• 1
  • 2
2020-02-19, 17:18
Medlem
Humanhybrids avatar
Hej,

Det har hänt en hel del situationer som fick mig att starkt misstänka att någon vet exakt vad som man pratar om i mitt hem och jag är osäker på vilken granne som ligger bakom det.

Jag började att leta efter möjlig dolda mikrofoner eller kameror men hittade inget visuellt.

Jag laddade hem till min Android appen Hidden Camera Detector och fick stark utslag på alla ventilations från och till ventiler, i mitt hus har jag en mekanisk ventilations aggregat.

Jag försökte använda mobilen eftersom jag är pank och har inte råd med dyra utrustning.

Tips?
Citera
2020-02-19, 17:41
Medlem
Tänkte bara kolla en sak först. Har du någon gång varit i kontakt med psykvården?
Vet du vad schizofreni är?
Citera
2020-02-19, 17:48
Medlem
Merrybums avatar
Fan vad taskiga ni är, att känna sig iakttagen är ju jätte läskigt.

Tyvärr har jag inga tips. Men fundera på varför du skulle vara avlyssnad. Grannen säger du, då antar jag att du inte gör så där himla mycket olagligt. Då hade du nog haft polisnoja.
Vad tror du grannen vill uppnå med avlyssningen.
Fundera oxå på hur mycket hemligt du gör och säger. Kanske grannen tröttnar.
Om du inte upplever att hen gör det, så är det väl antingen en polisanmälan som gäller, eller så får du ta kontakt med Paul och prata paranoia. För om du inte väljer någon av dessa altenativ så kvarstår nog bara folie. Men jag tycker inte du ska nöja dig med hatt. Rulla in hela dig och allt i lägenheten.
Citera
2020-02-19, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhybrid
Hej,

Det har hänt en hel del situationer som fick mig att starkt misstänka att någon vet exakt vad som man pratar om i mitt hem och jag är osäker på vilken granne som ligger bakom det.

Jag började att leta efter möjlig dolda mikrofoner eller kameror men hittade inget visuellt.

Jag laddade hem till min Android appen Hidden Camera Detector och fick stark utslag på alla ventilations från och till ventiler, i mitt hus har jag en mekanisk ventilations aggregat.

Jag försökte använda mobilen eftersom jag är pank och har inte råd med dyra utrustning.

Tips?
Din dator har kanske kamera och mikrofon, din mobil är gjord för att registrera tal.
Citera
2020-02-19, 17:52
Medlem
Är du eller har varit yrkeskriminell? Polisen avlyssnar yrkeskriminella i deras hem när dem misstänker att det ”är någonting på gång”. Annars har jag svårt att se varför någon skulle lyssna av dig? Tänk såhär kanske: vad i mitt liv är så intressant att en person skulle bry sig så pass mycket om det att hen skulle lägga timvis med timmar på att avlyssna mig? För de flesta människor ingenting.
Citera
2020-02-19, 17:55
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Hej,

Tips?
Du misstänker avlyssning utförd av en granne? Klurigt att få reda på tror jag. Om det varit länsman kan man alltid nämna något intressant och nån adress för möte, sen är det bara att invänta om span dyker upp.
Citera
2020-02-19, 17:59
Medlem
Säg något falskt till en vän som borde få den som avlyssnar intresserad. Ta det därifrån och se om det du hittar på får några konsekvenser.
Citera
2020-02-19, 18:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hej,

Tips?
Finns buggdetektorer att köpa till ett överkomligt pris om du googlar lite.

Själv tror jag på hjärnspöken i ditt fall. Varför skulle en granne installera en mikrofon hemma hos dig?
Citera
2020-02-19, 18:15
Bannlyst
Citat:
Hej,

Tips?
Dom verkar ha bra teknologi idag, dom kan höra dina minsta andetag genom väggar, så några mikrofoner i din lgh behöver du inte hitta. Troligen blir du avlysnad för att du skriver här eller andra internet platser. Hör du ett pip vid ditt vänstra öra?
Citera
2020-02-19, 18:46
Medlem
Tvonds avatar
Om man varit avlyssnad av myndigheterna får man papper på det i efterhand senaste månaden efter förundersökningen är avslutad.

Håller du inte på med kriminell verksamhet eller annan omstörtande verksamhet lär man knappast va avlyssnad.

Tror knappast någon granne heller orkar med avlyssna en då ska man ha rejält otalt med grannen.

Är nog hjärnspöken.
Citera
2020-02-19, 19:00
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ok, jättepätteskoj att tipsa om aluminumfolie osv, men det är off topic.

Man måste inte skriva i varenda jämra tråd man snubblar över, men om man nu väljer att skriva i en tråd är det inte för mycket begärt att man håller sig till ämnet.

OT raderat.

/Mod
Citera
2020-02-19, 21:03
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Hej,

Tips?

Hade jag börjat misstänka att jag är avlyssnad skulle jag börja med att ta en ordentlig självkritisk tankeställare och fråga mig om jag är paranoid. Att gå till psykiatrikern är gratis i Sverige, varför inte ge det ett försök?

Är du så dum att du tror att det finns appar som kan detektera avlyssningsutrustning som du inte ser med ögat? Hur tror du att de skulle fungera? De har förstås gjort en bildigenkänningsalgoritm som ger utslag på ventiler, sannolikt på den plats som användaren oftast befinner sig på, just för att de vill lura folk att de är avlyssnade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in