• 1
  • 2
2020-02-22, 21:37
Du sätter allt ditt förtroende i en bank som hanterar varje transaktion du gör. Om de misstänker något kan de frysa ditt konto. Vet du inte att när kontanter inte längre är tillgängliga kan de inte bara kontrollera dina pengar utan hela ditt liv? Du stärker banken över ditt liv.

Varför vill du ha det så här? Motivera!
2020-02-22, 21:43
Medlem
twitchhunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Du sätter allt ditt förtroende i en bank som hanterar varje transaktion du gör. Om de misstänker något kan de frysa ditt konto. Vet du inte att när kontanter inte längre är tillgängliga kan de inte bara kontrollera dina pengar utan hela ditt liv? Du stärker banken över ditt liv.

Varför vill du ha det så här? Motivera!

Allt du säger är bullshit, pengar är bara medel för handel, finns ingen intristik värde. Banken, staten garanterar att de är bra för betalning och det är vad som räknas.

Du har blivit hjärntvättat av guldsäljare va?

Man kan handla i löv, om staten sa detta var bra för att betala skatter. Du är för dum för finans, lämna det nu, innan marknads piraterna rånar dig blind.
2020-02-22, 21:43
Medlem
Motivera vad? Du valde att berätta för mig vad jag tycker och vad jag vill..
2020-02-22, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av twitchhunt
Allt du säger är bullshit, pengar är bara medel för handel, finns ingen intristik värde. Banken, staten garanterar att de är bra för betalning och det är vad som räknas.

Du har blivit hjärntvättat av guldsäljare va?

Man kan handla i löv, om staten sa detta var bra för att betala skatter. Du är för dum för finans, lämna det nu, innan marknads piraterna rånar dig blind.

Citat:
Ursprungligen postat av detblirintebra
Motivera vad? Du valde att berätta för mig vad jag tycker och vad jag vill..
Därefter lura du fåren och låter staten tänka på dig. Vad gör du när det faller? Du identifierar dig genom banken, betalar fakturan genom banken. Hur klarar du dig utan bank?

Du är beroende av banken. Du är ett får som inte kan tänka själv.
2020-02-22, 22:04
Medlem
Du är väldigt anklagande och aggressiv i din text.. så får du inte med dig folk att göra uppror.. "du lockar mer bin med honung än vinäger" ge oss en lösning som är enklare än "banken" så vi kan byta bort den och inte vara "dumma får"
2020-02-22, 22:08
Citat:
Du är väldigt anklagande och aggressiv i din text.. så får du inte med dig folk att göra uppror.. "du lockar mer bin med honung än vinäger" ge oss en lösning som är enklare än "banken" så vi kan byta bort den och inte vara "dumma får"
Uppror? Nej, inte alls. Fartyget seglade länge. Vill bara förstå hur du tänker. Hur dum kan du vara. Banker och staten borde inte tänka på folket. Staten ska inte säga vad vi tycker. Vill du veta varför du är så positivt fokuserad på den största lögnen på planeten?
2020-02-22, 22:09
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Helt sant, riskspridning är nyckeln. Själv har jag lejonparten i aktier och fonder - dessa kan prissättas i vilken fiat-valuta som helst. Fast egendom är bra att ha, en liten del silver och guld - någon månadslön räcker som backup.

Skaffa konto i banker i andra länder, idag är detta extremt enkelt, själv har jag Revolut (england) och Ferratum bank (malta). Andra möjligheter är exempelvis N.26 (tyskland). Ju fler olika möjligheter man har desto mindre är risken att få hela sin ekonomi låst.

Viktigast av allt är dock att, i linje med TS post, börja använda kontanter mer aktivt, räcker att alla göra några transaktioner i månaden så bevarar vi dem.
2020-02-22, 22:11
Medlem
Citat:
Uppror? Nej, inte alls. Fartyget seglade länge. Vill bara förstå hur du tänker. Hur dum kan du vara. Banker och staten borde inte tänka på folket. Staten ska inte säga vad vi tycker. Vill du veta varför du är så positivt fokuserad på den största lögnen på planeten?

Jag förstår inte vad du skriver. Du har en meningsuppbyggnad som en tre-åring
2020-02-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Helt sant, riskspridning är nyckeln. Själv har jag lejonparten i aktier och fonder - dessa kan prissättas i vilken fiat-valuta som helst. Fast egendom är bra att ha, en liten del silver och guld - någon månadslön räcker som backup.

Skaffa konto i banker i andra länder, idag är detta extremt enkelt, själv har jag Revolut (england) och Ferratum bank (malta). Andra möjligheter är exempelvis N.26 (tyskland). Ju fler olika möjligheter man har desto mindre är risken att få hela sin ekonomi låst.

Viktigast av allt är dock att, i linje med TS post, börja använda kontanter mer aktivt, räcker att alla göra några transaktioner i månaden så bevarar vi dem.

Hur betalar jag min interneträkning och hyra med konton i utlandet? Går det?
2020-02-22, 22:12
Citat:
Jag förstår inte vad du skriver. Du har en meningsuppbyggnad som en tre-åring
Tro inte allt staten säger. Och vad banken säger. De vill bara skada dig.
2020-02-22, 22:13
Medlem
Citat:
Tro inte allt staten säger. Och vad banken säger. De vill bara skada dig.

Min bank har aldrig pratat med mig.. och staten är du och jag..
2020-02-22, 22:15
Citat:
Min bank har aldrig pratat med mig.. och staten är du och jag..
Det talar till dig när du läser på deras sidor.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in