2020-04-14, 14:49
Medlem
Nobia: Rörelseresultatet halverades!
Citera
2020-04-14, 15:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Troligen för de blev lite hajpade i en viss finanspodd.

Eller för att många söker aktier där pengarna är någolunda inflationssäkrade.
De frikostiga stimulanspaketen o ökande arbetslösheten kan komma att kosta ordentligt med pengar som kommer tryckas upp eller skapas digitalt. Detta i tider där den totala produktionen sjunker.

Boliden är väl liksom att betrakta som solidt som guld. Dessutom så är oljepriserna låga så även det är ett plus när det kommer till gruvdrift.

Rent totalt så har aktie priserna generellt snabbt återhämtat sig oroväckande snabbt från chocken. Men företagen har knappt än gått in i krisen än. I värsta fall återstår 10-12 månader av ekonomisk vinter.
Citera
2020-04-14, 15:08
Medlem
Sitt lugn i båten, börsen rasar, guldet rusar,ståndet varar...
Citera
2020-04-14, 15:11
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulanz800
Vilker silver guld och olja ska du gå på bull?

Gått rätt bra idag, 7k plus just nu. Nu better jag på shortsidan på silver & guld 10 minuter till och går bull innan USA öppnar

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1002128/bull-guld-x15-ava-3

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1076007/bear-silver-x10s-nordnet

Spela försiktigt med certifikat och ha tålamod. Livecharts uk för alla er utan infront.
Citera
2020-04-14, 15:13
Medlem
Pingis.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Blankat de senaste 3 veckorna. Ligger 70% minus.

Funderar på bara sälja skiten innan de träffar stopp loss limiten.

Väntar på kvartalsrapporten idag, går de inte ner imorgon så säljer jag.

Det finns nämligen inga mer dåliga nyheter kvar. Allt är så jävla priced in. Börsen kommer bara tåga uppåt de närmsta veckorna/månaderna.

Jävla kukskit
Ligger kvar i en del bolag just för att hoppas kunna sälja av vid en short squeeze.
Sinch sprang ju mot 470 för nån vecka sen och där har det tagits nya positioner som blöder just nu.
Kindred är också väldigt blankad. Tänk om ligorna smygstartar utan publik..
Senast redigerad av Pingis.0 2020-04-14 kl. 15:31.
Citera
2020-04-14, 15:17
Medlem
AoE3#1s avatar
Spännande nu på Silver. Tror den går ner när den når dagshögsta för att sedan flyga upp igen.
Citera
2020-04-14, 15:30
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Alltså. Ska vara lite smart...vettefan om jag vill och vågar, så är det ju att ta tre steg tillbaka. Något som INGEN gör. Bara för att vara analytisk och se var man ska lägga sina tillgångar.

Essity och liknande? Om nio månader kommer hela Europa svärma av nyfödda bebisar. Unga kåta människor. Samma runt midsommar. Vilka mer finns det? Pampers? Vilka bolag är det?

Skillsmässoadvokater. Är de listade? Jäääävla massa skilsmässor efter att ha suttit i karantän med kärringen. Finns säkert fler liknande behov. Såsom fastigheter/hyresrätter när alla separerar...

haha...Älskar när jag har rätt. Hatar när jag inte vågar satsa: https://www.di.se/live/essity-handelsstoppad/

Omvänd vinstvarning för Essity. Skulle satt en peng på dem när jag höftade till för en månad sedan Alla som bunkrat skithuspapper...
Senast redigerad av Pusselhelvete 2020-04-14 kl. 15:34.
Citera
2020-04-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangler
Jag har verkligen svårt att förstå börsen, det här kan inte vara sunt, att allt verkar vara på väg rakt uppåt.

Halva jordens befolkning i karantän, konsumtion, produktion och transporter står i stort still. Arbetslöshet ökar kraftigt på många, om inte de flesta håll i världen. Följdeffekterna av en avstannad världsekonomi håller i sig långt mycket längre än de faktiska karantänerna. Utöver detta finns det en osäkerhet i hur viruset fungerar.

Trots allt detta närmar vi oss tidigare ATH med stormsteg. Jag kan inte tolka detta på annat sätt än att folk är giriga och / eller inte vet vad de ska göra av sina pengar. Vad är det alla andra förstår som jag missar?

Börsen prisar in framtiden inte nuläget
Hur svårt ska det va att fatta detta
Citera
2020-04-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
OMX rör sig neråt, får se hur det utvecklas över dagen.

Det har utvecklats uppåt

Bra enligt vissa

Dåligt enligt mig

Vill köpa billigt
Citera
2020-04-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Börsen prisar in framtiden inte nuläget
Hur svårt ska det va att fatta detta
Framtiden är bakom oss,börsen har inte fattat det än...
Citera
2020-04-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victore
Framtiden är bakom oss,börsen har inte fattat det än...

Marknaden har alltid rätt

Alltid

Alltid
Citera
2020-04-14, 16:06
Medlem
muneys avatar
Citat från DN.se:
Citat:
I eurozonen räknar IMF med att tillväxten krymper med 7,5 procent i år. Ett så djupt fall har inte noterats sedan 1930-talets depression.
Är detta också inprisat skulle ni säga?

Investor bara fortsätter stiga. Jag gjorde en riktig tabbe som sålde alldeles för sent. Men men, jag lär mig av mina misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in