2020-04-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Bara 100% i veckan? Du måste vara ny på flashback.

Här köpte jag förresten:

Är ganska nöjd med det. Ganska oviktigt för mig vad andra tjänar. Grattis.
Citera
2020-04-07, 08:55
Medlem
Pengabingens avatar
Ladda termosen gubbar idag blir det plus.
Citera
2020-04-07, 08:59
Medlem
Börsen går ner: Småfolk säljer

Börsen går upp: Småfolk sitter och tittar på när stora grabbarna tankar

Börsen når ATH: Småfolk går in och köper

Repeat until broke
Citera
2020-04-07, 09:12
Medlem
Vilken köpvärd aktie har jag missat??

Jag har en liten skvätt kvar av likviden. Investerad till 85% nu.

Jag tänkte kanske lite mer ABB, men det blev aldrig.

Så finns det ju andra "kvalitetsbolag" jag funderat på att tanka genom åren som av olika skäl aldrig blev. Hexagon är ett sådant bolag.

Men idag skall jag nog kika på Mid Cap, kanske Small Cap för att se om jag hittar något. Min portfölj nu är nästan bara Large Cap, så har det blivit.

Få se vad som kan hittas... och om jag handlar. Skulle vi återhämta de här 20% vi är ner innan sommaren... då är frågan om börsen inte börjar bli "övervärderad" igen.

De här höga PE-talen stör mig, och jag förstår det är den låga räntan. Men det finns så lite framtid, så lite att hoppas på vad gäller fortsatt uppgång.

Tråkig börs helt enkelt.
Citera
2020-04-07, 09:35
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vilken köpvärd aktie har jag missat??

Jag har en liten skvätt kvar av likviden. Investerad till 85% nu.

Jag tänkte kanske lite mer ABB, men det blev aldrig.

Så finns det ju andra "kvalitetsbolag" jag funderat på att tanka genom åren som av olika skäl aldrig blev. Hexagon är ett sådant bolag.

Men idag skall jag nog kika på Mid Cap, kanske Small Cap för att se om jag hittar något. Min portfölj nu är nästan bara Large Cap, så har det blivit.

Få se vad som kan hittas... och om jag handlar. Skulle vi återhämta de här 20% vi är ner innan sommaren... då är frågan om börsen inte börjar bli "övervärderad" igen.

De här höga PE-talen stör mig, och jag förstår det är den låga räntan. Men det finns så lite framtid, så lite att hoppas på vad gäller fortsatt uppgång.

Tråkig börs helt enkelt.

Tråkig börs??? Den är allt annat än tråkig
Citera
2020-04-07, 09:39
Medlem
För en vecka sen var jag övertygad om att vi är mitt inne i en bulltrap men nu har börsen visat plus flera dagar i rad, och rätt så kraftigt dessutom.

Kan det vara så att börsen nått sin absoluta botten i mitten på mars och att den inte kommer svänga ner igen?

Vad tror ni?
Citera
2020-04-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
Getinge går bra tillverkar respiratorer och stor orderingång!
Citera
2020-04-07, 09:55
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Getinge går bra tillverkar respiratorer och stor orderingång!

Boliden går superstarkt, tom mitt sorgebarn Flowscape has plussat!
Citera
2020-04-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorGuden
Jag satte upp en portfölj under måndagen som jag kommer att fortsätta köpa in mig i veckovis(varje måndag framöver) så länge priset är lägre än det senaste jag köpte dom för.

Min portfölj är med vikter:

10% advbox (sedan tidigare)
22.5% stwk
22.5% bufab
22.5% inve
22.5% tety

Kort resonemang:
Advbox är riskkryddan i portföljen
stwk + inve, investmentbolag för att man själv inte orkar välja aktier, inve ger exponering emot några av börsens större bolag och stwk ger exponering emot mindre ej-noterade bolag.
tety för att oljan också rasar vilket innebär att oljeaktierna blir riktigt jävla billiga. tety är det enda svenska bolaget jag kan tänkas köpa då det är välskött och går med vinst till skillnad emot alla dessa prospekteringsbolag.

Vi får se hur det går, kommer bli kul att kika tillbaka på inlägget.

Hej igen allihopa, tänkte uppdatera om min portfölj. Jag satte upp min coronaportfölj den 9/3-20 och har köpt in mig veckovis i de aktierna nämnda ovan förutom ADVBOX vilket var ett engångsköp.

Under tiden har jag kompletterat portföljen med ytterligare 2 bolag som jag fyllt på i och dessa är
Rheinmetall AG
Husqvarna B

Portföljen är just nu +7%. Stockholmsbörsen är -15%.

Tillsvidare kommer jag inte fylla på i min portfölj numera av den enkla anledningen att de flesta innehaven ligger +. Skulle det återigen gå ner under mina inköpspriser på dessa bolag kan jag bara fortsätta fylla på.

Tack för mig.

/Guden
Citera
2020-04-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamango
För en vecka sen var jag övertygad om att vi är mitt inne i en bulltrap men nu har börsen visat plus flera dagar i rad, och rätt så kraftigt dessutom.

Kan det vara så att börsen nått sin absoluta botten i mitten på mars och att den inte kommer svänga ner igen?

Vad tror ni?

Förr eller senare är alla uppgångar bull trap.

Jag trodde från början att den nedgången mest skulle likna rubelkraschen från 1998. Snabbt ned, snabbt tillbaka. Efter rubelskraschen kom en eufori av sällan skådat slag som varade i 1-2 år. Än så länge har jag rätt, och vi kan mycket väl få en helt sjuk jävla bullmarknad av detta tack vare alla stimulanser. Det har eldats på hårt i ekonomin.

Men... coronan slår hårdare än vad jag då såg. Jag tror uppgången står sig, kanske upp lite till, men sedan kommer en rad frågetecken som skall rätas ut när ekonomin skall ticka igång igen.

Jag tror man ser att vinsterna blir normala 2021 och handlar på estimat för det året nu. Man skiter i 2020. Men då vill det ju till att detta löser sig, och att ekonomin inte är alltför illa skadad.

Men uppgång tills vi får dåliga siffror om makro på sikt.

Så ser det ut i min kaffesump. Jag agerar därefter.
Citera
2020-04-07, 10:11
Medlem
Jag börjar också drabbas av lite fomo nu. Frågan är om det bara är så att alla som sitter och väntar måste in och slösa bort sitt kapital innan det vänder ned igen, eller om det fortsätter uppåt nu.

Det sägs ju att usas ekonomi är konsumtionsdriven, och frågan är ju vad som kommer hända med alla som tappat jobbet och inte får tillbaka det på lång tid eller ens alls. Kommer det spilla över på bostadsmarknaden?

Och alla bostadsföretag som inte får in fulla hyror, om ens några från endel kunder. Hur påverkar det fastighetspriserna om några bostadsföretag går omkull? Det känns inte som -15% är rätt värdering. Kommer verkligen 2021 vara buisness as usual? Greklandskrisen påverkade ju börsen enormt, och en hel del länder lär ju bli rejält skuldsatta av den här historien.

Många frågor, men få svar.
Citera
2020-04-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorGuden
Hej igen allihopa, tänkte uppdatera om min portfölj. Jag satte upp min coronaportfölj den 9/3-20 och har köpt in mig veckovis i de aktierna nämnda ovan förutom ADVBOX vilket var ett engångsköp.

Under tiden har jag kompletterat portföljen med ytterligare 2 bolag som jag fyllt på i och dessa är
Rheinmetall AG
Husqvarna B

Portföljen är just nu +7%. Stockholmsbörsen är -15%.

Tillsvidare kommer jag inte fylla på i min portfölj numera av den enkla anledningen att de flesta innehaven ligger +. Skulle det återigen gå ner under mina inköpspriser på dessa bolag kan jag bara fortsätta fylla på.

Tack för mig.

/Guden

Grattis! Börsen är faktiskt ned lite sedan 9/3 och du är upp. Kanonbra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in