• 1
  • 2
2020-02-27, 11:19
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nte--trots-pol

Citat:
Den 15-årige pojken åtalades nyligen för en rad brott som han misstänks ha begått i främst södra Stockholm under förra året, bland annat:

28 februari: Rånade, tillsammans med andra, en ung man på hans mobiltelefon och väska. Offret hotades med kniv.

13 mars: Rånade, tillsammans med andra, en ung man på bland annat kläder, mobiltelefon och hörlurar. Ett pistolliknande föremål visades upp och offret fick höra att han skulle skjutas.

1 april: Våldtog en flicka – som precis hade fyllt 13 år – inne på toaletten på McDonalds.

12 juli: Tog strypgrepp på en ung tjej och drog ner henne på marken. Han slog även en annan ung tjej i ansiktet.

14 augusti: Slog en ordningsvakt i ansiktet och uttalade även dödshot.

Eftersom jag inte har någon direktkontakt med Södertörns tingsrätt längre så frågar jag: https://www.youtube.com/watch?v=OTpH2j_9NSk
Citera
2020-02-27, 11:32
Medlem
Det är väl en sådan ung man som Linda Snickars (V) igår inte tyckte skulle bli bättre av att låsas in, förutom för brotten "Våldtäkt" och misshandel av flicka, där straffet istället borde vara högre.
Är det ett sammanträffande att han både utförde "oskyldiga skämt" som att spöa, råna och dödshota samt "allvarliga brott" som våldtäkt och att ha klippt till en flicka?

Och bör han få strafflindring från det ena eller det andra på grund av sin etnicitet, för att samhället slits isär, ökade klassklyftor eller för att kommunen inte satsat tillräckligt med resurser just på honom?

Vad tycker publiken?
Citera
2020-02-27, 11:58
Medlem
Vad är oddsen för att det här avskrädet dödar någon innan han fyller 20? Fy fan.
Citera
2020-02-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Det är väl en sådan ung man som Linda Snickars (V) igår inte tyckte skulle bli bättre av att låsas in, förutom för brotten "Våldtäkt" och misshandel av flicka, där straffet istället borde vara högre.
Är det ett sammanträffande att han både utförde "oskyldiga skämt" som att spöa, råna och dödshota samt "allvarliga brott" som våldtäkt och att ha klippt till en flicka?

Och bör han få strafflindring från det ena eller det andra på grund av sin etnicitet, för att samhället slits isär, ökade klassklyftor eller för att kommunen inte satsat tillräckligt med resurser just på honom?

Vad tycker publiken?
... att det kanske finns några rättrådiga MC-åkare som kunde ta ett blyfyllt snack med buspojken.
Citera
2020-02-27, 13:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Det jag undrar är, hur han som 15-åring kan åtalas för brott han begick för ett år sedan. Inte för att jag har något direkt emot det, men han bör ju ha varit 14 år vid brottstillfällena såvida han inte fyller 16 år imorgon 28/2.
Citera
2020-02-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
... att det kanske finns några rättrådiga MC-åkare som kunde ta ett blyfyllt snack med buspojken.
Utmärkt förslag
Citera
2020-02-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det jag undrar är, hur han som 15-åring kan åtalas för brott han begick för ett år sedan. Inte för att jag har något direkt emot det, men han bör ju ha varit 14 år vid brottstillfällena såvida han inte fyller 16 år imorgon 28/2.

Förhoppningsvis är han född 2004.
Citera
2020-02-27, 14:24
Medlem
Citat:

Bara han inte redan är "anställd" av "såna där"? 😑
Citera
2020-02-27, 14:32
Medlem
Citat:

Om du betalar en bra slant är de säkert behjälpliga ...
Citera
2020-02-27, 15:30
Medlem
Londiniums avatar
...denna killen behöver helt klart hjälp att komma rätt i livet, eller så snackar vi om en yrkeskriminell som om några fåtal år antingen slutar med ett antal kulhål i kroppen, eller komma sitta inlåst större delen av sitt liv.

Vi måste se till att föräldrar tar ansvar för skitungarna de klämmer fram!
Citera
2020-02-27, 15:34
Medlem
rightclaws avatar
Det blir några månader tidsbestämt på ungdoms institution.
När jag var liten på 90 talet blev det längre vistelse på skolhem om man skolkat & bråka hemma än om man mördat & våldtagit. tidsbestämd version på LVU/Lag om vård av unga kom senare & är mildare.

Läste idag om ungdomar som är på väg bli utvisade om de inte pluggar i skolan ordentligt, verkar vara stor skillnad i kommuner.

Det märks att samhället blivit mer höger & börjat skaka av sig Rheinfeldts era & rike.
Citera
2020-02-27, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Vad är oddsen för att det här avskrädet dödar någon innan han fyller 20? Fy fan.

Det är väl hela vittsen med att ta hit vildar som honom? Hur skulle man annars kunna införa ett övervakningssamhälle om samhället inte var otryggt?

Lite foliehatt men för mig är det uppenbart. Han kommer knappt bli dömd ens då staten så fort som möjligt vill ha ut honom så han kan utsätta fler människor och således vinna mark i debatten kring massövervakning.

Tänk om hans föräldrar fick ta samma ansvar som svenskars föräldrar. Minns ett fall för länge sedan då några kids eldade ner en idrottshall, då fick föräldrarna skadeståndskrav på sig. Nu ska istället skattebetalarna betala hans böter till offer då hans föräldrar behöver tolk och med största sannolikhet saknar både inkomst och förståndet att inse allvaret.

De kanske t.om uppfostrar sin lilla Muhammed till att vara just en Muhammed. En krigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in