2020-02-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Det skall statueras exempel på dessa snubbarna.

Sen har ju ni som inte har någon förståelse för hur vuxna människor kan hålla på med detta någon erfarenhet utav kulturen.
Ni som kollar på lets dance och så ska det låta kommer inte förstå när jag kör en piece när jag är 70.
Detta är inget fenomen utan en etablerad konstform sedan snart 40 år.

Ja men då så. Då får man ju ta straffet också ifall det nu är så pass viktigt för en.
Annars är man en hycklare.
Citera
2020-02-25, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Man kan inte förstå hur en vuxen person kan hålla på med sådant här trams.
Som media får det att låta så är det tydligen framgångsrika personer i näringslivet.
Visserligen har ingen nämnt i vilken bransch dom jobbar, men förtroendet för ett företag som drivs av personer som är ute och leker på nätterna blir väldigt lågt.
Att dessutom leka på ett olagligt sätt, ja då har dom förbrukat allt förtroende.

En annan sak som man funderar över, det måste gå åt en väldig massa färg.
En sådan sprejburk kostar väl runt en hundring, gissar jag.
Och kan väl inte räcka så värst långt. Alltså är det stora kostnader för dem att köpa färg.
Så det är väl troligt att dom säljer färgen också.
På så vis gör dom sig skyldiga till ännu fler brott, och belastar samhället ännu mer.

Rullkragen

https://hlstore.com/sprayburkar/sprayfarg/montana-black-400ml/ Betydligt billigare än så, 40 kr för en typisk standardburk och det kan förekomma kampanjer och finns mängdrabatter.
Så nej, själva färgnotan är oftast inte överdrivet dyr för de som köper färgen lagligt.
Citera
2020-02-25, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Bittert för manspojkarna om de kan knytas till klotter från 90-talet med...

Preskriberingstiden är 5 år vid normal skadegörelse och 10 vid grov, om jag minns rätt.
Citera
2020-02-25, 14:04
Medlem
taamids avatar
Hoppas de tvingas sälja sina bostäder för att betala skadeståndet.

Vandalisera tåg och spinga på spår bör ha fängelse i straffskalan med tanke på den enorma skada det gör för de tusentals människor som blir försenade eller inte kommer fram till sin destination, och de ytterligare tusentals som påverkas negativt av att dessa resenärer blev försenade för att en gubbjävel roas av att sabotera för andra. Pissråttor, tvi.
Citera
2020-02-25, 14:04
Medlem
papercut-ninjas avatar
Starka mid-life crisis vibbar här...skulle ha satsat på mc eller ny 19-årig flickvän istället, hade blivit mindre kostsamt.
Citera
2020-02-25, 14:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Självklart finns det vänster, men de flesta inom denna kultur är höger garanterat.

Vänster i teorin Höger i praktiken.

Fan vad färg det har gått åt, jag har sett tåget, båda sidorna på loket är helt övermålade, det ser ut som en foliering.

Dom måste ha målat i omgångar, det är i min värld omöjligt att släpa på alla färgburkarna på en och samma gång.

Det är väl i praktiken riskfritt att måla tåg för den som orkar, allt är på lek här i Sverige.
Citera
2020-02-25, 14:07
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid

Vandalisera tåg och spinga på spår bör ha fängelse i straffskalan med tanke på den enorma skada det gör för de tusentals människor som blir försenade eller inte kommer fram till sin destination, och de ytterligare tusentals som påverkas negativt av att dessa resenärer blev försenade för att en gubbjävel roas av att sabotera för andra. Pissråttor, tvi.

Det finna fängelse i straffskalan, de sitter ju just nu häktade vilket tyder på att fängelsestraff kan bli aktuellt (fast det kan nog bli fotboja eller vuxendagis för dessa white-collar gangsters iofs).
Citera
2020-02-25, 14:13
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Det finna fängelse i straffskalan, de sitter ju just nu häktade vilket tyder på att fängelsestraff kan bli aktuellt (fast det kan nog bli fotboja eller vuxendagis för dessa white-collar gangsters iofs).

Hurra för att de får smaka på sin egen medicin, må de missa sina barns födelsedagskalas, ett bröllop och en begravning, och förlora massor med intäkter när de missar sina viktiga jobbmöten!
Citera
2020-02-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Detta är inget fenomen utan en etablerad konstform sedan snart 40 år.
Det är det inte många som har invänt emot. Desto fler, mig inräknat, hävdar däremot att bara för att det är en etablerad konstform så är den inte ok om det förutsätter skadegörelse. Inte ens om kriminaliteten är en del av det konstnärliga uttrycket, den är ändå inte ursäktad.
Citera
2020-02-25, 14:24
Medlem
Zoom008s avatar
Man hoppas ju att dom får sparken från sina jobb och att det kommer stå i belastningsregistret. Vem anställer en klottrare. Jag ser det som att målarna har en allvarlig störning och kanske borde få sluten vård. Det är så vidrig nyhet så man baxnar. Vore kul att se hur kluddarna ser ut. Finns det några såna bilder här i tråden?
Citera
2020-02-25, 14:30
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja

Fyfan vad jag önskar häktet har en rastgård utan bänkar där det blåser full storm och spöregnar och de fick stå där och huttra i väntan på rättegången. Hoppas de blir av med sina jobb och äger de firmor, hoppas de förlorar alla sina kunder och sitt kapital.

Jag förstår lockelsen med kriminalitet där man tjänar pengar på sitt brott. Stöld, rån, skattefusk, sälja knark, sälja hästkött och märka det som nötkött, you name it.

Att förstöra för skolbarn och knegare, jävlas med pensionärer och funktionshindrade till enorma ekonomiska och sociala samhällskostnader bara för att få känna makt är psykopatiskt. Det förakt jag känner för de här gärningsmännen är djupt.
Citera
2020-02-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
"samhällets kloakråttor" för att ha sprayat lite färg?

...jag som trodde den titeln var reserverad för våldtäktsmän och pedofiler?

Citat:
Ursprungligen postat av taamid

Frågan är vilka som är de största bovarna? De som konstant höjer priset på månadskorten och sitter i dyra lokaler på Lindhagensplan eller de som klottrar lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in