Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-27, 18:55
  #1
Medlem
321js avatar
https://mitti.se/nyheter/explosioner...marbyskarpnack

"Stockholmspolisen genomför i dag en övning i närheten av Globen tillsammans med nationella operativa avdelningen, NOA.

– Övningen inleddes vid 10-tiden och kommer att pågå under dagen, säger Anders Bryngelsson på polisens mediecenter."

Ni Flashbackare som tänker utanför boxen, vad tyder detta på?
Citera
2020-02-27, 19:05
  #2
Medlem
HermaeusMoras avatar
Staten över upp sina springpojkar att hantera sprängämnen som dom sedan kan placera ut på utvalda ställen där mycket etniska svenskar befinner sig.
Sen så detonerar dom bomben och dödar flertal svenskar sen skyller polisen på terrorism men givetvis så är terroristsen död för det va en självmordsbombare.
Dom kommer placera ut bomberna där många höger människor befinner sig
Detta kommer orsaka en reaktion från höger människor som då hämnas på muslimer med riktig terrorism och dödar flertal.
Sen så kan staten sakta och säkert införa strängare lagar och ta bort demokratin ännu mer samt förbjuda alla sorters nationalistiska partier och organisationer.
Citera
2020-02-27, 19:25
  #3
Medlem
Det ligger väl ett terrorhot mot Globenområdet?
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://mitti.se/nyheter/explosioner...marbyskarpnack

"Stockholmspolisen genomför i dag en övning i närheten av Globen tillsammans med nationella operativa avdelningen, NOA.

– Övningen inleddes vid 10-tiden och kommer att pågå under dagen, säger Anders Bryngelsson på polisens mediecenter."

Ni Flashbackare som tänker utanför boxen, vad tyder detta på?
Citera
2020-02-27, 19:33
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Mycket övningar den senaste tiden, slottet, globen och den landsomfattande totalförsvarsövning som pågår under hela 2020. Jag har aldrig sett så mycket militär aktivitet under hela mitt liv som jag gjort under detta 2 månader långa året..

Tycker detta tyder på att något mycket stort är på gång att hända och någon med kunskap om vad har beslutat att öva upp våra försvarsorgan innan det inträffar.
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2020-02-27 kl. 19:35.
Citera
2020-02-27, 19:43
  #5
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Mycket övningar den senaste tiden, slottet, globen och den landsomfattande totalförsvarsövning som pågår under hela 2020. Jag har aldrig sett så mycket militär aktivitet under hela mitt liv som jag gjort under detta 2 månader långa året..

Tycker detta tyder på att något mycket stort är på gång att hända och någon med kunskap om vad har beslutat att öva upp våra försvarsorgan innan det inträffar.

Var det inte liknande visa strax innan dådet på drottninggatan?
Citera
2020-02-27, 19:48
  #6
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Var det inte liknande visa strax innan dådet på drottninggatan?

Dom flesta terrorattacker i modern tid har faktiskt visat sig haft övningar nära på områden eller övningar liknande det som sedan verkligen inträffade.

Här talar vi dock om övningar på övningar på övningar och landsomfattande militärövningar som aldrig tidigare skådats i modern tid. Vad det sedan ska föra med sig tål ju bara att spekulera i, men för att citera försvarsmakten så lever vi i oroliga tider och därav krävs det beredskap för alla möjliga tänkbara scenarior" och sanningen ligger nog inte långt därifrån.
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2020-02-27 kl. 19:51.
Citera
2020-02-27, 22:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Mycket övningar den senaste tiden, slottet, globen och den landsomfattande totalförsvarsövning som pågår under hela 2020. Jag har aldrig sett så mycket militär aktivitet under hela mitt liv som jag gjort under detta 2 månader långa året..

Tycker detta tyder på att något mycket stort är på gång att hända och någon med kunskap om vad har beslutat att öva upp våra försvarsorgan innan det inträffar.

Det är fullt normala övningar som man bör ha i en stat med ett vettigt försvar.

Innan muren föll hade Sverige flera rejäla övningar. Då regerade inte folk heller då det var såpas vanligt.

Återigen detta är inget ovanligt och fortfarande i alldeles för liten skala jämfört med den beredskap vi haft en gång i tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback