2020-02-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Bitcoin, guld, olja.. Allt rasar. Har klarat mig förvånansvärt bra fram tills igår em. Idag var dock en riktigt sugig börsdag för min del. -TVI
Hur kan guld rasa? Borde väl vara tvärtom?
Citera
2020-02-28, 18:04
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
10% ner till och vi är runt 1500 eller samma nivå som i augusti.
Augusti hade en 10-dags dipp, ganska stor. Jag ser mer målet att komma ner till 1 januari 2019, den dippen som började i oktober och var rejält stor men redan bortglömd. De värden som fanns då på Stockholmsbörsen var attraktiva enligt mig, även med hänsyn till corona-nerstängning av fabriker m.m.
Citera
2020-02-28, 18:04
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Kan tyckas.. Jag skriver alltså om utvecklingen idag.
Citera
2020-02-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Nej. Är det ingen här inne som har hört talas om derivathandel innan? Självklart så köper man BB cert just nu. Jag ligger plus 124 000 på Bear X20 OMX30 från Vontobel räknat från måndagens öppning tills stängning idag.
Citera
2020-02-28, 18:14
Medlem
Sålde av det mesta i måndags och har sålt resten under veckan. Tappat nästan 10% på en vecka, men ligger fortfarande plus i år. Kommer börja köpa tillbaka successivt om några månader om läget stabiliserat sig.
Citera
2020-02-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bra att ha satsat på ädelmetaller istället.

Vem fan satsar på ädelmetaller idag när man har handel med warranter så väl som BB cert och futures.
Citera
2020-02-28, 18:38
Medlem
Vid 1500 köper jag in mig. Tack ni som paniksäljer era aktier till reapris, om 2 månader säljer jag tillbaka dem för 20% dyrare.
Citera
2020-02-28, 18:44
Medlem
Jag som är lite äldre har varit med om några krascher på börsen; IT-bubblan, finanskrisen, flash crash osv. Har gått på några nitar och paniksålt och tvingats köpa tillbaka dyrare vid en senare tidpunkt osv. Min taktik numera är ”buy and hold”.

Jag säljer aldrig av stora delar av portföljen utan köper på som vanligt under nedgångar. Möjligtvis ökar jag belåningen när börsen gått ner riktigt mycket under en lång period. ”the time to buy is when there's blood in the streets”.

I det långa loppet brukar ränta-på-ränta-effekten göra att krascherna till slut bara blir pyttesmå hack i kurvan.

Alla är vi olika och olika strategier funkar för olika personer, det handlar ju trots allt om personlighet och psykologi.

”far more money has been lost by investors preparing for corrections than in the corrections themselves”, ”timing the market is a fools game” osv. Om man väljer att tro på det är upp till var och en.
Citera
2020-02-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hört talas om ISK?
Jodå sörru, BajsBosse: Investeringssparkonto. I tråden "Det är så jävla svårt att bli rik på börsen" har du en liknande one liner - "Har du inte ISK?" Vart vill du komma?
Citera
2020-02-28, 19:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Flera månaders uppgång raderad på en vecka. Du fattar väl att det är fullständigt åt helvete?
Beror på hur man ser på det. Kan vara sunt med en korrigering nedåt. Inga träd växer till himlen.

Den stora risken är ju om corona viruset leder till djup depression, nästan så att ekonomin stannar. Då håller jag med om att vi är illa ute. Men ännu i alla fall, ser det inte ut att bli så.
Citera
2020-02-28, 19:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Jag som är lite äldre har varit med om några krascher på börsen; IT-bubblan, finanskrisen, flash crash osv. Har gått på några nitar och paniksålt och tvingats köpa tillbaka dyrare vid en senare tidpunkt osv. Min taktik numera är ”buy and hold”.

Jag säljer aldrig av stora delar av portföljen utan köper på som vanligt under nedgångar. Möjligtvis ökar jag belåningen när börsen gått ner riktigt mycket under en lång period. ”the time to buy is when there's blood in the streets”.

I det långa loppet brukar ränta-på-ränta-effekten göra att krascherna till slut bara blir pyttesmå hack i kurvan.

Alla är vi olika och olika strategier funkar för olika personer, det handlar ju trots allt om personlighet och psykologi.

”far more money has been lost by investors preparing for corrections than in the corrections themselves”, ”timing the market is a fools game” osv. Om man väljer att tro på det är upp till var och en.
Behöver man pengarna till någon investering ska man givetvis sälja. Fast nu kanske det börjar bli lite sent. Annars behåller man, eller viktar om enligt nya förutsättningar/marknadsinformation och kan till och med börjar köpa en del när fallet börjar plana ut.
Citera
2020-02-28, 19:12
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat!

Sjunkande skepp??
Är det massinvandringen du menar?

Själv köpte jag Powercell idag för 170 kronor per aktie.

Skål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in