• 1
  • 2
2020-02-24, 18:07
Medlem
Flickpojkens avatar
Tänkte att de kunde va bättre att kolla här än i cannabis forumet. Där dom flesta säker är "pot heads" och inte att lita på när de gäller detta.

Känna mej helt dum i huvudet av det i alla fall! Otroligt seg lätt huvudvärk nästan som om de lätt psykoaktiva effekter också. Tog sista dosen i går. Och håller på att "tända av" nu känns de som.

De roliga är att detta är låg dos jag tog 1 droppe om dan och lite mer sista dan!

köpet den här:

https://modernatur.se/cbd-olja/

och har den näst svagaste. jag tror att man skule ta mellan 1-16 doppar. Jag tog som sagt 1 droppe. Och de fanns variant som va 150% starkare där samma dosering gällde.

Jag har alltså en 1/48 del av den högsta dosen. Och de känns som om min hjärna inte fungera.
Citera
2020-02-24, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken

Känna mej helt dum i huvudet av det i alla fall! Otroligt seg lätt huvudvärk nästan som om de lätt psykoaktiva effekter också. Tog sista dosen i går. Och håller på att "tända av" nu känns de som.

Är det vad du eftersträvar? Att bli dum i huvudet?
Citera
2020-02-24, 18:15
Citat:
Tänkte att de kunde va bättre att kolla här än i cannabis forumet. Där dom flesta säker är "pot heads" och inte att lita på när de gäller detta.

De roliga är att detta är låg dos jag tog 1 droppe om dan och lite mer sista dan!

köpet den här:

https://modernatur.se/cbd-olja/

och har den näst svagaste. jag tror att man skule ta mellan 1-16 doppar. Jag tog som sagt 1 droppe. Och de fanns variant som va 150% starkare där samma dosering gällde.

Jag har alltså en 1/48 del av den högsta dosen. Och de känns som om min hjärna inte fungera.

Förstår inte va du menar, har du blivit dum i huvudet av det eller strävar du efter det?
Citera
2020-02-24, 18:15
Medlem
Zer0Shits avatar
Placebo är nice va?

z
Citera
2020-02-24, 18:21
Medlem
SvampDamp.s avatar
Det är märkligt att du upplever dessa känslor. Antingen skojar du till det, är du extremt känslig mot CBD eller har placeboeffekt.

Jag upplever enbart positiva effekter av CBD.
Citera
2020-02-24, 20:15
Medlem
0ldMans avatar
Jag har testat det och fick bra effekt på mina hudproblem. Eksem och sånt gick bort.
Citera
2020-02-24, 21:37
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Är det vad du eftersträvar? Att bli dum i huvudet?

Fast på gräs tror man ju att man blir smart fast man blir dum i huvudet.
Citera
2020-02-24, 21:38
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Det är märkligt att du upplever dessa känslor. Antingen skojar du till det, är du extremt känslig mot CBD eller har placeboeffekt.

Jag upplever enbart positiva effekter av CBD.

Nej, känner mej otroligt seg.

Hur känns de då? Eller hur ska de kännas?

Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Placebo är nice va?

z

Förväntade mej absolut ingenting. Ska va lite dryg också påpeka att de heter Nocebo när man får negativa effekter.
Citera
2020-02-26, 16:39
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Nej, känner mej otroligt seg.

Hur känns de då? Eller hur ska de kännas?

Förväntade mej absolut ingenting. Ska va lite dryg också påpeka att de heter Nocebo när man får negativa effekter.
Att du känner dig ”otroligt seg” beror på att CBD har en lugnande och i viss mån sömngivande effekt. Jag blir personligen avslappnad och får ett inre lugn som får mitt beslutstagande till viss del skärpt och min emotionella status hamnar även i riktning mot det bättre.

Min ångest försvinner emellertid inte helt och hållet som till exempel med alprazolam (extremt exempel) men den blir betydligt bättre av CBD.
Citera
2020-06-11, 19:34
Medlem
2n00b4Us avatar
Är tanken att man bara ska ta det tillfälligt tills ens sömnproblem, ångest o så har löst sig?
Citera
2020-06-12, 20:43
Medlem
Vasectomaters avatar
Jag tar 100 mg cbd varje morgon och mår bra av det. Mindre oro och rastlöshet. Den eventuella mängden av thc är så försvinnande liten att det skulle inte registreras på ett eventuellt pissprov.
Man blir ju inte hög eller påverkad av cbd. Man kan kanske bli lite trött i början innan man är van, men inget överväldigande. Omöjligt med psykoaktiva effekter, dvs om det inte även innehåller en betydande mängd thc också, kanske en ratio på 8:2. Men då måste det ju anvisas också.

Till och med barn och husdjur får cbd så väck i skallen blir man inte i alla fall. Du kanske bara håller på att bli sjuk eller nåt.
Citera
2020-06-15, 18:03
Medlem
Hej jag testar just nu CBD olja i tablettform mot min nedstämdhet men har bara kört 1 vecka än men det verkar bra mot lite allt möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in