Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Hälften av USAs vuxna befolkning saknar nu jobb. Ca 50 miljoner är registrerade som arbetslösa. Detta borgar för fler svåra oroligheter, under en valperiod. Samtidigt säger poliser i demokratiskt styrda städer upp sig. DNC kräver stora nedskärningar på polisen. Vänsterliberala medier hetsar minoritetsgrupper. Sociala medier censurerar konservativa röster. Vapenförsäljningen ligger på ett all time high.
Det drar ihop sig till Boogaloo.
Frågan är om det kommer ske när Trump har kontroll över militären, eller om det blir vänsterfascisterna i DNC som kommer ha kontrollen.
The storm is coming!
trumpen är den ultimata ansvariga, men han har gömt sig under en sten sedan länge i COVID-19 frågan.
Och arbetslösheten kommer ju gå tillbaka när man släpper på det igen.
Men med ett sådant uselt ledarskap så tar det nog ett tag innan det sker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag håller med dig. Bäst vi bortser från coronakrisen så vi kan gnälla på Trump. Han är ju trots allt diktator och har full kontroll över delstaterna.
Håller du med om att trumpen är den ansvariga?
Mycket märkligt måste jag tillstå säga och med tanke på vad du skriver.
trumpen har ett federalt ansvar, inte ett ansvar för enskilda delstater.
Dock tror jag inte du ens förstår skillnaden och med tanke på svaret du gav.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Okej. Du tycker att Trump är ansvarig för demokratiskt styrda staters hantering av polis, Corona med mera. Det är okej. Lite löjligt och oinsatta men visst. Eftersom USA är en diktatur som styrs av en envåldshärskare måste du ju ha rätt.
Kul att du citerar Trump och framhåller honom som en sanningssägare!
Trist att det saknas seriösa motdebattörer i detta forum.
Ge gärna några förslag på hur Trump ska ta mer ansvar i DNC-kontrollerade delstater. Ska han ändra konstitutionen?
Vad nu polisen har med trumpens inkompetens i COVID-19 kan man undra.
trumpen har ett federalt ansvar, och trumpen borde ju veta då trumpen sade Obama gjrode för lite i Svininfluensan och ebola, så detta borde var en enkel sak då han redan vet.
Eller är det så att trumpen är så inkompetent att trumpen inte visste då elelr nu vad som behövs göras i en smitta som COVID-19??
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Kan du inte använda dina egna mått i en diskussion?
Vad tycker du Trump ska göra för att åtgärda bristerna i DNC-kontrollerade delstater?
Ta sitt federala ansvar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Äntligen. Jag har länge frågat vilka åtgärder ni gnällare efterfrågar. Nu vet jag. Ett eldigt tal är vad ni saknar. Tack!
Seriositet och kompetens?
Det tänkte du aldrig på eller?
Och nu kacklar trumpen om Kina, bara ett problem Kina har inte skapat denna situation i USA och genom den inkompetensen.
Det är också lustigt om han visste om Kina spred virus, varför gjorde han inget i landet på så länge.
Dina inlägg saknar logik, mest ord på en rad.