Citat:
Ursprungligen postat av
otello
lol, nu kommer baissarna igen. Index är rött p.g.a. att fondförvaltare har panik och behöver pengar för att köpa tbx sina shorts. Om någon vecka är dom klara och då kommer vi återgå till nya ATH-nivåer.
Förmodligen ja. Men det är större än vad du vill ge sken av. Mkt p.g.a att usa har ett extremt omodernt system, där det tar 2 dagar för en affär att gå igenom. Detta var en stor del i orsaken till kraschen 2008. De har tydligen fortfarande inte moderniserat systemet. I sverige så tror jag det går på några minuter.
Tänk om dessa clearing firms går omkull, då kommer folk åtminstone tillfället inte kunna köpa eller sälja aktier och få pengar för det. Det kommer leda till kaos. Nu lär fed kliva in om det går så långt, så risken för att det ska hända är väl relativt liten, men den finns absolut tank vare att usa har ett extremt omodernt system.
Själv vet jag inte vad jag ska göra. Evt säljer jag av lite på måndag. Men samtidigt så vill man inte sälja och så fortsätter saker upp efter en rekyl vecka.