2020-04-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror du verkligen majoriteten av svenska folket har råd med lyx i sommar om det fortsätter vara så dystra siffror?

Folk kommer bli betydligt mer rädda om sina pengar.

Alla kommer inte att förlora jobbet. Och Liseberg + Två Scandic nätter är billigare än en resa utomlands Tror det kommer att gå fint men är givetvis öppen för möjligheten att jag har fel :P Chansa lite för att vinna...
Citera
2020-04-01, 16:22
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jodå, det gäller som vanligt att vänta på en bekräftelse av olika riktningar bara.
Just idag fick vi snarare en ny lägsta istället för en vändning av en trend varpå det sedan gick "utför". Inga konstigheter.

Håller med. Tycker TA fungerar väldigt bra i just en sån här volatil marknad, det är då det är lättast att trejda ju.
Citera
2020-04-01, 16:25
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Ger inte direkt något med att köra TA i dessa tider. alla rörelser är irrationella

Ge mig exempel på en aktie så kan jag med största sannolikhet ge dig både supportnivån och resistancenivån utan problem. Förutsatt att det inte kommer en nyhet för just det företag som påverkar detta och gör att den skjuter sjukt i höjden eller botten. Du kan utvärdera längre fram om jag hade rätt eller fel.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2020-04-01 kl. 16:36.
Citera
2020-04-01, 16:42
Medlem
Pengabingens avatar
Flowscape
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/679542/flowscape

Vad säger ni om denna?
Upp 14% idag men ett grundlöst tapp sedan aktien stod runt 0.40 öre.

edit: nu 8%
Senast redigerad av Pengabingen 2020-04-01 kl. 16:46.
Citera
2020-04-01, 16:57
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Ser ut som skit.

Jag vet inte det jag, de börjar faktiskt få orders från att endast ha varit ett förhoppningsföretag om framtida affärer.
Jag går in med några poster, kom tillbaks om 5 år för att reta mig.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-04-01 kl. 16:59.
Citera
2020-04-01, 17:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
HAHAHA ... TA var helt ute redan innan Corona krisen, och nu är det helt värdelöst, dom som tror det funkar är helt conrirmation bajasat!!

Jag har kollat igenom din historik och ser att du bara är ett troll som skriver saker som inte stämmer för att provocera andra, så jag kommer inte nappa på den. Att du trejdar forex utan TA är dock OERHÖRT speciellt.
Citera
2020-04-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att du trejdar forex utan TA är dock OERHÖRT speciellt.

Funkar inte FA på forex menar du?
Citera
2020-04-01, 17:22
Medlem
Om hotellen är smarta gör man om rum till hyresbostäder tillfälligt. Det är ju högt tryck på bostäder. Helt klart ett bättre alternativ när rummen står tomma.
Citera
2020-04-01, 17:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Funkar inte FA på forex menar du?

Ehh? Hur drog du den slutsatsen? Det är ju inte antingen eller när man trejdar. Jag använder TA för att hitta entry/exit points och S & R, men FA för att hitta i vilka typer av valutor eller aktier eller kryptos man ser tillfälle att gå in i.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2020-04-01 kl. 17:49.
Citera
2020-04-01, 17:36
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Om hotellen är smarta gör man om rum till hyresbostäder tillfälligt. Det är ju högt tryck på bostäder. Helt klart ett bättre alternativ när rummen står tomma.

Många som gjort det har jag sett. Bland annat Elite hotell.
Citera
2020-04-01, 18:04
Medlem
I princip alla börskrasher brukar ju ta minst 12 - 36 månader innan de börjar återhämta sig, någon som tror att det går fortare denna gång och som kan komma med argument för detta?
Citera
2020-04-01, 18:13
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
I princip alla börskrasher brukar ju ta minst 12 - 36 månader innan de börjar återhämta sig, någon som tror att det går fortare denna gång och som kan komma med argument för detta?

Det enda som talar för ett kort hack i kurvan är väl trisslotts-tänket, plötsligt är det någon som kommer med ett färdigt vaccin från ingenstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in