Citat:
Ursprungligen postat av
Temujin56
Nu har aktie affärerna gått ganska bra, men det tar lång tid.
+17% på mini l baba
+14% på mini l nio
Och +3.4% på zaptech
Har märkt att jag tycker det är roligare att köpa och sälja index för det är lite mer fart på index certen.
Kommer förmodligen att sälja dom för att utföra köp och sälj på index flera gånger om dagen istället.
Edit: mycket mindre spread på index cert också
Men 14-17% här och där är väldigt bra, förmodligen mer än vad de flesta klarar av. Kruxet är när en aktie verkligen dyker så ... En aktie har en högst verklig risk att gå ned till 0. Det har visserligen index också men skillnaden är att om index går ned till 0 så är det ingen som bryr sig om huruvida index ligger på 0 eller inte (för då har också hela samhället totalkraschat varpå man lär ha annat att tänka på).
-
Ja, spreads är viktiga. Om man vill ta vinster lite här och där går det inte med höga avgifter av olika slag (ganska givet). +0.2-0.5% här och där ett par gånger om dagen är inte en dålig vinst, det blir ju över 1% per dag vilket blir en hel del sett på 1 år. Utöver det är det väldigt få som klarar av att göra 1% per dag under ett helt år varpå ett par småvinster som +0.2-0.5% under en dag inte är så tokiga. Förutsätter dock låga spreads och höga hävstångar.
Jag hoppas att du inte missade köpläget som uppstod för DAX runt 11:55 när priset dök rätt ned till support:
https://i.imgur.com/1l3aXIQ.png
DEU30 dyker ned till min övre gröna support -- köpläge!
Då gick RSI på 1 minut återigen under 25. Det är något 50/50 att titta på för det kan lika väl betyda att det bara blir en kort rekyl uppåt och att det sedan fortsätter ned, men om man har A + B + C (låg rsi + support + överdrivet aggressiv röd candle osv) som i det där fallet är ju risken något mindre.
Edit: Roligt att DAX gap:ar upp mitt under handeln två gånger i rad på 5 min, det händer inte så ofta.