Dagens avslut,
BULL DAX x20
Köp 1: kl. 08:2x
Köp 2: 08:5x
Sälj: 09:0x
Vinst: +3.17%
Köp på första support efter nedgång. Kl. 08:58, precis innan öppning, viker indexterminen kraftigt ned varpå det är uppenbart att en stor gap kommer att bildas vid öppning. Köp #2 sker vid dippen.
Sälj sker på 'gap fill' uppåt, inväntar sedan någon typ av pullback.
-
BULL DAX x20
Köp 1: kl. 09:3x
Köp 2: 11:0x
Köp 3: 11:1x
Sälj: 19:2x
Vinst: +6.29%
Pullback kommer och första köp sker när tidigare support testas igen, i princip den gamla 'trading range' som fanns igår och den övre del av den gap som skapades idag.
Köp 2 när support testas igen samt när RSI på 1 min mycket fort går under 25 på ett par sekunder.
Vid köp 3 så drar pris igenom första support och går ned till första lägre, en nivå som under gårdagen konsekvent köptes upp vilket gör även denna nivå ett givet köp.
Efter S&P öppnar bär det av uppåt, positionen når som högst ca +9.5%. Men då positionsstorleken är ganska liten (för att vara jag) ligger jag dok kvar. En vinst på bortåt 3-4% är helt ok och det vore roligt att vara med om det skulle vända upp och S&P skulle lyckas sätta en ny ATH (vilket då garanterat får tjurarna i tyska DAX att vakna till liv).
Kliver av kort efter att US-börserna stänger och positionen når +6.29%.
Ingen ATH för S&P idag, men nivån är fortsatt skyhög och med många tjurar som köper alla dippar.
Man kan undra varför jag köper när det går ned. Ganska givet -- trenden är positiv och de långa stora trendlinjerna (tänk 1h, 4h och dagliga) är upp. Innan dessa bryts blir det därför så att varje pullback och överdriven röd candle har slagsida mot att köpas upp. Positiv trend = köpläge när det går ner (och det finns en drös annat som pekar på att det inte är idiotiskt givetvis...).
-
BULL FTSE x5
Köp: kl. 12:4x
Sälj: 15:4x
Vinst: +1.69%
FTSE går ned och testar support under en positiv trend efter att ha kommit från extrema nivåer för oscillatorerna på 30 min.
Säljer av när S&P når svagare trend.
-
TURBO L SP500 (ca 25x hävstång)
Köp 1: kl. 18:1x
Köp 2: 18:2x
Sälj: 18:5x
Vinst: +2.42%
S&P står lågt i den gap som skapades vid öppning, samtidigt har en liten gap skapats på 5 min uppåt (breakaway gap), sådana fylls väldigt ofta och ganska fort.
Den stora gap som skapats vid öppning fylls dock istället väldigt fort och aggressivt, utför köp 2 vid 'gap fill' och när RSI på 1 min når en extrem.
Säljer av när den lilla gap innuti gap:en fylls (då det var målet...).
-
Allt som allt en bra dag, missade ett par fina köp i DAX som man kunde ha tagit men samtidigt är det också ganska bekvämt att ha en dag där man fortfarande står långt på plussidan trots att kursen dyker. Dvs ett snitt som ligger under en bit under support för dagen. Tog de bästa köpen som gick att ta för DAX under hela dagen vilket gav ett fint snittpris, bra så.
Något mer 'on topic' är att nästa bra köpläge ganska givet kommer vid nästa pullback. När denna kommer ... man får titta på datan och hålla koll.
-
Innehav som jag ligger lång (tid) i och dess utveckling,
Kod:
+-----------------+---------+
| Namn | % |
+-----------------+---------+
| MINI L OMX | +420.1% |
| MINI L Olja | +401.8% |
| MINI L Nasdaq | +229.6% |
| TURBO L SP500 | +211.4% |
| MINI L Millicom | +113.6% |
| MINI L Fabege | +100.9% |