2020-05-24, 10:47
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Ni som inte vill veta kanske Robinsons någonsin största twist, LÄS INTE MIN SPOILER

Årets Robinson kommer att gå till svensk tv historia som ett bra dokument hur en tvättäkta sektliknande grupp ska byggas.
Kristus-oraklet hade ju allt beräknat och planerat in i minsta detalj med att spela ödmjuk och alltigenom Godheten själv och få ut män med stark pondus, Hasse, Jonas, Mattias etc, även när Ragnar "gick ur" hans sekt så skulle han också ut.
Komiskt vilket tal han höll dagen efter sammanslagningen att Nu skall här bara njutas och vara Här&Nu blablabla men själv varit hjärnan bakom tidernas största pakt och manipulerande av folk i grupp i Robinsons hittils stördaste säsong, på många sätt och vis.

Fyfan vad jag hade velat se Hamilton mobba sönder KristusOraklets jävla kackel.

SKÖNT att han är ute. Äntligen.

Jag kommenterade på en av Kristus inlägg på Instagram i vänlig ton men uttryckte min åsikt. Han bannade mig från att kunna se hans inlägg. Men innan han hann göra det fick jag TRETTIOSEX JÄVLA PM (Jaaa 36 st!!!!) från hans sektmedlemmar. Batikhäxor som skrev vilken demon jag är och en skulle tillochmed "klösa ögonen ur mig". En annan hotade med "socanmälan" till familjeenheten att jag är en olämplig förälder då jag verkade tydligen vara en "redigt ondskefull djävul".

Han kommer väl hålla tältmöten snart i sin hembygd där han iklädd vit skrud välsignar folk med en droppe i Tredje Ögat i pannan av vigvatten bestående av hans eget urin blandat med nån "healande" ört.

Kräks.

Ett av denna tråds viktigaste inlägg. Tack för det!

Svårt att förstår varför denna Charlatan, trots att motsatsen, precis som du ger exempel på, bevisats gång på gång, ändå lyckas sälja in att han skulle vara godheten själv. Den enda han är god emot är sig själv.

Edit: Har du dessutom rätt i din spoiler, så går denna säsong från den sämsta någonsin till historiens bästa Robinson-omgång.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-05-24 kl. 10:59.
2020-05-24, 10:59
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hon fick hålla sig, det var någon deltagare som sade det, minns inte vem.
Men vem tror på det egentligen? Omöjligt att hålla sig ifrån kissa 20-24h. Vatten har dem obegränsat av, och skulle gissa att de dricker runt 4-5L vatten per dag. Hettan och begränsade maten gör att vattenintaget blir högt också.

Nina fick antingen hjälp av produktionen att kissa eller så kissade hon på sig.

Kiss-Nina
2020-05-24, 11:09
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Lol hoppas den där supermegatwisten nån skrev stämmer
2020-05-24, 11:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ett av denna tråds viktigaste inlägg. Tack för det!

Svårt att förstår varför denna Charlatan, trots att motsatsen, precis som du ger exempel på, bevisats gång på gång, ändå lyckas sälja in att han skulle vara godheten själv. Den enda han är god emot är sig själv.

Edit: Har du dessutom rätt i din spoiler, så går denna säsong från den sämsta någonsin till historiens bästa Robinson-omgång.

Även om spoilern är fel så tycker jag att årets Robinson är den sämsta någonsin. Tråkig programledare och mesiga tävlande. Hela idén är utslätad från en persisk matta till en gammal sliten trasmatta.
2020-05-24, 11:33
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du verkar ha svårt med att komma till insikt om att Wannabe-Jesus är en Charlatan. Det har varit det samma med de fysiska tävlingarna, där han påstår sig "gå in i sig själv" för att inte känna smärta och klara tävlingarna. Han har förlorat långt mer av dessa tävlingar än de han har vunnit.

Höjdpunkten var väl ändå immunitetstävlingen under andra veckan (?) där de skulle räkna tyst till 20 minuter i en ring. KO var helt säker på att han skulle vinna - pratade om att han skulle "gå in i sig själv" och "lyssna på sin inre klocka". Han var off med flera minuter.

Förövrigt samma tävling där Julia stod kvar i ringen när alla andra gått ut. Nu i efterhand när man fått se lite mer av henne, blir det solklart att hon inte förstod konceptet av att gå ut när näst sista man gjort det.
2020-05-24, 11:49
Medlem
Synd att man inte fick se mer av "ögongodiset" Cissi Wallin Nilsson

Hur hade hun klarat sig om hun inte hade blivit "sjuk"?

Haha... Gick in i deltagarlisten för att se bilder på vem Linn og Ola var...hade redan glömt bort dom..
2020-05-24, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KebabbenLarsson
Kollar man morgondagens tv-tablå för både nyhetsmorgon och efter fem, så ser man vem dom har som gäst.
Denna gästen är en av deltagarna i Robinson.
Tillfällighet eller rent slarv?

Ja, jag tror också hon vinner hela tävlingen, tyvärr.
Senast redigerad av Corona-Bob 2020-05-24 kl. 11:59.
2020-05-24, 12:03
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Höjdpunkten var väl ändå immunitetstävlingen under andra veckan (?) där de skulle räkna tyst till 20 minuter i en ring. KO var helt säker på att han skulle vinna - pratade om att han skulle "gå in i sig själv" och "lyssna på sin inre klocka". Han var off med flera minuter.

Förövrigt samma tävling där Julia stod kvar i ringen när alla andra gått ut. Nu i efterhand när man fått se lite mer av henne, blir det solklart att hon inte förstod konceptet av att gå ut när näst sista man gjort det.

Ha, ha, har helt tappat bort och glömt denna tävling. Tack för att du påminde mig.

Gällande Wannabe-Jesus, så sa han ju också precis innan räkne-tävlingen där han åkte ut, något i stil med "Jag är bra på siffror, jag har arbetat med detta, det här är en tävling som passar mig och tror att jag vinner".

Hade inte tävlingen avbrutits, då det var klart med vilka som gick vidare, så hade hade säkert fortfarande simmat omkring nere på Fidji, och försökt addera ihop siffrorna.

Hans tro på sig själv och sin förmåga, är definitivt betydligt större än hans kunnande.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-05-24 kl. 12:29.
2020-05-24, 12:26
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Kan för övrigt rekommendera att se Robinson USA ( Survivor "Ghost Island") som ligger på C More.. dette har tagits upp i många inlägg men otroligt bra produktion...och bra programledare som verkligen "grillar" deltagarna under ö-råden samt är mer närvarande under tävlingarna ..stor skillnad mot "Arga Snickaren" som jag tycker kunde vara lite mer arg!!

Jag håller med, riktigt spännande tävlingar och programledaren är bättre. Jag har oftast tyckt om arga snickaren annars i de program jag sett av honom, men i Robinson har han inte levt upp till detta, det är bara tack o Hej då efter öråden å hem till lyx-bungalowen för å rapa gin å tonic. Skärpning!!
2020-05-24, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Var hittar du denna tablå med kommande gäster?

Efter fem sa i fredags att Clara skulle gästa på måndag. Det andra har jag ej läst/hört.
2020-05-24, 14:12
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Efter fem sa i fredags att Clara skulle gästa på måndag. Det andra har jag ej läst/hört.

Tror faan inte hon vinner.

Hon är nog inbjuden för att hon är mediavan och bra att intervjua om hur det var i Robinson.

Kanske även vinnaren dyker i samtidigt i studion?
2020-05-24, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Tror faan inte hon vinner.

Hon är nog inbjuden för att hon är mediavan och bra att intervjua om hur det var i Robinson.

Kanske även vinnaren dyker i samtidigt i studion?

Ja, så kan det vara, men hon hade ju kunnat gästa redan innan Robinson var slut i så fall, utan att avslöja vinnaren. Det spelades ju ändå in i somras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in