2020-05-07, 23:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag menar precis vad jag skrev. Förstår faktiskt inte vad som var svårt att förstå med mitt inlägg. Det dör alltså ungefär lika många varje vecka, som dog i Vietnamkriget. Det verkar ju vara den nya HEMSKA referensen så den är klart värd att nyansera. Förstår att det känns jobbigt.

Det framgår tydligt i länken och i mitt senare inlägg vilka åkommor som ligger i tio topp.

Jag håller med dig om att det är fel att jämföra detta med Vietnamkriget och jag förstår ärligt talat inte varför man jämför ett krig med en pandemi, ska man jämföra en pandemi med något så är det andra pandemier.

Men det innebär även att det blir fel att jämföra covid-19 dödsfall med vilt skilda dödsfall, det blir som att jämföra antalet som dör i aids mot de som dör av skottskador, det blir skevt.
Citera
2020-05-07, 23:05
Medlem
Citat:
Källan är U.S. Army’s high-level biosecurity laboratory at Fort Detrick, som undersökt frågan och kommit fram till det. Dessutom har liknande coronavirus betett sig på samma sätt.

https://www.washingtonpost.com/weather/2020/04/23/lab-study-coronavirus-summer-weather/
Vill du få reda på medeltemperaturerna i de olika delstaterna är jag säker på att du kan googla fram dem själv.

Liknande coronavirus

Det har ju varit full smittspridning i länder där de har det rätt varmt. Så det verkar väl vara lite si och så med det. Det är ju knappast heller 27 grader celsius som medeltemperatur i USA i stort.
Citera
2020-05-07, 23:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vi tar det då från början IGEN:
1:a gången var i November 2019 som rådgivarna sade om detta virus vad gjorde Trump viftade bort det som ingenting
2:a gången var en månad senare i december så kom en av rådgivarna och sade det igen vad gjorde Trump viftade bort det och golfade
3:e gången var i Februari som det kom fram att detta virus hotar US men han kallade rådgivaren för en alarmist och viftade bort det!
4:e gången Mars då kom första fallet i US vad gjorde Trump inte mycket mer än det är en vanlig influensa som kommer det går över det är lugnt, Fallen ökade i Mars vad gjorde Trump tja inte mycket mer än säga det går över i April!
5:e gången då får Trump panik stänger ned flyget mot Kina men glömmer bort en detalj nämligen 40000pers som kommer in efter det, men sket i testerna fast han visste om att Coronaviruset härjade på i Kina!
6:e gången då stängde han ned mot Europa men innan han gjorde det kom det folk från Italien - Tyskland - Spanien etc etc till US med smittan, Men han glömde fortf stänga ned mot UK den linan var öppen och import fallen forts för Trump utan TESTER!
Så nu är vi i Maj och skiten växer på Trumps skrivbord utan att han inser faran, Och det samma gör inte Trumps lojalister som försöker likt dig peka på allehanda siffror titta här det är inte farligare än ngt annat tänk om tänk rätt COVID-19 ÖR ett farligt virus!
I princip varenda punkt i ditt hysteriska rantande är påhitt och dina fria fantasier. Det beror på att du befinner dig i en filterbubbla, omgiven av TDS-kulten.

De 40 000 som reste från China till USA var Amerikanska medborgare. Att du anser att de borde förvägrats inresa, tyder på att du är lagd åt det fascistiska hållet. Vi andra, normala, empatiska människor, förstår nödvändigheten av att släppa in medborgare och faktiskt även åka och HÄMTA dem från smittohärden Wuhan.

Det är klart att de testades. Du är uppenbarligen djupt nere i träsket som inte förstår det:
Citat:
On Jan. 17, the CDC had begun health screenings of passengers on direct or connecting flights from Wuhan, China, the epicenter of the outbreak.
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/04/07/trumps-claim-that-he-imposed-first-china-ban/

Som jag redan visat, varnade ingen för COvid eller pandemier i november. Det är debunkat så det står härliga till, men jag gör det en gång till:

Citat:
"As a matter of practice the National Center for Medical Intelligence does not comment publicly on specific intelligence matters. However, in the interest of transparency during this current public health crisis, we can confirm that media reporting about the existence/release of a National Center for Medical Intelligence Coronavirus-related product/assessment in November of 2019 is not correct. No such NCMI product exists," Colonel Dr. R. Shane Day, director of the National Center for Medical Intelligence, said.
Vice Chairman of the Joint Chiefs of Staff John Hyten seemed to push back on reports that the US intelligence community was aware of the coronavirus in November, saying Thursday that the first intelligence reports he saw were in January.
Asked when the first intelligence streams about the virus began to arrive, Hyten said, "We went back and looked at everything in November, December. The first indication we have were the reports out of China in late December that were in the public forum. And the first intel reports I saw were in January.
https://edition.cnn.com/2020/04/08/politics/intel-agencies-covid-november/index.html

Jag tror en stor anledning till att du blivit hysterisk är att du lider av bristande förmåga till källkritik. Du måste förstå att vare sig KLyban eller AlbertEnben är några auktoriteter inom detta området. Som du ser, kan jag belägga ALLA MINA PÅSTÅENDEN med adekvata källor. De du lyssnar på lägger aldrig fram källor.
Du kan lita på mig!

Att jag är långt mer intelligent och kunnig än TDS-kulten du råkat i klorna på, torde vara mer än uppenbart.
Citera
2020-05-07, 23:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag håller med dig om att det är fel att jämföra detta med Vietnamkriget och jag förstår ärligt talat inte varför man jämför ett krig med en pandemi, ska man jämföra en pandemi med något så är det andra pandemier.

Men det innebär även att det blir fel att jämföra covid-19 dödsfall med vilt skilda dödsfall, det blir som att jämföra antalet som dör i aids mot de som dör av skottskador, det blir skevt.
Det är fullt rimligt att jämföra antalet som dött i covid-19 med de som årligen för i influensa. Men det är ju trots allt en åsikt, som du uppenbarligen inte delar.

Finns det någon dödsorsak du kan tänka dig jämföra coid-19-dödstalen med, för att på så sätt sätta denna pandemiska farsot i perspektiv, i syfte att lugna hysterikorna i TDS-kulten?
Citera
2020-05-07, 23:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
I princip varenda punkt i ditt hysteriska rantande är påhitt och dina fria fantasier. Det beror på att du befinner dig i en filterbubbla, omgiven av TDS-kulten.

De 40 000 som reste från China till USA var Amerikanska medborgare. Att du anser att de borde förvägrats inresa, tyder på att du är lagd åt det fascistiska hållet. Vi andra, normala, empatiska människor, förstår nödvändigheten av att släppa in medborgare och faktiskt även åka och HÄMTA dem från smittohärden Wuhan.

Det är klart att de testades. Du är uppenbarligen djupt nere i träsket som inte förstår det:

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/04/07/trumps-claim-that-he-imposed-first-china-ban/

Som jag redan visat, varnade ingen för COvid eller pandemier i november. Det är debunkat så det står härliga till, men jag gör det en gång till:

https://edition.cnn.com/2020/04/08/politics/intel-agencies-covid-november/index.html

Jag tror en stor anledning till att du blivit hysterisk är att du lider av bristande förmåga till källkritik. Du måste förstå att vare sig KLyban eller AlbertEnben är några auktoriteter inom detta området. Som du ser, kan jag belägga ALLA MINA PÅSTÅENDEN med adekvata källor. De du lyssnar på lägger aldrig fram källor.
Du kan lita på mig!

Att jag är långt mer intelligent och kunnig än TDS-kulten du råkat i klorna på, torde vara mer än uppenbart.
Och var var testerna för att se om dem hade smittan nu då???
Hur många gånger enl tidslinjen viftade Trump bort viruset i meida???
Ingen TDS kultur här inte fortf är jag realist som ser alla fel och brister som Trump har, men de indoktrinerade ser inte dem skillnaden är stor mot dig och mig!
och nej Jag är vare sig för den ena eller det andra men som det är nu är Biden bästa alternativet för befolkningen i US,En trygg ledare som vet hur man agerar som president gjuter mod hos befolkningen vid kriser och inte som Trump som inte klarar av en kris som denna så du kommer inte vinna med mig med de argumenten du för fram!
Citera
2020-05-07, 23:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Liknande coronavirus

Det har ju varit full smittspridning i länder där de har det rätt varmt. Så det verkar väl vara lite si och så med det. Det är ju knappast heller 27 grader celsius som medeltemperatur i USA i stort.
Ja. Coronavirus är en familj av flera virus med liknande egenskaper. Här kan du läsa på om coronavirusfamiljen så slipper du exponera din skriande okunskap genom felaktig användning av smileys

https://sv.wikipedia.org/wiki/Coronaviridae
Citera
2020-05-07, 23:14
Medlem
Donald Trump just broke the most basic rule of politics.

Trump är duktig på att uppmärksamma och hjälpa den här gruppen. Ceorge Convey är med där och Trump är inte glad, men det är ju bra att han bjuder på uppmärksamheten ändå då.

Citat:
)The Lincoln Project, a small anti-Trump super PAC, says it has raised more than $1.4 million dollars since running an ad on Fox News this week that grabbed the attention and anger of President Donald Trump.

The group says the ad, which criticized the President's response to the coronavirus pandemic, will be running next week on television in the swing states of Wisconsin, Ohio and Florida.

"We're going to play where we think we can have an impact," said Jennifer Horn, a Republican operative who advises the Lincoln Project. Other advisers include several prominent "NeverTrump" GOP and ex-GOP political operatives, as well as George Conway, the husband of Trump White House aide Kellyanne Conway.
https://edition.cnn.com/2020/05/07/politics/lincoln-project-trump-ad/index.html
Citera
2020-05-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ja. Coronavirus är en familj av flera virus med liknande egenskaper. Här kan du läsa på om coronavirusfamiljen så slipper du exponera din skriande okunskap genom felaktig användning av smileys

https://sv.wikipedia.org/wiki/Coronaviridae

Det finns inget liknande för i så fall hade man haft det som grund för att hitta ett vaccin.

Att det finns virus som hör till SARS covid familjen gör inte att de är liknande på något avgörande sätt. Du får skilja på detta.
Citera
2020-05-07, 23:18
Medlem
DjPuttes avatar
Enl CNN så kommer Trump testats varje dag för Coronaviruset, Blir en ny daglig följetong att se på intressant och se om det kommer ett positivt provsvar och vad händer om Pence också testar ev positivt....
Citera
2020-05-07, 23:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Och var var testerna för att se om dem hade smittan nu då???
Hur många gånger enl tidslinjen viftade Trump bort viruset i meida???
Ingen TDS kultur här inte fortf är jag realist som ser alla fel och brister som Trump har, men de indoktrinerade ser inte dem skillnaden är stor mot dig och mig!
och nej Jag är vare sig för den ena eller det andra men som det är nu är Biden bästa alternativet för befolkningen i US,En trygg ledare som vet hur man agerar som president gjuter mod hos befolkningen vid kriser och inte som Trump som inte klarar av en kris som denna så du kommer inte vinna med mig med de argumenten du för fram!
Jag för ju inte fram några argument alls. Det enda jag för fram är fakta. Välgrundade fakta med adekvata och pålitliga källhänvisningar. Mitt syfte är gott! Jag vill frälsa dig från den okunskap du drabbats av när du sjunkit djupt ner i TDS-träsket.

Du är nu så djupt nere att du sätter ditt hopp till en tafsande, senildement gubbe som sitter i en källare och streamar sitt dementa rantande till allmän beskådan. Det måste kännas svårt för dig, men det kommer gå över.

Jag tror du lugnar dig om jag förklarar för dig (med källa och allt) att endast 0,66 % av de smittade avlider, vilket ligger ungefär i linje med en vanlig influensa.

Citat:
Total infection fatality rate is estimated to be 0.66% (0.39–1.3). Infection fatality rate is fatality per all infected individuals, regardless of whether they were diagnosed or had any symptoms. Numbers in parentheses are 95% credible intervals for the estimates.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7158570/
https://en.wikipedia.org/wiki/Mortality_due_to_COVID-19#cite_note-24

Och där sitter du och skakar av skräck och rantar loss om Vietnam...
Citera
2020-05-07, 23:20
Medlem
Citat:
Varför tror du att en elitsoldat jobbar som servitör i vita huset? Att jag inte tror så beror på att elitsoldater brukar arbeta med annat än som servitörer.

Det är klart att det är den typen av utbildning folk har för att serva fint folk. Presidenter, kungligheter och andra där man kräver det där extra. Dessa människor som tar sådana jobb ser det som väldigt ärofyllt att serva president Trump.

Nu blir den här killen satt i isolering. Och man kommer att testa presidenten ofta ett tag framöver då smittan från uppassaren som varken bara mask eller handskar kan ha smittat flera i VH. Det är så klart en säkerhetskris med smittan så nära presidenten så att den som kommer med hans mat är smittad. Och inte bär vara sig handskar eller mask.
Citera
2020-05-07, 23:22
Medlem
Citat:
Enl CNN så kommer Trump testats varje dag för Coronaviruset, Blir en ny daglig följetong att se på intressant och se om det kommer ett positivt provsvar och vad händer om Pence också testar ev positivt....

Det kommer de att göra, kanske oftare än så och det får vi knappast veta, om ingen läcker förstås.

Rimligen kommer alla där att testas och mask och handskar börja användas. Och att personalen slutar ta med sig sina spädbarn på jobbet. Tänk om mamman och barnet blir sjuka nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in