2026-02-12, 16:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det ingår i läroplanen i grundskolan att lära sig att i Sverige betalar vi skatt och varför.

Redan i årskurs 4-6 ska eleverna undersöka och reflektera över olika samhällsfrågor till exempel varför samhället behöver lagar och skatter.
Det fortsätter i årskurs 7-9 att lära sig om hur det svenska samhället finansieras tex genom skatter och reflektera över konsekvenser för samhälle och individer.

Men Pontus kanske ville lära sig företagsekonomi på gymnasienivå men valde att ignorera allt om det.

Jepp, verkar faktiskt som P ville lära sig företagsekonomi på gymnasienivå.
Han gick ju på Academy X Music & Business i Tingsryd i 3 år och lärde sig.
Med godkända betyg dvs. konstigt nog även godkänd på företagsekonomi.
Så att han inte ”kunde” och inte brydde sig om pengar, njaaaeee hmmm.
Citera
2026-02-12, 16:30
Medlem
sonofnatures avatar
Ska han byta kön nu då och sitta i ett kvinnofängelse?
Citera
2026-02-12, 16:33
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Flickvännen slipper göra Only fans nu. Hoppas att hon får ordning på sitt liv utan Pontusäcklet.

Det är ju bara han själv som har fått näringsförbud, så han kan lösa den saken genom att låta henne spela in porr med någon annan kille de närmaste 3 åren och så vidare. Hon har nog en lång karriär framför sig som prostituerad.
Citera
2026-02-12, 16:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domlingen
Det har ändrats.

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/fotboja/

Tackar! Straff är inget jag har personlig erfarenhet av.
Citera
2026-02-12, 16:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Om Pontus fick en företagsbot på 50 000, vad innebär det när det gäller de 2,3 miljoner som han inte har redovisat?

Har han inte redan tvingats betala skatten i efterskott? Detta är väl utöver det?
Citera
2026-02-12, 16:48
Medlem
Kuddkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xNONE
När folk åker dit för sånt här, när de t.ex. säger han fått in 3.3m men redovisat för 1m. Han han då varit så dum att han fakturerat via bolaget och fått in pengar på bolagskontot, men bara skiter i att redovisa de siffrorna?

Hade han inte enskild firma?
Citera
2026-02-12, 16:50
Medlem
Bara jag som tror han överklagar?
Citera
2026-02-12, 17:01
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Flickvännen slipper göra Only fans nu. Hoppas att hon får ordning på sitt liv utan Pontusäcklet.

Slipper? Utan OF är hon arbetslös och kommer spela in med en annan kille under tiden han sitter inne.
Citera
2026-02-12, 17:03
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Dom:
https://gofile.io/d/fCozeO

Riktig piss länk har du annan sida du kan lägga de på?
Citera
2026-02-12, 17:09
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusOO7
Offerkoftan är så lurvig och varm.
https://ibb.co/0jX0W8Hb

Han är nog den enda i världen som får svårt röra sig (gå, springa, jogga) när man har ont i armen.
Citera
2026-02-12, 17:11
Medlem
andrewcs avatar
Hoppas rättegången kommer ut på Crime Prime snart. 🤭
Citera
2026-02-12, 17:21
Medlem
Återbesöker det här fantastiska citatet från PRs kommunikation med skatteverket efter dom börjat ställa frågor till honom:

Citat:
"Vid en domstolsprövning skulle de säkerligen ställa sig frågande till att en så pass välkänd myndighet och anställda inte svarar sina skattebetalare på frågor speciellt när ni i utredningen har frågat mig diverse antal frågor samt att ni satt mig mitt i en revision. Förhoppningsvis behöver vi inte pröva det då jag ger er en chans att ta in detta till vår nästa kommunikation."

Ja Pontus, hur va det med verklighetsuppfattningen? Ställde sig domstolen frågande till skatteverkets beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in