2020-04-01, 18:17
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
I princip alla börskrasher brukar ju ta minst 12 - 36 månader innan de börjar återhämta sig, någon som tror att det går fortare denna gång och som kan komma med argument för detta?
Man har bättre koll i världen på finans och ekonomi än tidigare krascher. Dessutom är man rikare efter 11 år av konstant tillväxt. Den här krisen kom heller inte från en krasch som banker som går under eller liknande utan av att ekonomin stannade av. Kan den hållas igång på konstgjort sätt fram tills den startar igen så hoppas man att den inte håller på så länge, det är planen. Lyckas man inte med det och kör pk-sosse-stilen att snåla med pengar på nödvändiga reformer, trots att man inte hade problem att lägga biljoner på värdelös invandring de senaste 30 åren, då kan det gå riktigt illa. Men det beror mest på när USA och resten av Europa kommer igång.
Citera
2020-04-01, 18:28
Medlem
Gick in idag med 25% mer kapital, får se vad det barkar. JPM, DAI & Cibus, alla köpta med för dagen röda siffror. Roche har jag inte rört, men haft sedan årsskiftet, sålde msft efter en tids ägande. Nån som vill såga mig? Tror det kortsiktigt kommer ge en viss uppsida, JPM håller jag ett tag, DAI också mest för att deras utdelning.
Senast redigerad av JotIdiot 2020-04-01 kl. 18:32.
Citera
2020-04-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Många som gjort det har jag sett. Bland annat Elite hotell.
Där ser man, riktigt smart. Har dom lyckats fylla rummen? Vet du det? Om det inte är för dyrt förstås. I sthlm kan det vara populärt för en singel person som betalar 10+ i hyra. Nu kan man säkert komma under med 7-8000 i månaden + städning.
Citera
2020-04-01, 18:43
Medlem
Diablo1118s avatar
Trots flera moderatorsmeddelande så är det tydligen svårt att hålla sig till ämnet och fortsatt tjafs och trams i tråden. Flera varningar utdelade och inlägg raderade./Moderator
Citera
2020-04-01, 19:15
Medlem
Madiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
I princip alla börskrasher brukar ju ta minst 12 - 36 månader innan de börjar återhämta sig, någon som tror att det går fortare denna gång och som kan komma med argument för detta?

Ett argument är att det är lättare än någonsin för gemene man att köpa/sälja. När väl köplusten kommer tillbaka kan det gå fort. Likväl åt andra hållet. Fondhandelns påverkan ska inte underskattas heller.
Citera
2020-04-01, 19:37
Medlem
kugutts avatar
Jag trejdar lite nuförtiden, finns ju så mycket rörelse, kul är det också.

Generelt tycker jag TA funkar på korta rörelser och FA på dom längre oavsett vilken marknad man handlar i. Annars vill jag bara säga att sunt bondvett är alt du behöver, sunt bondvett och starkt psyke.
Just nu behöver man inte vara orolig, «allt» är ju billigt. «Allt» ska upp, om det inte konkar eller drar på sig aldeles för mycket skulder.

Det är när marknaden gått uppåt i tio år och alla är nöjda man behöver vara orolig, inte nu.
Själv har jag gått inn i olja, det är billigt...Blir det billigare köper jag mer.
Citera
2020-04-01, 19:40
Medlem
Rimberts avatar
Vet inte om Fonus är börsnoterade, men det kunde väl vara ett gott köp i dessa coronadagar...
Citera
2020-04-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Om man ”visste” att aktier sannolikt går ner efter en 24% uppgång, absolut, då har du oddsen på din sida och blir en vinnare i längden såvida du inte överger strategin för tidigt. Men har inte sett några siffror på att så är fallet. Så det du talar om kallas tur.

Tror du att aktier galloperar iväg 60% på två dagar i sådana här tider?
NÄej, Håhå...

En vinst är bättre än att sitta länge och se en stor uppgång, och tänka "näej, nu säljer jag för tidigt", se nedgången, och missa hela kakan.

I sådana här stängda samhällen kommer inte kurser krypa upp 80% på två - tre dagar.
Citera
2020-04-01, 19:42
Medlem
småfyndar hela tiden, bara att vara alert med köp o sälj
Citera
2020-04-01, 19:58
Medlem
CFD är väl ett bra alternativ om du vill trada? Enda anledningen till att jag slutade med det var att det var så himla jobbigt att deklarera allt (allt blev inte förtryckt i deklarationen). Finns det ingen som erbjuder CFD i typ ISK eller kf?
Citera
2020-04-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Tror du att aktier galloperar iväg 60% på två dagar i sådana här tider?
NÄej, Håhå...

En vinst är bättre än att sitta länge och se en stor uppgång, och tänka "näej, nu säljer jag för tidigt", se nedgången, och missa hela kakan.

I sådana här stängda samhällen kommer inte kurser krypa upp 80% på två - tre dagar.
Clemondo gick upp 80% från måndag till idag...
Citera
2020-04-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror du verkligen majoriteten av svenska folket har råd med lyx i sommar om det fortsätter vara så dystra siffror?

Folk kommer bli betydligt mer rädda om sina pengar.
Dom som har kvar sina jobb kommer troligtvis uppleva det här året som de rikaste någonsin, då dom inte kan bränna 50 lax på någon utlandssemester. Sålänge inte alla i landet kommer bli utan jobb i år så är de inte så himla nattsvart. Alla jobb är inte av den typen som kan sägas upp över en dag utan att de saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in