2020-07-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Äntligen. Jag har länge frågat vilka åtgärder ni gnällare efterfrågar. Nu vet jag. Ett eldigt tal är vad ni saknar. Tack!

Och att han visar ansvar genom att uppmuntra folk att använda ansiktsmask, bland annat genom att använda en själv. Att inte hindra folk att distanser sig till ett säkrare avstånd vid rallyn vore en bra början.

Sen borde han kunna klura ut något nytt sätt att angripa problemen. Ett efter ett. Han har tillgång till all möjlig fakta och information. Ett stabilt geni borde kunna hjälpa någon.
Citera
2020-07-01, 11:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hälften av USAs vuxna befolkning saknar nu jobb. Ca 50 miljoner är registrerade som arbetslösa. Detta borgar för fler svåra oroligheter, under en valperiod. Samtidigt säger poliser i demokratiskt styrda städer upp sig. DNC kräver stora nedskärningar på polisen. Vänsterliberala medier hetsar minoritetsgrupper. Sociala medier censurerar konservativa röster. Vapenförsäljningen ligger på ett all time high.
Det drar ihop sig till Boogaloo.
Frågan är om det kommer ske när Trump har kontroll över militären, eller om det blir vänsterfascisterna i DNC som kommer ha kontrollen.
The storm is coming!
trumpen är den ultimata ansvariga, men han har gömt sig under en sten sedan länge i COVID-19 frågan.
Och arbetslösheten kommer ju gå tillbaka när man släpper på det igen.
Men med ett sådant uselt ledarskap så tar det nog ett tag innan det sker.
Citat:
Jag håller med dig. Bäst vi bortser från coronakrisen så vi kan gnälla på Trump. Han är ju trots allt diktator och har full kontroll över delstaterna.
Håller du med om att trumpen är den ansvariga?
Mycket märkligt måste jag tillstå säga och med tanke på vad du skriver.

trumpen har ett federalt ansvar, inte ett ansvar för enskilda delstater.
Dock tror jag inte du ens förstår skillnaden och med tanke på svaret du gav.
Citat:
Okej. Du tycker att Trump är ansvarig för demokratiskt styrda staters hantering av polis, Corona med mera. Det är okej. Lite löjligt och oinsatta men visst. Eftersom USA är en diktatur som styrs av en envåldshärskare måste du ju ha rätt.
Kul att du citerar Trump och framhåller honom som en sanningssägare!
Trist att det saknas seriösa motdebattörer i detta forum.
Ge gärna några förslag på hur Trump ska ta mer ansvar i DNC-kontrollerade delstater. Ska han ändra konstitutionen?
Vad nu polisen har med trumpens inkompetens i COVID-19 kan man undra.

trumpen har ett federalt ansvar, och trumpen borde ju veta då trumpen sade Obama gjrode för lite i Svininfluensan och ebola, så detta borde var en enkel sak då han redan vet.

Eller är det så att trumpen är så inkompetent att trumpen inte visste då elelr nu vad som behövs göras i en smitta som COVID-19??
Citat:
Kan du inte använda dina egna mått i en diskussion?
Vad tycker du Trump ska göra för att åtgärda bristerna i DNC-kontrollerade delstater?
Ta sitt federala ansvar?
Citat:
Äntligen. Jag har länge frågat vilka åtgärder ni gnällare efterfrågar. Nu vet jag. Ett eldigt tal är vad ni saknar. Tack!
Seriositet och kompetens?
Det tänkte du aldrig på eller?

Och nu kacklar trumpen om Kina, bara ett problem Kina har inte skapat denna situation i USA och genom den inkompetensen.
Det är också lustigt om han visste om Kina spred virus, varför gjorde han inget i landet på så länge.
Dina inlägg saknar logik, mest ord på en rad.
Citera
2020-07-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej jag är mest här för att bevittna kraschen. Ding dong the witch is dead.

Ja det är ju inte så att vi har tillgång till fakta om hela situationen eller information på samma sätt som Trump har. Så att kunna exakt säga vad han skulle göra blir ju svårt. Det är en presidents uppgift att försöka men jag ser inte att han ens försöker. Numera smiter han ju från allt som har med saken att göra. Jag tror att den idioten tror att han på så sätt inte kommer att förknippas med viruset eller sjukdomen. Ha! Tror faktiskt bara det blir värre när han golfar i stället för att engagera sig.
Citera
2020-07-01, 11:48
Medlem
Nja Trump har faktiskt genom sitt agerande erkänt att han inte är kapabel att leda landet i en kris då han medvetet favoriserat vs straffat delstaterna ekonomiskt beroende på om dom ärligt kritiserat eller falskt rosat honom för hans insatser.
Samförstånd för landets bästa är helt ointressant för Trump då han oftast agerar primitivt och för stundens kittlande njutning av makt.
Så nu bevittnar vi i realtid resultatet av en havererad coronapolitik styrd av en fullständig inkompetent president.
Citera
2020-07-01, 11:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Och att han visar ansvar genom att uppmuntra folk att använda ansiktsmask, bland annat genom att använda en själv. Att inte hindra folk att distanser sig till ett säkrare avstånd vid rallyn vore en bra början.

Sen borde han kunna klura ut något nytt sätt att angripa problemen. Ett efter ett. Han har tillgång till all möjlig fakta och information. Ett stabilt geni borde kunna hjälpa någon.
Bär du ansiktsmask i din vardag? All vetenskap säger ju att maskerna inte hjälper.
Men fint. Du tycker Trump ska "klura ut" en lösning som ingen annan klurat ut. Då vet jag vad som krävs för att du ska sluta gnälla.
Citera
2020-07-01, 11:56
Medlem
Citat:
Bär du ansiktsmask i din vardag? All vetenskap säger ju att maskerna inte hjälper.
Men fint. Du tycker Trump ska "klura ut" en lösning som ingen annan klurat ut. Då vet jag vad som krävs för att du ska sluta gnälla.

Ja borde han inte kunna göra det?

Masker fungera utmärkt. I övriga världen i alla fall. Kanske inte i USA då. Vad är det som får dig att tro att masker inte fungera i USA?
Citera
2020-07-01, 12:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja borde han inte kunna göra det?

Masker fungera utmärkt. I övriga världen i alla fall. Kanske inte i USA då. Vad är det som får dig att tro att masker inte fungera i USA?
Maskerna släpper igenom virus eftersom porstorleken är ca 150 ggr större än viruspartiklarna. Men det är för komplext resonemang, jag vet. Masker skyddar inte, vilket Tegnell förklarat.

Jag lovar dig att Trump inte är en virologi och inte kan uppfinna botemedel. Det får experterna sköta. Känns oerhört löjligt att behöva förklara detta för dig
Citera
2020-07-01, 12:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Lever man så tätt som man gör i USA på en del ställen, så finns inget annat än mask om man vill skydda sig självt.
Och masker fungerar, dock inte handhavandet som är bedrövligt dåligt hos alla verkar det som.
Citat:
Maskerna släpper igenom virus eftersom porstorleken är ca 150 ggr större än viruspartiklarna. Men det är för komplext resonemang, jag vet. Masker skyddar inte, vilket Tegnell förklarat.

Jag lovar dig att Trump inte är en virologi och inte kan uppfinna botemedel. Det får experterna sköta. Känns oerhört löjligt att behöva förklara detta för dig
Alla vet masker kommer i olika storlekar, utom du verkar det som.

Jo, trumpen uppfann botemedlet att spruta in desinfektion i lungorna
Eller malaria medicin som alla lagt ned pga det dödade.
Vet du precis inget, elelr vill du bara glömma allt trumpen försökt med som varit fel?
Citera
2020-07-01, 12:26
Medlem
Citat:
Citat:

Jag lovar dig att Trump inte är en virologi och inte kan uppfinna botemedel. Det får experterna sköta.
Känns oerhört löjligt att behöva förklara detta för dig

Jag förstår att du känner dig löjlig när du skrev det där.

Jag tror Trump faktiskt trodde att det hela skulle ebba ut nu när sommaren kom. Och därför höll han sig undan och har väntat på rätt tillfälle att komma ut och utropa sig som vinnare.

Nu när det ökar dramatiskt igen så står han ingenstans att finna. En president som inte syns i en kris har ingen chans alls att påverka folk. Om han hade minsta lilla känsla för att leda och påverka och förhandla skulle han vara i full gång med det. Men han har ingen aning om vad han ska göra - på något plan. Han är helt och fullt handlingsförlamad.

Att en del som gillar honom inte heller tycker sig kunna kräva något alls av honom i denna situation som är mänskligt och ekonomiskt bevisar ju hur dålig president han är. Det går inte att ha några som helst krav på honom som president. För dem räcker det att han är vacker typ, har vackert hår och låter tuff- Att han låter tuff räcker tydligen. För en del.
Citera
2020-07-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lever man så tätt som man gör i USA på en del ställen, så finns inget annat än mask om man vill skydda sig självt.
Och masker fungerar, dock inte handhavandet som är bedrövligt dåligt hos alla verkar det som.

Alla vet masker kommer i olika storlekar, utom du verkar det som.

Jo, trumpen uppfann botemedlet att spruta in desinfektion i lungorna
Eller malaria medicin som alla lagt ned pga det dödade.
Vet du precis inget, elelr vill du bara glömma allt trumpen försökt med som varit fel?

Om man vill skydda sig själv bör man ha något för ögonen också. Annars är maskerna för att inte sprida smitta. På sjukhus vill man inte att personalen ska sprida smitta. I samhället vill man inte det. När jag skriver "man" så menar jag förnuftigt folk. Folk som Trump leker hellre tuff och en del behöver gilla någon tuff för att på något sätt ha en bra självkänsla.
Citera
2020-07-01, 12:41
Medlem
DaEzzs avatar
Trump´s s.k approvals är nu nere på nivåer som inte har setts sedan de var som allra lägst, dvs i januari 2018:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Planerade rallyn och evenemang har ställts in, coronakrisen fullständigt exploderar över USA, närmare 50 miljoner Amerikaner är öppet arbetslösa - och beroende av arbetslöshetsstöd som kommer att ta slut under hösten.

Hur får Trump slut på den nedåtgående spiralen? Och hur vänder hans kampanj uppåt igen på de 17 veckor som återstår till valet?
Citera
2020-07-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
“Leadership: Whatever happens, you’re responsible. If it doesn’t happen, you’re responsible.”

Citat:
Okej. Du tycker att Trump är ansvarig för demokratiskt styrda staters hantering av polis, Corona med mera. Det är okej. Lite löjligt och oinsatta men visst. Eftersom USA är en diktatur som styrs av en envåldshärskare måste du ju ha rätt.
Kul att du citerar Trump och framhåller honom som en sanningssägare!
Trist att det saknas seriösa motdebattörer i detta forum.
Ge gärna några förslag på hur Trump ska ta mer ansvar i DNC-kontrollerade delstater. Ska han ändra konstitutionen?

Det är ju ingenting som är sant eller falskt i det. Det är Trumps åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in