Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-26, 19:21
  #1
Medlem
g0dspirits avatar
Polisen skryter om hur fantastiskt bra det var för Sverige och vilken insats dom genomförde när ”dom släckte flugsvamp 2.0”. Dock, 17 timmar senare var flugsvamp 3.0 i full gång och har nu växt sig kanske en aning större tom än tidigare.

Jag tror att om polisen släcker F.S 3.0 och låt säga att ingen ny tar på sig rollen för en 4:e version så resulterar detta i att vi häller vatten på kvarn gällande gängkriminaliteten.

Dom som handlar sitt knark anonymt via darkweb från säljare som enligt mig en helt vanlig Svensson som vill tjäna mer pengar hyfsat riskfritt - blir nu tvungen att bege sig ut på gatan och leta efter någon lokal kran.

Jag tror att om polisen tar bort F.S 3.0 så kommer morden, skjutningarna, sprängningarna och våra fyllda fängelser öka med 200% inom väldigt kort tid.

Ingen kan med säkerhet säga hur många användare det finns på F.S 3.0, men det är många.. väldigt väldigt många.

Vad tror ni? Har polisen detta i åtanke? Motsätter sig någon mitt argument och analys?
Citera
2020-02-26, 19:25
  #2
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Polisen skryter om hur fantastiskt bra det var för Sverige och vilken insats dom genomförde när ”dom släckte flugsvamp 2.0”. Dock, 17 timmar senare var flugsvamp 3.0 i full gång och har nu växt sig kanske en aning större tom än tidigare.

Jag tror att om polisen släcker F.S 3.0 och låt säga att ingen ny tar på sig rollen för en 4:e version så resulterar detta i att vi häller vatten på kvarn gällande gängkriminaliteten.

Dom som handlar sitt knark anonymt via darkweb från säljare som enligt mig en helt vanlig Svensson som vill tjäna mer pengar hyfsat riskfritt - blir nu tvungen att bege sig ut på gatan och leta efter någon lokal kran.

Jag tror att om polisen tar bort F.S 3.0 så kommer morden, skjutningarna, sprängningarna och våra fyllda fängelser öka med 200% inom väldigt kort tid.

Ingen kan med säkerhet säga hur många användare det finns på F.S 3.0, men det är många.. väldigt väldigt många.

Vad tror ni? Har polisen detta i åtanke? Motsätter sig någon mitt argument och analys?
Vad är det för fel med ökad självsanering bland kaozarna?
Stäng ner allt som Flugsvamp så fort som möjligt!
Citera
2020-02-26, 19:50
  #3
Medlem
makduis avatar
Njaaa.. Flugsvamp har varken särskilt många köpare eller säljare och borde därmed egentligen inte va särskilt intressant för polisen.
Citera
2020-02-26, 19:54
  #4
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-02-26, 19:54
  #5
Avstängd
LE37s avatar
Kommer den bli lika jävlig som gängkriminaliteten var innan internetknarkhandeln lanserades?
Citera
2020-02-26, 21:34
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Njaaa.. Flugsvamp har varken särskilt många köpare eller säljare och borde därmed egentligen inte va särskilt intressant för polisen.
Omsättning på hundratals miljoner på under 2 år?
Citera
2020-02-27, 02:33
  #7
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Njaaa.. Flugsvamp har varken särskilt många köpare eller säljare och borde därmed egentligen inte va särskilt intressant för polisen.

Har din mamma sagt det till dig? Driver du med mig eller? FS omsätter enorma summor och har minst 30.000 aktiva användare/köpare
Citera
2020-02-27, 02:35
  #8
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Kommer den bli lika jävlig som gängkriminaliteten var innan internetknarkhandeln lanserades?

Värre tror jag. Tack vare den stora och enkla tillgången till droger så sitter fler i beroende.
Citera
2020-02-27, 06:22
  #9
Medlem
Tror du har fel.
Sänker polisen FS 3.0 så är FS 4.0 uppe inom 15 timmar.
De kommer inte att klara av att stoppa utvecklingen precis som man inte klarat av att stoppa narkotikan sedan nollvisionen infördes.

Tror FS som marknadsplats är långt mer städad än affärer hand till hand men är ändå tämligen farlig ur ett samhällsperspektiv.

Väntar bara på att någon sadistisk jävel ska stoppa rävgift i någon produkt och helt plötsligt har vi rubriker om "X antal döda" efter handel på flugsvamp.
Tror dessutom till skillnad från TS inte att alla handlare enbart sysslar med sin verksamhet enbart för egen vinning.
Finns säkert en och annan IS-sympatisör på plattformen också.

En laglig handelsplattform hade varit det bästa (minst dåliga) i längden.
Citera
2020-02-27, 06:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Njaaa.. Flugsvamp har varken särskilt många köpare eller säljare och borde därmed egentligen inte va särskilt intressant för polisen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...rva-pa-darknet

Där har du lite information om den gamla siten.
377 miljoner i omsättning, finns nog ingen anledning att tro att den "nya" skulle vara mindre effektiv.
Är nog småsummor i förhållande till värdet av den totala droghandeln i Sverige, men ej att förringa.
Citera
2020-02-27, 06:32
  #11
Medlem
TonyBergmans avatar
Nej det kommer finnas en F.S 4.0 väldigt fort.
Men det värsta som finns i Sverige är att nån Svensson röker en holk då och då så dom kommer väl gå all in på att sätta dit folk.
Många jag känner skulle ta en paus o lägga ner tills en ny plattform kommer(vilket är oundvikligt) då ingen vill beblanda sig med Ahmed o hans kompisar.
Citera
2020-03-24, 05:25
  #12
Medlem
Att du kan tro att det är rättvis marknadsekonomi som gäller bara för att det säljs över nätet. Visst det finns säkert några som kan lyckas med att köpa och sälja som fristående aktörer utan att vara en del i ett multikriminellt nätverk, men även de allra flesta som gör så har på något vis kontakt med grov organiserad brottslighet(och blir på sätt en del i den grova organiserade kriminella mångsidigheten). Ekonomiskt är droghandel en mycket liten del av den grova organiserade brottsligheten, men den är ett viktigt verktyg för möjliggöra de andra delarna.
__________________
Senast redigerad av 65547063 2020-03-24 kl. 05:31.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback