2022-05-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Problemet är att alla i partiledningen i det skitpartiet "tycker" så.

Därtill har man en massa politiskt korrekta dumkändisar under som är likadana.

Hur någon på landsbygden, någon vanlig svensk, eller bönder med mera kan rösta på detta skitparti är helt sanslöst. 80% av dessa har väl förvisso redan lämnat till bland annat Sverigedemokraterna, men resten borde göra det också så rödhäxan kan åka ner mot 4%.

Därav namnet stureplanscentern. Centerpartiet är inget parti för folk på landsbygden utan överklassen.
Citera
2022-05-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Martin Ådahl upprepade ordet "generalisera" som en papegoja. "Man kan inte generalisera", jo, det är precis det man gör om man pratar om grupper. Men det verkade idioten inte fatta.
Om man inte kan kritisera islam därför då generaliserar man (alla muslimer är inte onda). Okej, då kan man man inte kritisera kommunismen och nazismen heller för det finns säkert enskilda individer som är kommunister och nazister som är jättetrevliga. Ja, jag utesluter inte ens att det kan finnas enskilda centerpartister som skulle kunna tänkas vara trevliga.

Jag avskyr Identitetspolitik det vill jag ha sagt först, men de har en poäng och den bevisades här, Ådahl står och talar om för en muslim att han har fel, faktum är att Ådahl är en vit västerlänning, han kan inte identifiera sig med muslimskt tankesätt, Omar kan det eftersom han är muslim och är född i ett muslimskt land.
Ådahl står och killgissar hej vilt framför en människa som verkligen vet vad han pratar om, vem är det som äger sanningen i detta fall Ådahl vit västerlänning eller Omar Egyptier?
Citera
2022-06-01, 20:43
Medlem
Kollar just nu. Vafalls, hur lång är Pehrson?
Moderatdamen har underlig ansiktsfärg - släkt med Trump?
Citera
2022-06-01, 23:15
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Kollar just nu. Vafalls, hur lång är Pehrson?
Moderatdamen har underlig ansiktsfärg - släkt med Trump?

Pehrson måste vara 2 meter?!?
Citera
2022-06-02, 13:29
Medlem
Avsiktarens avatar
I senaste avsnittet om skolan verkade alla tycka ungefär samma även om de uttryckte på olika sätt. Jag tyckte att nationalekonomen verkade vettigast även om jag själv inte hade uttryckt mig det samma eller har exakt samma åsikter men jag begrep vad han menade. Sedan finns det många andra problem med skolan som inte togs upp som att det måste vara grupparbeten och det måste vara egna arbeten och det måste vara analyser vars innebörd definieras dåligt och att man måste tänka exakt som läraren. Då är det bättre att man bara fokuserar rent på kunskaper istället för att kunna flumma ut på det sätt som läraren gillar och tvingas in i grupparbeten. Hur undervisningen är uppbyggd har egentligen större betydelse än betygsystemet och jag tycker att det nuvarande betygsystemet är trams. Det här betygsystemet vill jag ha. D = Dåligt, A = Acceptabelt, B = Bra, EB = Extra bra och JB = Jättebra. Det hade fungerat lika bra som vilket annat betygsystem som helst.
Citera
2022-06-02, 13:32
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Därav namnet stureplanscentern. Centerpartiet är inget parti för folk på landsbygden utan överklassen.

Många inom överklassen har stora slott på landet med stora jordbruksmarker och har mycket skog.
Citera
2022-06-03, 08:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Angående klimatavsnittet framstod miljöfanatikerna som helt rabiata och uttryckte sig som som att de vill höja bensinpriset till 100 kronor litern och ersätta allt skapande av elektricitet med vindkraft direkt. Skulle något sådant genomföras hade resultatet blivit att tillvaron i Sverige skulle likna den i Kevin Costners film The Postman där all infrastruktur och hela samhället har fallit sönder eller likna dagens Nordkorea men kanske utan diktatorisk personkult men man vet aldrig eftersom de där miljöfanatikerna verkar se sig som extremt viktiga personer som alltid vet bäst.
Senast redigerad av Avsiktaren 2022-06-03 kl. 08:31.
Citera
2022-06-03, 22:35
Den där Nattalie Ström B ser så djävla sur ut på varenda bild man hittar på henne. Är hon normal? Hennes sura uppsyn är beklämmande att se, alla måste rätta sig efter hennes lättkränkta psyke tycker hon. Hon är inte annat än en vandrande ego-trippad egenkär människa som tycks tro att alla ska rätta sig efter hennes lättkränkta psyke. Hon kan behålla sina kränkta känslor för sig själv. För det är hennes problem och inga andras
Citera
2022-06-15, 20:01
Medlem
kubuns avatar
Nu om gängkriminalitet - direkt från Linköping SVT1
Citera
2022-06-15, 20:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur kan det komma sig att babbarna och extra kulörta alltid skuffas längst
fram i publikhavet?
Citera
2022-06-15, 20:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Hur kan det komma sig att babbarna och extra kulörta alltid skuffas längst
fram i publikhavet?
Oavhängigt att det ska handla om deras ämne ikväll: gängkriminella
Citera
2022-06-15, 20:16
Medlem
kubuns avatar
Tänk hur "våra" PK-politiker fortfarande håller på å ska förklara att det är alla andras fel än de kriminellas att de är kriminella. Ja och alla andra är just brottsoffer, direkt eller indirekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in