2020-02-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tim.Whatley
Men sitt ner i båten för fan. börsen kommer att återhämta sig.
Rådet fotfolket får... tro inte för en sekund att de som äger planeten sitter still i båten.
Citera
2020-02-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpunk
Kopunk tar det kolungt. Det är värt X+ SEK att slippa deklarera försäljning och eventuell vinst. Jodå, börjar bli så slapp (!...) Om jag går ut nu - hur ska jag tajma när det är dags att gå in igen? Retorisk fråga iofs men "fallande knivar" har jag fått nog av. Och ja, jag sålde "allt" 9/11
Hört talas om ISK?
Citera
2020-02-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag handlar bara i nedgång.
Smartare att handla under uppgång.. men svårigheten är att ha tålamodet att låta det rasa färdigt och stabiliseras och konstant ha uppgång
Citera
2020-02-28, 17:06
Medlem
ganglere2s avatar
Bra att ha satsat på ädelmetaller istället.
Citera
2020-02-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Frågan är väl när man ska gå in.Jag tror att det är dumt att gå in nu.
Avvaktar till efter helgen beroende på vad som händer under helgen med corona utveckling.Det kan antingen gå ner 10% nästa vecka igen eller börja vandra smått uppåt.
Handlar hellre i uppgång än nedgång

Det finns väål lika många varianter på hur nedgångar ser ut som det funnits nedgångar... ingen är den andre lik.

Men två varianter:

1. Coronavirusets spridning stabiliseras. Läget blir inte mycket värre än nu. Då blir denna nedgången som ett kraftigt hack i kurvan likt rubelkraschen 1998. Det är över till sommaren. Nedång säg 20% totalt kanske lite till.

2. Det blir en riktig pandemi som stoppar produktionen. Företagen vinstvarnar och drar ner produktionstakten, vissa fabriker stänger helt.

Då har du en krasch... vi skall ner kanske 50% totalt och detta varar in i 2021... minst.

I första fallet skall du köpa om några veckor. I andra fallet skall du sälja allt.

Men så kommer den knepiga... det kan ju vara så att det ser ut som allt ordnar sig... för att sedan visa sig att nehej, det gjorde det inte alls...

Så hur skall man bete sig? Det måste du klara av själv, för i detta läget finns ingen som kan ge dig ett vettigt råd.

Stor pojke, klara sig på egen hand.
Citera
2020-02-28, 17:20
Medlem
Gillar att paniken slår till efter att man redan dippat ganska så ordentligt. För övrigt så sitter OMXS 30 och amerikanska DJI på support just nu.
https://www.tradingview.com/x/3w71Ij0N/
Kommer förmodligen att återhämta sig och ett beslut tas runt 1800 ish om vi får en djupare korrektion eller fortsätter uppåt.
Citera
2020-02-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Börsen har väl i nuläget sjunkit tillbaka till hur den stod i somras ungefär? Led vi då av det?

Flera månaders uppgång raderad på en vecka. Du fattar väl att det är fullständigt åt helvete?
Citera
2020-02-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Sålde allt mitt i måndags och kommer att ligga likvid tills det slutar storma.

Det gjorde du rätt i. Jag har köpt björnar och tjänat mig en rejäl hacka på nedgången.
Citera
2020-02-28, 17:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Varför går guld ner idag? Det borde gå starkt uppåt som det brukar i tider av oro?
Citera
2020-02-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför går guld ner idag? Det borde gå starkt uppåt som det brukar i tider av oro?

För att guldpriset har gått upp som fan. 30% på några få år är helt sjukt - bubbelvarning.

De som suttit på guld drar sig ur. Och köper aktier snart.

Det är så smart money agerar.
Citera
2020-02-28, 17:39
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Därför att folk är belånade och minskar ned sin hävstång. Då säljer man allt. Dessutom kan det vara stora aktörer som centralbanker som dumpar sina innehav. Kina kan behöva sälja för att inte deras valuta ska kollapsa.
Citera
2020-02-28, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Rådet fotfolket får... tro inte för en sekund att de som äger planeten sitter still i båten.

Exakt. Betalartilel på di.se att de stora fiskarna övergav skeppet förra veckan. Sen säger de åt oss småsparare att sitta still.
Dra åt helvete säger jag!
Lyckades komma ur hyfsat helskinnad i onsdags och det är jag oerhört glad för i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in