2020-02-19, 14:26
Bannlyst
Enligt henne själv skapade hon "Dance Monkey" på en halvtimma då hon hade tråkigt.

Den har en ganska "enkel" melodi men innhåller ändå stycken som kräver ganska mycket musikaliskt kunnande. Är det möjligt att hon skapade denna slinga på en halvtimma? Själv älskar jag låten.

Är hon ett musikaliskt oslipat geni?
Citera
2020-02-19, 14:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Ah, älskar den låten. "... I see the way you shine, take your hand my dear and place them both in mine" … "and now I beg to see you dance just one more time". Helt fenomenal i sin enkla text och melodin är super.
Citera
2020-02-19, 16:13
Medlem
kalkryggars avatar
Musikaliskt geni vet jag ju inte men hon är ändå ganska bra.
https://www.youtube.com/watch?v=4iQxG8ZjYO8

Det är dock ljusår ifrån min stil så det är inget jag lyssnar på.

När man sitter och spelar/skriver musik så har man ganska mycket i huvudet. Saker man kommer på men inte passar i det man gör just då lägger man i bakhuvudet och tar fram någon annan gång och kanske vänder på slingan eller nåt.

Så om hon har gjort den på en halvtimma så måste du ändå lägga in hela hennes musikliv i alla låtar hon gör.
Citera
2020-03-06, 21:44
Medlem
Har snart sett videon 20 ggr , sällan sett sådan känsla sådan röst sådan text , hon är värd varenda krona hon får ut av detta. Man blir glad av en sådan talang.
Citera
2020-03-10, 18:46
Medlem
Janos avatar
Har alltid tyckt att hon sjunger Dance monkey med någon konstig jättebred latino dialekt. Med ett litet stänk Italien-amerikanska kanske. Finns det någon speciell anledning till att hon gör det? Senast jag kollade verkar hon vara född i Australien. Så någon som vet vart den dialekten kommer ifrån?
Citera
2023-10-13, 15:44
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Hörde hennes låt på radion en gång för ett tag sen o har alltid undrat följande.
Varför blev hon så populär? Varför gillar folk henne?
Hon sjunger som en bebis. Hon säger inte Before - hon säger Befoy.
Hon är groteskt ful. Hon är tjock.
Jag hatar henne.
Citera
2023-10-13, 15:52
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggles-12
Har snart sett videon 20 ggr , sällan sett sådan känsla sådan röst sådan text , hon är värd varenda krona hon får ut av detta. Man blir glad av en sådan talang.
Fan är du seriös?
Jag tycker exakt tvärtom vad du skriver.
Hon är grotesk. Hon sjunger som en bebis, bokstavligen. Befoy?? Before heter det. Man blir inte glad. Man blir triggad o jag vill henne allt det värsta. O dig med. Fyfan vad du äcklar mig
Citera
2024-04-26, 23:40
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Bumpar tråden så fler kan hata henne tillsammans med mig så vi kan störa oss på hennes groteska babyprat ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in