2010-04-08, 02:05
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsy
Som agt tidigare i tråden det spelar stor roll hur du tänkt intaa grejoena men oxy ska du ta oralt och då är det mycket bätrtre än dolcar.. Men iv dolc e det derag i... men inte oxy du kan få vatten i lungorna ät d
om...

Oxy går utmärkt att ta IV..däremot tycker t om en inbiten injicerare som jag att man kan bli riktigt skön på oxy enbart av att ta dom rektalt eller snort. Och det säger en del eftersom jag i princip måste skjuta dom flesta opiater för att ens få någon schysst effekt av dom eller t om för att få någon effekt överhuvudtaget..
Citera
2010-04-08, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Kan man få vatten i lungorna av att köra Oxy IV? Det hade jag aldrig hört förut. Det är väl bara kodein som har sådana hyss för sig?

Jag har hört att oxycontin kan göra amma efekt.. Way för flummigt nu för att leta fakta källor..
Man jag kan självklart ha fel men jag tror inte det.. Hursomhelst hade jag tagit oxy oralt.. Och jag har använt det mesta iv i opiat väg... flera års erfarenhet men nu var det ett tag sen ifs..
Citera
2010-04-08, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Oxy går utmärkt att ta IV..däremot tycker t om en inbiten injicerare som jag att man kan bli riktigt skön på oxy enbart av att ta dom rektalt eller snort. Och det säger en del eftersom jag i princip måste skjuta dom flesta opiater för att ens få någon schysst effekt av dom eller t om för att få någon effekt överhuvudtaget..

Vilken oxy brukar du använda då? Sorter?
Citera
2010-04-08, 19:38
Medlem
Influmsans avatar
Citat:
Vilken oxy brukar du använda då? Sorter?
I Sverige så finns det bara två sortrer i olika styrkor, OxyNorm 5mg/10mg/20mg och OxyContin 5mg/10mg/20mg/40mg/80mg.
Citera
2010-04-08, 23:31
Medlem
Influmsans avatar
Citat:
Vad häri tycker du svarar på min fråga!!!
Först och främst så avslutar man en fråga med ett frågetecken, inte tre utropstecken!
Kombinationen med ett frågetecken och avslutningsvis ett utropstecken kan vara okej om det är en fråga som upprör eller som i ditt fall att man är lite efterbliven och inte förstår och blir upprörd.

Och om du inte förstår svaret så kan jag förenkla mig lite så att även du förstår: Du frågade om sorter!
Det finns bara två att välja utav, antingen är det den första sorten eller så är det den andra.
Komplicerat värre för folk som har svårt med läsförståelse och med att dra egna slutsatser.
Så jag har överseende med din uppkäftiga attityd. Det kan inte vara lätt med läsförståelseproblem på ett forum med enbart text. Bilder kanske hade varit enklare för unge herrn att förstå?

Ha en bra kväll!
Influmsan
Citera
2010-04-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Influmsan
Först och främst så avslutar man en fråga med ett frågetecken, inte tre utropstecken!
Kombinationen med ett frågetecken och avslutningsvis ett utropstecken kan vara okej om det är en fråga som upprör eller som i ditt fall att man är lite efterbliven och inte förstår och blir upprörd.

Och om du inte förstår svaret så kan jag förenkla mig lite så att även du förstår: Du frågade om sorter!
Det finns bara två att välja utav, antingen är det den första sorten eller så är det den andra.
Komplicerat värre för folk som har svårt med läsförståelse och med att dra egna slutsatser.
Så jag har överseende med din uppkäftiga attityd. Det kan inte vara lätt med läsförståelseproblem på ett forum med enbart text. Bilder kanske hade varit enklare för unge herrn att förstå?

Ha en bra kväll!
Influmsan

Oh Snap! haha
Citera
2010-04-24, 01:33
Medlem
Influmsans avatar
Jag måste nog rätta mig själv lite.
Utöver OxyContin och OxyNorm så finns även Targiniq 5mg/10mg/20mg/40mg depotabletter men de innehåller även Naloxon så de är nog inte så aktuella i missbrukarleden.
Sen så finns visst även Oxycodone ratiopharm 10mg/20mg/40mg/80mg, även den som depottablett.
Jag har aldrig hört talas om dem men de är listade som tillgängliga i Fass.
Senast redigerad av Influmsan 2010-04-24 kl. 01:38.
Citera
2010-05-30, 17:40
Medlem
erections avatar
Citat:
Jag måste nog rätta mig själv lite.
Utöver OxyContin och OxyNorm så finns även Targiniq 5mg/10mg/20mg/40mg depotabletter men de innehåller även Naloxon så de är nog inte så aktuella i missbrukarleden.
Sen så finns visst även Oxycodone ratiopharm 10mg/20mg/40mg/80mg, även den som depottablett.
Jag har aldrig hört talas om dem men de är listade som tillgängliga i Fass.

Kan tillägga att Oxycodone ratiopharm är väldigt enkla att lösa upp jämfört med OxyContin.
Slösat många 40 mg'are när pulvret på skeden åkt ut för katapulten.
Hur löser ni upp er Oxycontin förresten vid intravenöst bruk? Brukar ta bort skalet, pulviserar, tillsätter vatten, eldar och suger upp genom bomull. Brukar inte få något speciellt bra rus på 80 mg IV, men då har även också hög opiodtolerans. Finns det någon smidigare metod?
Senast redigerad av erection 2010-05-30 kl. 17:46.
Citera
2010-06-17, 17:05
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Kan tillägga att Oxycodone ratiopharm är väldigt enkla att lösa upp jämfört med OxyContin.
Slösat många 40 mg'are när pulvret på skeden åkt ut för katapulten.
Hur löser ni upp er Oxycontin förresten vid intravenöst bruk? Brukar ta bort skalet, pulviserar, tillsätter vatten, eldar och suger upp genom bomull. Brukar inte få något speciellt bra rus på 80 mg IV, men då har även också hög opiodtolerans. Finns det någon smidigare metod?

Jag krossar tabletten i 4 ungefär lika stora bitar och lägger i kroppen, tillsätter 5m vatten och kokar på spisen. När det börjat bubbla lite lätt så krossar jag bitarna så dom blir "slajmiga". När jag är klar med min procedur och ska filtrera, så är det dock väldigt mycket "slagg" kvar från Oxyn. Känns som man slösar säkert 20-30 mg! Ska testa slå en 80 mg nu, och krossa den före och se ifall det fungerar bättre.

Men jag och erection vill gärna ha fler tips på hur fan man ska bära sig åt när man ska redogöra Oxycontin för intravenöst intag.

Må väl, allihopa!
Citera
2010-06-17, 18:33
Medlem
DenGamlaGulas avatar
Oxycontin är mycket skönare än Dolcontin enligt mig
Citera
2010-06-17, 19:05
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias

Hur stora doser ligger du på när du tar nasalt samt IV?

Citat:
I Sverige så finns det bara två sortrer i olika styrkor, OxyNorm 5mg/10mg/20mg och OxyContin 5mg/10mg/20mg/40mg/80mg.

Finns Oxycodone ratiopharm 10/20/40/80 mg också.
Citera
2010-06-17, 23:20
Medlem
Prickskyttens avatar
Är det bara jag eller får fler ingen kick när man slår oxycontin IV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in