2020-02-18, 09:03
Medlem
thebandit777s avatar
Coops är bäst. ICAs är ok. Lidls är lite sämre.

Alla är dock lite tråkiga och smaklösa, jag brukar göra min egen från scratch - det blir så mycket bättre! Turk-svenne hämtpizza kan gå och gömma sig, fungerar endast som bakfyllekrubb.
Citera
2020-02-18, 10:01
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Gör den från grunden, eller köp en fryst eller "färsk" pizza från Ica eller så. Pizzakit känns ju lite som en dålig kombo av alla alternativ.
Citera
2020-02-18, 10:23
Medlem
don tonys avatar
Tycker Lidls är helt ok. Brukar hälla på lite schysst olivolja och flingsalt på degen en stund innan såsen och toppingen åker på. Sen flyttar jag över degen på en varm plåt och in i en ugn på maxvärme. Då gräddas även botten på degen. Brukar alltid bli kanon.
Citera
2020-02-18, 11:21
Medlem
Hydroxylamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Lidls pizzakit är klart bäst.

Håller med. Men godast är ju självklart egen men det var ju inte frågan.
Citera
2020-02-18, 11:35
Medlem
JerryCottons avatar
Inget pizzakit är ju direkt bra men fyller sin funktion för det mesta. POP Bakerys Spicy har lätt den bästa tomatsåsen.
Citera
2020-02-18, 14:16
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Alla (menar alltså ALLA) så kallade "pizza-kit" vara skräp. Blir inte gott någonstans:

Har man kompetensen att baka en pizza/fixa egen deg gör man så. (Inte jätteknepigt).
Annars så funkar en lokal pizzeria tiopotenser bättre än ett "pizzakit".

Om intresse finns, kan jag komplettera med recept.
Det där är inget annat än skitsnack. Jag brukar göra pizza med färdig botten och det blir jävligt gott om du har en stenplatta i ugnen. Alla som har smakat tycker det är super gott, är nog du som är dålig på göra pizza helt enkelt.
Brukar göra med hemmagjord botten också och det blir godare men gör du en pizza med pizzakit på rätt sätt så blir det fortfarande väldigt bra, skulle nog påstå att majoriteten skulle ge den hyfsat betyg om jag stod på gatan och sålde, många gånger smakar det bättre än på pizzerian.
Senast redigerad av sluskjohan 2020-02-18 kl. 14:27.
Citera
2020-02-18, 22:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Det där är inget annat än skitsnack. Jag brukar göra pizza med färdig botten och det blir jävligt gott om du har en stenplatta i ugnen. Alla som har smakat tycker det är super gott, är nog du som är dålig på göra pizza helt enkelt.
Brukar göra med hemmagjord botten också och det blir godare men gör du en pizza med pizzakit på rätt sätt så blir det fortfarande väldigt bra, skulle nog påstå att majoriteten skulle ge den hyfsat betyg om jag stod på gatan och sålde, många gånger smakar det bättre än på pizzerian.

Vissa gillar halvfabrikat, vissa gillar det inte.
(Har också köpt "pizza-kit" när jag varit för lat/trött efter jobbet, men har aldrig blivit nöjd med resultatet. Hade hellre gått till närmaste pizzeria som bättre alternativ..)

Testa att göra egen deg i stället, är inte så jättesvårt att det krävs en "einstein" för att lyckas..
(De flesta pizzabagare är inte "einstein" alltså, inte "brain-surgery" för att få till det..)
Citera
2021-04-27, 15:07
Medlem
ICAs egna är okey.

Jag söker tips av er
Vilket är den godaste nu 2021 ? Pizza Kit eller Deg ?

Sås är inga problem göra egen, men jag vill gärna köpa DEGEN färdig.
Vilket är den absolut godaste färdiga Degen?

Jag har ett tips när det kommer till samtliga pizza kit.:
TA ut pizza kitet ifrån kylskåpet 2h innan den ska in i ugnen,

Låt degen bli helt rumstemp samt såsen.
Det här gör enorm skillnad.
Det blir mkt krispigare och bättre. Det blir som natt och dag i skillnad.
Vänliga testa mitt tips
Ta ut det 2h före ur kylen nästa gång ni ska laga Pizza med Pizza Kit

Ja gör det please, och kommentera i tråden att jag hade rätt att det blir så mycket bättre med detta enkla trick jag kommit på helt själv
( Det hände av misstag en gång, jag glömde göra pizzan HAHA. 2-3h senare kom jag på att den skulle lagas ) Det jag märkte direkt var att den var mkt mer krispig och bättre.
Detta blev sedan en vana för alltid.
Citera
2021-04-27, 19:08
Medlem
Hur är denna jämfört med pizza kit?

https://assets.icanet.se/t_product_l...2590203563.jpg

Surdegspizza 400g POP! Bakery

Färdig pizza surdeg i kylen utan sås,
sås är enkelt fixa

'Är den god ?
enkel bre ut ?
Citera
2021-04-27, 19:38
Medlem
visst kan ett pizza kit för 10-20 kr vara prisvärt /gott men det tråkiga är att om det blir nått över smakar det inte lika gott när man värmer upp det i mikron ett alternativ kan vara att köpa en fryspizza
just nu tycker jag att de på Lidl 3 pack med skinka champinjoner för 49,90 är mest prisvärda/goda brukar stänka på lite vatten ta på på lite ketchup ,lök ock ost sen blir de okey för priset blir ganska okey om man värmer upp de med dagen efter
Senast redigerad av diseledvin 2021-04-27 kl. 19:47.
Citera
2021-04-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
visst kan ett pizza kit för 10-20 kr vara prisvärt /gott men det tråkiga är att om det blir nått över smakar det inte lika gott när man värmer upp det i mikron

Sant

men det duger fan som bakismat lätt

Men det måste värmas inom 24h
Och det går absolut ej frysa tyvärr

Det går annars göra halva degen

Lagga andra halvan tillbaka i kylskåpet i lufttät plastbox , håller 3dygn,
inom 3dygn göra pizza nr 2
Går utmärkt göra detta.
Ett tips
Citera
2021-05-03, 12:01
Medlem
POP! Bakery Pizzakit Original:

Riktigt bra fluffig deg med stor volym (400g). Usel sås (söt, vattnig och smaklös).

Montera pizzan på ett bakplåtspapper och stoppa sedan det hela på en förvärmd plåt och/eller kör i botten av ugnen (med under- och övervärme) för att få frasig botten och fluffig mitt. Eftersom den är fluffig från början funkar det också bra att dra ut den till större yta.

POP! Bakery Pizzakit Maestro:

Riktigt bra deg (250g) man får dra ut själv. Blir lite segare än ovanstående. Väldigt bra sås, men inte så mycket av den.

ICA Pizzakit:

Medioker deg (400g). Har inte lyckats få volym på den trots en massa olika knep - det blir väldigt kompakt. Ganska okej sås.

Notera: Det finns en POP!-variant med bara degen, utan sås från samma märke. Den är inte alls lika bra som kittet. Den kommer inte i den där silvriga papptuben utan i en tunn plastförpackning likt ICAs deg.
Senast redigerad av elektrolyt 2021-05-03 kl. 12:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in