2021-01-28, 11:17
Medlem
Snubchurps avatar
Vilket läge att fynda idag!
Citera
2021-01-28, 11:36
Medlem
tjallepetters avatar
Nu börjar nedgången.
Alla index är blodröda.
Citera
2021-01-28, 11:38
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Nu börjar nedgången.
Alla index är blodröda.

Blodröda var kanske att ta i :P Redan glömt mars 2020?
Citera
2021-01-28, 12:42
Medlem
otellos avatar
Citat:
Nu börjar nedgången.
Alla index är blodröda.
lol, nu kommer baissarna igen. Index är rött p.g.a. att fondförvaltare har panik och behöver pengar för att köpa tbx sina shorts. Om någon vecka är dom klara och då kommer vi återgå till nya ATH-nivåer.
Citera
2021-01-28, 13:40
Medlem
Citat:
Nu börjar nedgången.
Alla index är blodröda.

Din och LundNoGos våta dröm (som katastrofalt missbedömde återhämtningen och likviderade i somras när omx låg på 1500 och dessutom kortade, wow).
Citera
2021-01-28, 13:59
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps5-smh
Din och LundNoGos våta dröm (som katastrofalt missbedömde återhämtningen och likviderade i somras när omx låg på 1500 och dessutom kortade, wow).

Vet inte vad du har fått den dyngan ifrån.

Har aldrig sålt av mina innehav och absolut inte shortat under sommaren.
Shortat under hösten i omgångar och det har gått väldigt bra, tackar som frågar.

Att det är blodrött på alla index samt att framtidsutsikterna kring main street ser mörkt ut kommer få börsen på fall. Frågan är bara när och jag gissar på nu. Kan mycket väl ske om nån vecka, nån månad eller kanske tillomed nått år (svårt att tro) men det kommer var inte orolig.
Citera
2021-01-28, 14:15
Medlem
Citat:
Vet inte vad du har fått den dyngan ifrån.

Har aldrig sålt av mina innehav och absolut inte shortat under sommaren.
Shortat under hösten i omgångar och det har gått väldigt bra, tackar som frågar.

Att det är blodrött på alla index samt att framtidsutsikterna kring main street ser mörkt ut kommer få börsen på fall. Frågan är bara när och jag gissar på nu. Kan mycket väl ske om nån vecka, nån månad eller kanske tillomed nått år (svårt att tro) men det kommer var inte orolig.

Parantesen avser Lund. Men visst, framtidsutsikterna har marknaden inte koll på utan det är nog bara du.
Citera
2021-01-28, 14:25
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps5-smh
Parantesen avser Lund. Men visst, framtidsutsikterna har marknaden inte koll på utan det är nog bara du.

Det blir mer och mer uppenbart att framtiden ser mörk ut och det har marknaden koll på.
Citera
2021-01-28, 15:09
Medlem
Citat:
Det blir mer och mer uppenbart att framtiden ser mörk ut och det har marknaden koll på.

Ökad penningmängd är ju lika med definitionen av inflation. Och då ska ju tillgångar gå upp? (=Aktier).

För en riktig fastighetskrasch så krävs det ju att efterfrågan viker, men bostadsbristen kvarstår ju. Samt att räntorna kommer vara låga en lång tid. Så det känns inte så troligt att det händer innan räntorna vänder uppåt.

Jag tror själv att kraschen kommer, men vad kan man köpa som är kraschsäkert(säkrare)?

Alltså vad kan man köpa som står emot en längre nedgång med bibehållna utdelningar?
Citera
2021-01-29, 08:48
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Ökad penningmängd är ju lika med definitionen av inflation. Och då ska ju tillgångar gå upp? (=Aktier).

För en riktig fastighetskrasch så krävs det ju att efterfrågan viker, men bostadsbristen kvarstår ju. Samt att räntorna kommer vara låga en lång tid. Så det känns inte så troligt att det händer innan räntorna vänder uppåt.

Jag tror själv att kraschen kommer, men vad kan man köpa som är kraschsäkert(säkrare)?

Alltså vad kan man köpa som står emot en längre nedgång med bibehållna utdelningar?

Den allmänna trenden. Du kan inte köpa något som står mot allting, men du kan följa trenden ur ett makroperspektiv. Dvs inte dag per dag utan snarare månatligt. Gör givetvis att du kommer att gå minus någon gång ty det finns inget som är 100% säkert och bara och endast går upp.
Citera
2021-01-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Den allmänna trenden. Du kan inte köpa något som står mot allting, men du kan följa trenden ur ett makroperspektiv. Dvs inte dag per dag utan snarare månatligt. Gör givetvis att du kommer att gå minus någon gång ty det finns inget som är 100% säkert och bara och endast går upp.
Hur går det med ditt Telia innehav? Du köpte väl mini futures på Telia för längesen, har du fortfarande kvar dessa? Själv satt jag fingret på säljknappen vid 38,50 men valde att behålla dom, även om den haft ett himla mönster att falla efter rapporter och utdelningar.
Citera
2021-01-29, 12:05
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hur går det med ditt Telia innehav? Du köpte väl mini futures på Telia för längesen, har du fortfarande kvar dessa? Själv satt jag fingret på säljknappen vid 38,50 men valde att behålla dom, även om den haft ett himla mönster att falla efter rapporter och utdelningar.

Ja, men den positionen ligger jag bara i tills vidare. Är eg inte Telia som är intressant per se utan det faktum att telekom var billigt vid köp samtidigt som telekom varit stabilt under hela Corona-krisen.

Mina innehav i Telekom-sektorn:
Telia (MINI L Telia, ca 2x hävstång): +65.76%
Millicom (MINI L Millicom, ca. 1.6x hävstång): +86.79%

Dessa innehav är dock inte särskilt intressanta att prata om. Vobblar runt ibland, +/-10-20%, men det ska till ganska mycket för att båda dessa ska börja gå mot rött då båda har positiva trender och båda befinner sig i en bransch som gått fint under specifikt nuvarande kris. Utöver det har båda skapat högre lägstanivår mm som då skulle behöva brytas.

Att köpa riktigt, riktigt ... riktigt tråkiga bolag med lite hävstång är annars en vanlig strategi.
"Tråkigt" inom investerande är dock också att betrakta som bra, man vill inte ha väldigt många roliga innehav som gör +/-100% per timme..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in