Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Martin Ådahl upprepade ordet "generalisera" som en papegoja. "Man kan inte generalisera", jo, det är precis det man gör om man pratar om grupper. Men det verkade idioten inte fatta.
Om man inte kan kritisera islam därför då generaliserar man (alla muslimer är inte onda). Okej, då kan man man inte kritisera kommunismen och nazismen heller för det finns säkert enskilda individer som är kommunister och nazister som är jättetrevliga. Ja, jag utesluter inte ens att det kan finnas enskilda centerpartister som skulle kunna tänkas vara trevliga.
Jag avskyr Identitetspolitik det vill jag ha sagt först, men de har en poäng och den bevisades här, Ådahl står och talar om för en muslim att han har fel, faktum är att Ådahl är en vit västerlänning, han kan inte identifiera sig med muslimskt tankesätt, Omar kan det eftersom han är muslim och är född i ett muslimskt land.
Ådahl står och killgissar hej vilt framför en människa som verkligen vet vad han pratar om, vem är det som äger sanningen i detta fall Ådahl vit västerlänning eller Omar Egyptier?