2020-05-24, 02:25
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Hoppas Priya tar hem det, föredrar visserligen Priya Rai framför Priya Svang, men men Priya som Priya

De övriga tre är inget att hurra för, den präktige, den självgode samt "jag fuskar mig vidare och känner inget dåligt samvete att jag skickar hem KristOve och Jullan" kocken.
2020-05-24, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Själv blev jag inte det minsta förvånad över att Kristove inte klarade av enkel matematik.
Det tror jag du är ensam om. Dom flesta andra, oavsett vad dom tyckte om Kristove, trodde han skulle klara tävlingen men han och Julia kom(inte helt överraskande att hon inte skulle klara det) bokstavligen ingenstans. Mycket märkligt.

Det var ju trots allt mellanstadienivå under stressande förhållanden

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ja, jag blev jätteglad när Wannabe-Jesus åkte ut, det var programseriens stora höjdpunkt så här långt.

Och nej, med vad jag vet idag så skulle jag gärna sett en annan vinnare, dock finns det ingen värdig vinnare kvar utan alternativen är värre än vad Micke är. All-in-all håller jag nog, med facit i hand, Jonas som den värdigaste vinnaren av Robinson 2020.
Det beror ju på vad man menar med värdig vinnare. Jonas klarade inte det sociala spelet lika bra som Kristove och Julia t ex men visst han var bra i tävlingar. Men det verkar Christoffer också vara så att...

Men att Kristove misslyckades på räknetävlingen! Var det bara jag som blev förvånad??? Uppfattade han som resonerande och lugn person mm så det borde han klarat enkelt.
2020-05-24, 03:22
Medlem
Ni som inte vill veta kanske Robinsons någonsin största twist, LÄS INTE MIN SPOILER

Årets Robinson kommer att gå till svensk tv historia som ett bra dokument hur en tvättäkta sektliknande grupp ska byggas.
Kristus-oraklet hade ju allt beräknat och planerat in i minsta detalj med att spela ödmjuk och alltigenom Godheten själv och få ut män med stark pondus, Hasse, Jonas, Mattias etc, även när Ragnar "gick ur" hans sekt så skulle han också ut.
Komiskt vilket tal han höll dagen efter sammanslagningen att Nu skall här bara njutas och vara Här&Nu blablabla men själv varit hjärnan bakom tidernas största pakt och manipulerande av folk i grupp i Robinsons hittils stördaste säsong, på många sätt och vis.

Fyfan vad jag hade velat se Hamilton mobba sönder KristusOraklets jävla kackel.

SKÖNT att han är ute. Äntligen.

Jag kommenterade på en av Kristus inlägg på Instagram i vänlig ton men uttryckte min åsikt. Han bannade mig från att kunna se hans inlägg. Men innan han hann göra det fick jag TRETTIOSEX JÄVLA PM (Jaaa 36 st!!!!) från hans sektmedlemmar. Batikhäxor som skrev vilken demon jag är och en skulle tillochmed "klösa ögonen ur mig". En annan hotade med "socanmälan" till familjeenheten att jag är en olämplig förälder då jag verkade tydligen vara en "redigt ondskefull djävul".

Han kommer väl hålla tältmöten snart i sin hembygd där han iklädd vit skrud välsignar folk med en droppe i Tredje Ögat i pannan av vigvatten bestående av hans eget urin blandat med nån "healande" ört.

Kräks.
Senast redigerad av mangalam 2020-05-24 kl. 03:37.
2020-05-24, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Två saker jag saknat i tråden, som jag förundrats inte ha nämnts öht ännu:

1. Låg Nina från middag till gryning dagen därpå utan att urinera i sin låda?
Måste ha varit bra blött och pissklibbigt i lådan

Hon fick hålla sig, det var någon deltagare som sade det, minns inte vem.
2020-05-24, 08:25
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvate
Var det någon annan som tyckte Gränslandet blev lite märkligt?

Ragnar vann ju och kom tillbaka, men eftersom ytterligare en person (som blev Mattias) fick komma tillbaka vid ett annat senare tillfälle, var det väl egentligen bara dåligt att vinna den första tävlingen och få komma tillbaka först? Det måste väl varit en klar fördel att komma tillbaka vid det andra tillfället som Mattias gjorde, eftersom man då slapp risken att bli utröstad under tiden. Eller är det jag som missat något?

sant, så tänkte jag med
2020-05-24, 08:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Åh hittat en till live, mellan fuskar-Micke och Christoffer. Har inte lyssnat på den men det första de gör är att säga att kocken bad Christoffer om hjälp innan tävlingen.

https://www.instagram.com/tv/CAYWJtxARX9/

Dock så var det hilarious hur tv4 klippte ihop att Christoffer säger att han inte tänker hjälpa Mattias med den biten som låg i sanden för att det är fel att hjälpa andra, samtidigt som man får se ögonblicket när han hjälpte kocken.
Evigt smörande av de korkade fuskarna. Varför inte ta det på väg upp ur vattnet en bit ifrån de andra och då hade Micke också kunna säga tillbaka samma siffror som om dom bara synkade att de hade rätt.
2020-05-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Ett tips är att läsa tråden haha

Ett annat tips är att se programmet.
2020-05-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Men att Kristove misslyckades på räknetävlingen! Var det bara jag som blev förvånad??? Uppfattade han som resonerande och lugn person mm så det borde han klarat enkelt.

Han glömde helt enkelt att "gå in i sig själv" 😁
Senast redigerad av Polkagrissamurajen 2020-05-24 kl. 09:47.
2020-05-24, 10:18
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Om i teorin Kristoffer skulle åka ut så kan det bli en jämn final.

Den där hinderbanan såg ändå relativt krävande ut.

Micke verkar ha ganska kondition och har funderat kring om han varit särskilt bra i någon mer fysisk tävling. Samtidigt har ju män allmänt bättre fysiska möjligheter i tävlingar och han borde rimligen vara ganska stark i jämförelse med damerna. Hinderbanan var förvisso i vatten men såg inte som om de skulle hoppa i vattnet.

Clara har väl varit ganska okej i de olika tävlingarna, vann väl plankan och kommit tvåa två gånger. Var väl också bland de bättre i den där balanstävlingen där Jani åkte ur.

Priya är ju fotbollsspelare och borde därmed ha bra kondition och har ändå klarat sig är ändå inte på samma låga tävlingsnivå som tex Julia. Borde ha en rimlig chans att utmana Clara i den där hinderbanan.

Det kommer definitivt att bli jämt om Christoffer åker ut innan finaltävlingen. Men jag tror Micke har ett ganska stort övertag på Priya och Clara, dels beroende då, som du själv skriver att han är man och därmed är mer fysisk av sin natur, men dels för att han faktiskt visat sig vara ganska bra i denna typ av tävlingar. Även i jämförelse med fysiskt bättre rustade deltagare.

Kom ihåg hinderbanan där han trillade ner från klätter-hindret, så var han tidigt uppe på toppen av hindret, även om han sedan trillade rätt ner i marken. Han klarade alltså klättringen/hoppet upp på planket ganska enkelt. Vilket visade att redan när han kom till Fidji, så hade han trots ett ganska imponerande omfång för kroppen, en smidighet och en spänst som var bättre än många av de dåvarande deltagarna. När han dessutom nu gått ner 18 kilo så tror jag han känner sig som en Duplantis när han rör sig. Det är som att ha på sig en viktväst bär man tränar, och sedan ta av den.

I den tidiga tävlingen med säckarna (där Jonas "fuskade"), som skulle dras/bäras in i sina respektive lags "bo", sprang han enkelt ifrån Julia i löpningen ner till säcken. Han var ganska springsnabb. Även om man kanske inte skall jämföra med Eskorten då hon var extremt långsam, men inte för inte så krossade han henne i den korta (ca. 50-60 meter?) löpningen.

Slutligen vid tävlingen där Eskorten och Wannabe-Jesus åkte ut, så var han, efter simningen, tvåa ut till pontonen där siffrorna stod. Det var bara Christoffer som slog honom i simningen. Han har med andra ord redan visat att han är bättre i simning än vad Clara och Priya är.

Nackdelen för Micke skulle vara om banan var väldigt lång, och det också kan bli frågan om uthållighet. Även om han gått ner 18-kilo och nu väger <90 så tror jag Clara och Priya med sina lättare kroppar har en bättre kondition. Å andra sidan visade Jani, Robinsons sämsta deltagare genom alla tider, att man kan vara liten och lätt och samtidigt ha en helt urusel kondition.
2020-05-24, 10:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvate
Var det någon annan som tyckte Gränslandet blev lite märkligt?

Ragnar vann ju och kom tillbaka, men eftersom ytterligare en person (som blev Mattias) fick komma tillbaka vid ett annat senare tillfälle, var det väl egentligen bara dåligt att vinna den första tävlingen och få komma tillbaka först? Det måste väl varit en klar fördel att komma tillbaka vid det andra tillfället som Mattias gjorde, eftersom man då slapp risken att bli utröstad under tiden. Eller är det jag som missat något?

Hade inte Ragnar vunnit mot Cruise så hade väl fått åka hem?
2020-05-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det kommer definitivt att bli jämt om Christoffer åker ut innan finaltävlingen. Men jag tror Micke har ett ganska stort övertag på Priya och Clara, dels beroende då, som du själv skriver att han är man och därmed är mer fysisk av sin natur, men dels för att han faktiskt visat sig vara ganska bra i denna typ av tävlingar. Även i jämförelse med fysiskt bättre rustade deltagare.

Kom ihåg hinderbanan där han trillade ner från klätter-hindret, så var han tidigt uppe på toppen av hindret, även om han sedan trillade rätt ner i marken. Han klarade alltså klättringen/hoppet upp på planket ganska enkelt. Vilket visade att redan när han kom till Fidji, så hade han trots ett ganska imponerande omfång för kroppen, en smidighet och en spänst som var bättre än många av de dåvarande deltagarna. När han dessutom nu gått ner 18 kilo så tror jag han känner sig som en Duplantis när han rör sig. Det är som att ha på sig en viktväst bär man tränar, och sedan ta av den.

I den tidiga tävlingen med säckarna (där Jonas "fuskade"), som skulle dras/bäras in i sina respektive lags "bo", sprang han enkelt ifrån Julia i löpningen ner till säcken. Han var ganska springsnabb. Även om man kanske inte skall jämföra med Eskorten då hon var extremt långsam, men inte för inte så krossade han henne i den korta (ca. 50-60 meter?) löpningen.

Slutligen vid tävlingen där Eskorten och Wannabe-Jesus åkte ut, så var han, efter simningen, tvåa ut till pontonen där siffrorna stod. Det var bara Christoffer som slog honom i simningen. Han har med andra ord redan visat att han är bättre i simning än vad Clara och Priya är.

Nackdelen för Micke skulle vara om banan var väldigt lång, och det också kan bli frågan om uthållighet. Även om han gått ner 18-kilo och nu väger <90 så tror jag Clara och Priya med sina lättare kroppar har en bättre kondition. Å andra sidan visade Jani, Robinsons sämsta deltagare genom alla tider, att man kan vara liten och lätt och samtidigt ha en helt urusel kondition.

Brukar det inte ett av del momenten vara att tända en eld også och där borde Micke ligga bra till? Då han varit ansvarig för matlagning hela uppehållet.
2020-05-24, 10:37
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det tror jag du är ensam om. Dom flesta andra, oavsett vad dom tyckte om Kristove, trodde han skulle klara tävlingen men han och Julia kom(inte helt överraskande att hon inte skulle klara det) bokstavligen ingenstans. Mycket märkligt.

Det var ju trots allt mellanstadienivå under stressande förhållanden

Det beror ju på vad man menar med värdig vinnare. Jonas klarade inte det sociala spelet lika bra som Kristove och Julia t ex men visst han var bra i tävlingar. Men det verkar Christoffer också vara så att...

Kan lova att jag inte var ensam om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in