2020-03-10, 08:14
Medlem
Även med hänsyn till nedgången de senaste veckorna är marknaden på historiskt höga nivåer, bubbelnivåer skulle jag säga. Man kan fråga sig hur mycket mer centralbankerna kan fortsätta pumpa in pengar i ekonomin....
Citera
2020-03-10, 08:32
Medlem
Kulturmannens avatar
Om ett halvår ser vi kanske början på slutet av covid-19:s härjningar över världen.
Nu är Franrike, Spanien, Schweiz och Tyskland närmast upp till test.

Så i slutet av hösten kanske det är läge för att gå in igen.
Citera
2020-03-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag beklagar. Hoppas du inte gör dig alltför illa på att handla fallande knivar.

Inget att beklaga dom gick just för 138.50:-

Om du vill kan du skicka pm så får du gratis nyhetsmejl från rotebro-trading
Citera
2020-03-10, 13:44
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Dessvärre har jag ändrat uppfattning om Lupe. Räknade inte med nåt priskrig när jag skrev inlägget...
Sandvik kanske jag köper igen när/om det går under 130:-

Lupe känns osäkert just nu, touchade ca 200 innan lunch nu ca 195.... Africa Oil känns som ett bättre val med större potential.
Citera
2020-03-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Lupe känns osäkert just nu, touchade ca 200 innan lunch nu ca 195.... Africa Oil känns som ett bättre val med större potential.

Köpte Ovintiv Inc för omkring 2000 kr. Samma mängd aktier hade kostad nästan 60kkr i höstas

Visst får de tufft men tror inte att de kommer att gå i konkurs och då blir det en bra affär förr eller senare

Tror jag köper för 2000 till morgon. Tyckte den var lågt värderad i höstas också så blåser bara priskriget på olja över måste det helt enkelt bli en fantastisk affär Gäller att chansa lite när man kan med så liten insats...

Kan det sjunka med 95% på någon vecka kan det gå upp lika snabbt igen om oljeprisbråket blåser över
Citera
2020-03-10, 17:41
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Köpte Ovintiv Inc för omkring 2000 kr. Samma mängd aktier hade kostad nästan 60kkr i höstas

Visst får de tufft men tror inte att de kommer att gå i konkurs och då blir det en bra affär förr eller senare

Tror jag köper för 2000 till morgon. Tyckte den var lågt värderad i höstas också så blåser bara priskriget på olja över måste det helt enkelt bli en fantastisk affär Gäller att chansa lite när man kan med så liten insats...

Kan det sjunka med 95% på någon vecka kan det gå upp lika snabbt igen om oljeprisbråket blåser över

Lupe stängde idag på ca 185 kr så en minskning sett till 189 vid öppningen idag. Men det är bara en tidsfråga innan de ökar stadigt igen. De låg på ca 250 slutet på förra veckan så det är sannolikt att den kommer över tid gå upp över 200+ på nytt.
Citera
2020-03-10, 17:43
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

När köpte du Ovintiv? +11% bara idag 2,47 USD per aktie just nu.
Citera
2020-03-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
När köpte du Ovintiv? +11% bara idag 2,47 USD per aktie just nu.

För två timmar sedan ungefär. Köpte ju en del igår också.

Idag var det en trevlig affär men jag har ägt Encana aktier rätt länge. De förlorade konstant innan de bytta namn till Ovintiv och flyttade till USA. De har ju tappat rejält i kraschen så jag ligger omkring 20kkr back totalt på aktien just nu. Gör att det känns lite omotiverat att fira dagens uppgång...
Citera
2020-03-10, 18:17
Medlem
Det finns ju den gamla devisen att man skall köpa "när det flyter blod på gatorna".

Med det menas antagligen att man skall köpa när det ser som mörkast ut, inte när det börjar ljusna. I det läget har börsen redan börja stiga... en bull trap som inte höll och tjurarna kom lösa igen.

Själv tänker jag så här, att när marknaden tar negativa nyheter med en axelryckning, och inte sjunker utan ligger still... då är det läge... då är det inte så mycket lättfotat kapital kvar.

Idag har ju marknaden tagit emot en positiv nyhet i att Ryssland och Saudi skall snacka i alla fall. USA lär mena att Saudi skall komma överens och inte vara för svåra... tror jag. Putin är sin egen, men har inget att vinna på alltför låga priser han heller.

Så har det varit negativt om Corona, det ser mörkare ut där tycker jag.

Vi kan konstatera att marknaden sjunkit, men inte med särskilt mycket.

Ännu är det dock inte riktigt botten det tror jag inte...

Men går vi nu ner mot 1400 så är jag på igen och petar in mer av likviden. Och så skall jag fortsätta. Förhoppningsvis har jag allt kapital i marknaden lagom till det vänder.

Och där står det bättre än på ett snålt räntekonto, framförallt som räntan lär sjunka ytterligare...

Men en trist dag. LUPE ner 8-9% från mitt GAV så det sket sig rejält.

Jaja...
Citera
2020-03-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det finns ju den gamla devisen att man skall köpa "när det flyter blod på gatorna".

Med det menas antagligen att man skall köpa när det ser som mörkast ut, inte när det börjar ljusna. I det läget har börsen redan börja stiga... en bull trap som inte höll och tjurarna kom lösa igen.

Själv tänker jag så här, att när marknaden tar negativa nyheter med en axelryckning, och inte sjunker utan ligger still... då är det läge... då är det inte så mycket lättfotat kapital kvar.

Idag har ju marknaden tagit emot en positiv nyhet i att Ryssland och Saudi skall snacka i alla fall. USA lär mena att Saudi skall komma överens och inte vara för svåra... tror jag. Putin är sin egen, men har inget att vinna på alltför låga priser han heller.

Så har det varit negativt om Corona, det ser mörkare ut där tycker jag.

Vi kan konstatera att marknaden sjunkit, men inte med särskilt mycket.

Ännu är det dock inte riktigt botten det tror jag inte...

Men går vi nu ner mot 1400 så är jag på igen och petar in mer av likviden. Och så skall jag fortsätta. Förhoppningsvis har jag allt kapital i marknaden lagom till det vänder.

Och där står det bättre än på ett snålt räntekonto, framförallt som räntan lär sjunka ytterligare...

Men en trist dag. LUPE ner 8-9% från mitt GAV så det sket sig rejält.

Jaja...
Det flyter inte blod på gatorna ännu och ser inte som mörkast ut... så hoppas du inte börjat köpa ännu?
Citera
2020-03-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Det flyter inte blod på gatorna ännu och ser inte som mörkast ut... så hoppas du inte börjat köpa ännu?

Jag kommer köpa kontinuerligt under nedgången. Sprida inköpen för att få till ett vettigt snitt.

Jag inbillar mig inte för en sekund att jag vet när det är som mörkast.....

Men säg gärna till när du handlar igen... du sålde 2018? Någonstans mellan 1576 och 1408 gissar jag? I nedgången?

Så kom du inte in igen och blir räddad av Corona (som du givetvis förutsåg)

Varför är du så styv i korken, index är ju på ett ungefär vad du sålde för? Förmodligen högre?

Räddad av ett virus, och du är stöddig?
Citera
2020-03-10, 21:59
Medlem
DoungAs avatar
Finns många bra aktier att fynda. Ska lägga mig lång i Ericson(20k), Investor(15k) och Swedish Match(speciellt SM)(35k). Sen kort i Crunchfisch.(20k) De håller på att lansera i indien. Bådar gott efter Corona.
Så ser det ut just nu.

Sen det vanliga. Fyndar fonder med lång översikt.
Köper på mig:
Core Nyteknik.
Cf tillväxt Sverige
Franklin Gold & Prec Mtls(acc)USD
Samt Avanza emerging markets.

Samtligs lång på fonderna, som vanligt.
Senast redigerad av DoungA 2020-03-10 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in