Citat:
Ursprungligen postat av
Naffe1980
Det är oroande att flera utredare väljer att inte lämna in bevis för analys, det är inte bra när det kommer till rättssäkerheten. Det ända detta kommer resultera i är längre tider hos NFC, eventuellt nya rättegång mm
Att säga att handläggningstiden går ner ser ju bra ut men frågan är om det stämmer eller om de bara vrider på siffrorna.
Jag har själv upplevt hur NFC’s handläggningstider ställer till det och att de enbart tar upp vissa delar för analys för att lugna domstolen så åklagaren sedan ska få mer tid på sig och att NFC sen kan göra klart analyser vart efter.
Så din åsikt är att handläggningstiderna inte är kortare än vad de har varit, de satsar inte heller något på att ytterligare förkorta dem genom fler anläggningar och anställda?
De kanske blåljuger, det vet ju inte jag, men det borde väl finnas belägg för att de gör det, har du belägg för det du påstår?
Jag vet ju inte mer än det som jag får till mig genom media och eftersom dina "bevis" är samma media som påstår motsatsen till det du påstår så litar jag förstås mer på media än en användare på ett forum som inte lägger fram några belägg.