Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Hur går det med ditt Telia innehav? Du köpte väl mini futures på Telia för längesen, har du fortfarande kvar dessa? Själv satt jag fingret på säljknappen vid 38,50 men valde att behålla dom, även om den haft ett himla mönster att falla efter rapporter och utdelningar.
Ja, men den positionen ligger jag bara i tills vidare. Är eg inte Telia som är intressant per se utan det faktum att telekom var billigt vid köp samtidigt som telekom varit stabilt under hela Corona-krisen.
Mina innehav i Telekom-sektorn:
Telia (MINI L Telia, ca 2x hävstång): +65.76%
Millicom (MINI L Millicom, ca. 1.6x hävstång): +86.79%
Dessa innehav är dock inte särskilt intressanta att prata om. Vobblar runt ibland, +/-10-20%, men det ska till ganska mycket för att båda dessa ska börja gå mot rött då båda har positiva trender och båda befinner sig i en bransch som gått fint under specifikt nuvarande kris. Utöver det har båda skapat högre lägstanivår mm som då skulle behöva brytas.
Att köpa riktigt, riktigt ... riktigt tråkiga bolag med lite hävstång är annars en vanlig strategi.
"Tråkigt" inom investerande är dock också att betrakta som bra, man vill inte ha väldigt många roliga innehav som gör +/-100% per timme..