp, Netflix. Säkert finns det enstaka branscher som går upp. Aktiepriset avspeglar ett företags värde inom sex månader. Konjunkturinstutiotioner räknar på ett år framåt. Än så länge pumpar våre regeringar in pengar i systemet för att hålla företag uppe. Det kommer naturligtvis inte regeringarna ha råd med så det kommer att sluta. Så vad händer med människor (host företag) om man stänger av den konstgjorda andningen av massivt uppköp av aktier och skulder?

Säg mig vilket företag som idkar handel, tjänar pengar när ingen köper? McDonalds för att de äger sin mark? Den behöver de inte sälja. Vilka mer branscher klarar sig utan handel av produkter eller tjänster?

Nu börjar världens länder (förutom Sverige förstås) så sakteligen inse att om befolkningen bär mask så kan man leva nästan som vanligt (blir svårt att äta på restaurang ned mask dock och det kan dröja innan folk börjar flyga igen en masse). Snart öppnar ekonomin upp igen mao och vem vill sitta i cash när regeringarna i världen trycker papperssedlar och skickar ut helikopterpengar till kreti och pleti? Snart börjar nog rent av Lashonda och hennes 7 adhd-ungar stoppa in sina stimulus check-pengar i Nike- och KFC-aktier.
Citera
2020-05-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Nu börjar världens länder (förutom Sverige förstås) så sakteligen inse att om befolkningen bär mask så kan man leva nästan som vanligt (blir svårt att äta på restaurang ned mask dock och det kan dröja innan folk börjar flyga igen en masse). Snart öppnar ekonomin upp igen mao och vem vill sitta i cash när regeringarna i världen trycker papperssedlar och skickar ut helikopterpengar till kreti och pleti? Snart börjar nog rent av Lashonda och hennes 7 adhd-ungar stoppa in sina stimulus check-pengar i Nike- och KFC-aktier.

Du har rätt
Cash är för dom utan hjärna
Man förlorar 2% om året i värde
Lägg till förlorad utdelning och missad kursuppgång
Snacka om att förstöra sina surt förvärvade pengar
Citera
2020-05-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Du har rätt
Cash är för dom utan hjärna
Man förlorar 2% om året i värde
Lägg till förlorad utdelning och missad kursuppgång
Snacka om att förstöra sina surt förvärvade pengar
Tur man inte är så fattig att man inte klarar av att tappa 2% om året i värde, ännu mera tur att det inte alls varit speciellt surt att förvärva mina pengar, var tvärtom ganska kul och dessutom lätt 😊
Och faktiskt smått fantastiskt att kursen alltid går upp.. räknar med att du är miljardär 😉
Citera
2020-05-07, 21:38
Medlem
Vissa har tur , vissa har talang o skicklighet
Några få enbart hjärndöda
Mina lättaste o roligaste pengar får jag från utdelningar , varje vecka , år ut år in
Sedan är det ju tur att man förstod det här med ränta på ränta i matematiken
Efter 20 år , ja herrejävlar
Man vet ju att i slutändan går det ju alltid upp
Att det sen är rea ibland gör ju inte saken sämre
SKÅL 🍺
Citera
2020-05-07, 21:39
Medlem
Hertz på fallrepet https://teknikensvarld.se/hertz-nara-konkurs-begagnatmarknaden-kan-oversvammas-med-bilar/
Citera
2020-05-07, 21:47
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Nasdaq YTD. +4,4 %

Ursäkta, vill du fylla i vad detta betyder?
Citera
2020-05-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ursäkta, vill du fylla i vad detta betyder?

Ja för fan inga problem

Nasdaq - teknik sektorn i USA men det visste du nog , det är den och s&p 500 du ska ha koll på

YTD year to date. Alltså tiden fram till idag från 1/1 i år

Uppgång på 4,4 % är ju inte illa med tanke på vad kines snuvan ställt till med , och hur mycket vissa gick ner

Jag köper alltid i nedgångar
Alltid alltid alltid , det blir bra då
Kvalite återhämtar sig alltid
Skräpaktier bara ibland
Citera
2020-05-07, 22:10
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ja för fan inga problem

Nasdaq - teknik sektorn i USA men det visste du nog , det är den och s&p 500 du ska ha koll på

YTD year to date. Alltså tiden fram till idag från 1/1 i år

Uppgång på 4,4 % är ju inte illa med tanke på vad kines snuvan ställt till med , och hur mycket vissa gick ner

Jag köper alltid i nedgångar
Alltid alltid alltid , det blir bra då
Kvalite återhämtar sig alltid
Skräpaktier bara ibland

Okej, så klart, det borde jag fattat.
Ja det är en fin resa sedan fallet i Mars.
Citera
2020-05-07, 22:48
Medlem
Irrationellt flockbeteende styr börsen just nu. Väldigt svajigt. Vi kommer att fortsätta guppa upp o ner kring 1500 ett tag till, enda tills det kommer några konkreta positiva nyheter om att krisen är på väg att vara över.
Citera
2020-05-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Irrationellt flockbeteende styr börsen just nu. Väldigt svajigt. Vi kommer att fortsätta guppa upp o ner kring 1500 ett tag till, enda tills det kommer några konkreta positiva nyheter om att krisen är på väg att vara över.

Gillar det irrationella flockbeteendet
15k igår
10 k idag
Imorgon blir det feeeest🎉🎉🎉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här