Citat:
Ursprungligen postat av
Humanhybrid
Hej,
Det har hänt en hel del situationer som fick mig att starkt misstänka att någon vet exakt vad som man pratar om i mitt hem och jag är osäker på vilken granne som ligger bakom det.
Jag började att leta efter möjlig dolda mikrofoner eller kameror men hittade inget visuellt.
Jag laddade hem till min Android appen Hidden Camera Detector och fick stark utslag på alla ventilations från och till ventiler, i mitt hus har jag en mekanisk ventilations aggregat.
Jag försökte använda mobilen eftersom jag är pank och har inte råd med dyra utrustning.
Tips?
Hade jag börjat misstänka att jag är avlyssnad skulle jag börja med att ta en ordentlig självkritisk tankeställare och fråga mig om jag är paranoid. Att gå till psykiatrikern är gratis i Sverige, varför inte ge det ett försök?
Är du så dum att du tror att det finns appar som kan detektera avlyssningsutrustning som du inte ser med ögat? Hur tror du att de skulle fungera? De har förstås gjort en bildigenkänningsalgoritm som ger utslag på ventiler, sannolikt på den plats som användaren oftast befinner sig på, just för att de vill lura folk att de är avlyssnade.