Citat:
Ursprungligen postat av
sirup
Om man vill skydda sig själv bör man ha något för ögonen också. Annars är maskerna för att inte sprida smitta. På sjukhus vill man inte att personalen ska sprida smitta. I samhället vill man inte det. När jag skriver "man" så menar jag förnuftigt folk. Folk som Trump leker hellre tuff och en del behöver gilla någon tuff för att på något sätt ha en bra självkänsla.
Det är sant att man måste ta ögon också, om man vill minska risken.
Och då på ställen där socialdistansering är helt omöjlig.
Men först måste folk lära sig använda mask, tror jag sett tusentals människor använda mask, men inte kan låta bli och pilla på den.
Till och med i TV och hos sjuksystrar på sjukhus, där de paradoxalt nog släppta ut en patient som varit sjuk länge och överlevt.
Så utbildade personal inte ens klarade av det, detta var visserligen ett amerikanskt sjukhus, men blev helt perplex till hur värdelösa de var på att använda masken.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Trump´s s.k
approvals är nu nere på nivåer som inte har setts sedan de var som allra lägst, dvs i januari 2018:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html
Planerade rallyn och evenemang har ställts in, coronakrisen fullständigt exploderar över USA, närmare 50 miljoner Amerikaner är öppet arbetslösa - och beroende av arbetslöshetsstöd som kommer att ta slut under hösten.
Hur får Trump slut på den nedåtgående spiralen? Och hur vänder hans kampanj uppåt igen på de 17 veckor som återstår till valet?
Det var ingen smart president som övergav frågan, trodde han den största krisen skulle gå omärkt förbi om han slutade bry sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Jaha, det var hans egen drog - en av de där skumma medicinerna han puffar för?

Ja då så...
Hur går det med hans H-quin kur, förresten?

Stendött, man lade ned studierna då patienterna dog i högre takt.