2021-01-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps5-smh
Parantesen avser Lund. Men visst, framtidsutsikterna har marknaden inte koll på utan det är nog bara du.

Stakeholder capitalism, någon?
Citera
2021-01-29, 17:33
Medlem
Aakkes avatar
Har säkert avhandlats redan, men går det göra något på Wallstreetbets nu? Risken är väl större att man förlorar allt än tjänar på det?
Citera
2021-01-29, 17:56
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Har säkert avhandlats redan, men går det göra något på Wallstreetbets nu? Risken är väl större att man förlorar allt än tjänar på det?
Jag är i din sits och anser att vi är för sent ute nu.
Citera
2021-01-29, 19:18
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Detta är ett typisk pump and dump. Skyhög risk. Gillar man sådant är det dock bara att gå all in och hoppas att man inte gör -100% dagen efter.
Citera
2021-01-29, 19:21
Medlem
sinewaves avatar
Brutal nedgång i S&P. Minns fortfarande personen som i juli (eller liknande) sa att Corona var över och allt var tillbaka till det normala.

När S&P gör -0.5% per halvtimme och ibland +/-0.3% på 1 minut så kan man nog lungt påstå att det inte är en bit från över.

Knappt någon trend råder utan de senaste dagarna är det bara krasch både upp och ned som gäller.

Målet är uppenbart och det är att orsaka konstanta margin calls om och om igen, dvs att folk blir utstoppade. Dvs precis samma sak som vid Corona-dippen i mars.

Råder dock köpläge i S&P, men en idé kan vara att vänta till t ex både EMA10 och 21 vänder upp på t ex 30 min.
Senast redigerad av sinewave 2021-01-29 kl. 19:25.
Citera
2021-01-29, 21:05
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Detta är ett typisk pump and dump. Skyhög risk. Gillar man sådant är det dock bara att gå all in och hoppas att man inte gör -100% dagen efter.

Hur länge tror du det fortsätter, vanliga småsparare lär väl hoppa av snart
Citera
2021-01-29, 21:32
Medlem
Fyfan vad man har gjort cash på game stop. Tack robin hood 😁
Citera
2021-01-29, 22:12
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Hur länge tror du det fortsätter, vanliga småsparare lär väl hoppa av snart

Med explosiva rörelser är det enda resonabla att inte tro någonting så jag tror ingenting.
Ja, vanliga småsparare lär hoppa av men i vanlig ordning kommer de flesta landa på minus då man inte hoppar av i tid eller har en plan för t ex att ta vinst eller ta förlust.
Citera
2021-01-30, 00:17
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Med explosiva rörelser är det enda resonabla att inte tro någonting så jag tror ingenting.
Ja, vanliga småsparare lär hoppa av men i vanlig ordning kommer de flesta landa på minus då man inte hoppar av i tid eller har en plan för t ex att ta vinst eller ta förlust.

Varför ska man inte vara långsiktig enligt dig då om du nu tror att börsen kommer implodera? Kul att att alla var så positiva för en månad sedan men nu tror på en börskrasch av sällan skådad form och ovanpå det dessa reddit användare som förstört det för så många andra inte bara hedgefonderna.

Citat:
Ursprungligen postat av otello
lol, nu kommer baissarna igen. Index är rött p.g.a. att fondförvaltare har panik och behöver pengar för att köpa tbx sina shorts. Om någon vecka är dom klara och då kommer vi återgå till nya ATH-nivåer.

Jag tror det med. Jag är positiv.
Senast redigerad av Klappasäften 2021-01-30 kl. 00:19.
Citera
2021-01-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
lol, nu kommer baissarna igen. Index är rött p.g.a. att fondförvaltare har panik och behöver pengar för att köpa tbx sina shorts. Om någon vecka är dom klara och då kommer vi återgå till nya ATH-nivåer.

Förmodligen ja. Men det är större än vad du vill ge sken av. Mkt p.g.a att usa har ett extremt omodernt system, där det tar 2 dagar för en affär att gå igenom. Detta var en stor del i orsaken till kraschen 2008. De har tydligen fortfarande inte moderniserat systemet. I sverige så tror jag det går på några minuter.

Tänk om dessa clearing firms går omkull, då kommer folk åtminstone tillfället inte kunna köpa eller sälja aktier och få pengar för det. Det kommer leda till kaos. Nu lär fed kliva in om det går så långt, så risken för att det ska hända är väl relativt liten, men den finns absolut tank vare att usa har ett extremt omodernt system.

Själv vet jag inte vad jag ska göra. Evt säljer jag av lite på måndag. Men samtidigt så vill man inte sälja och så fortsätter saker upp efter en rekyl vecka.
Citera
2021-01-31, 18:46
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför ska man inte vara långsiktig enligt dig då om du nu tror att börsen kommer implodera? Kul att att alla var så positiva för en månad sedan men nu tror på en börskrasch av sällan skådad form och ovanpå det dessa reddit användare som förstört det för så många andra inte bara hedgefonderna.

Jag tror det med. Jag är positiv.

Som jag skrev tror jag ingenting. Långsiktig kan man vara helt oavsett men det är fortfarande bra att ha någon typ av plan och någon typ av stopp.
Citera
2021-01-31, 19:02
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Som jag skrev tror jag ingenting. Långsiktig kan man vara helt oavsett men det är fortfarande bra att ha någon typ av plan och någon typ av stopp.

Du menar att man ska sälja av sina 15 innehav hux flux på en och samma gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in