Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Sverige har ju aldrig haft stängt? Att de öppnar lockdowns för tidigt blir ju himla skevt att klaga på då?
"Be like sweden"- ja mycket riktigt. Och nu gör de som vi.
Trump är en IDIOT i den här frågan men slutresultatet är ju för fan exakt likadant. Hans väljare vill ju öppna upp och få flockimmunitet. Vad mer ska man säga?
JAG tycker det är helt åt helvete. Men slickar man Tegnells anal rent från kånkelbär tycker jag man ska hålla käften riktigt jävla rejält.
Det finns inte en likhet och tråden är om USA.
Och där har trumpen sagt inte mer döda om och om och om igen och ända upp till
ETTHUNDRAFEMTIOTUSEN döda.
Deaths:150,444
Och nej, slutresultatet kommer aldrig bli det samma, då deras sjukhus blir överfulla och får skicka hem folk som dör,eller vägra ta emot så de dör.
Så nej, slutresultatet kommer aldrig bli det samma då sjukvården i USA har börjat neka patienter i vissa delstater.
trumpen är en svag och inkompetent president, och Tegnell bara återger fakta vad FHM kommit fram till och varför har du ett så stort hat till fakta och forskning?
Intressant är dock hur du svarar, verkar som du inte vill vara i USA politik, finns säkerligen trådar om COVID-19 och Tegnell som du kan hitta, här handlar det inte om Tegnell eller Sverige.
Även om jag i princip anser nu att nedstängning fungerar inte, men och andra sidan fungerar det väl då smittspridningen är hög och pga en ursel ledare som "President" trumpen som vänt folket och dess medborgare ryggen i den största krisen i modern historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
.
Tester stoppar inga corona-virus.
Det är social distansering och handhygien som gäller.
Du ska agera på exakt samma sätt oavsett vad testet visar.
Då vore ju det bra att ha en president som hamrar ut detta till folket.
Men inte ens när trumpen ska försöka förmedla ut att man vill folket ska använda munskydd så klarar trumpen av att förmedla detta.
Utan har den i fickan och håller på att pilla på den, och då har munskyddet helt tappat sin funktion.
Men sure, socialdistansering och hygien är viktigt, men då måste man ju ha någon som adresserar detta ofta, och inte gömma sig sedan en bit före 100000 döda som trumpen.