Citat:
Ursprungligen postat av
AAAfffCCCaaa
Du bör snarare skriva ner din återställningskod med återställningsord på ett papper och förvara någonstans. Det går inte att lita på någon onlinetjänst alls. Vissa har lagt ner, andra har blivit 'hackade', med följd att alla coins försvann. Gör kopior på krypterade USB-minnen och skriv ner på papper så har du backup så det räcker. Förvara gärna ett papper hos anhörig som inte ens vet vad kryptovaluta är eller på annan plats än ditt hem ifall det börjar brinna.
Det är aldrig säkert att ha dina coins i en wallet du inte har full kontroll över.
Tackar för tipset! Nu har jag backat upp Electrum Walleten på ett finurligt sätt --- alltså seed orden. Måste man vara i Electrum just, för att återställa den med dessa ord, eller funkar det var som helst?
Jag är precis som du - väldig nojjig ang. säkerhet på det mesta. Jobbar man inom IT på en någolunda nivå så vet man allt för mycket om allt djävulstyg som kan göras med folks privata data, websidor, databaser och nästan allt annat. Så jag tog din kommentar som en påminnelse om min ursprungliga åsikt. Jag gör så här i stället. Jag fixar en wallet på mobilen med bara lite BTC på, och så har jag mina riktiga besparingar i BTC på Electrum och med Seed orden i tryggt förvar.