2020-02-16, 19:18
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Det där undrade jag litet över, varför var varningsblinkersen på?
På många bilar sker det med automatik vid krock, vet inte om det har att göra med om kuddarna löser ut.. men nått i den riktningen
Citera
2020-02-16, 19:19
Medlem
Två små systrar förlorade sina liv i morse. Fy fan vad hemskt. Jag vet namnen, som både är 4 bokstaver och börjar på I OCH E men låt de vila i fred! Sjukt respektlöst med filmen också. Folk har ingen heder. 🙏🏼❤️
Citera
2020-02-16, 19:22
Medlem
04:00 på natten så ja det är ju en lågoddsare att föraren inte var nykter. Galet ställe att förmodligen köra i 100+
Kör väldigt mycket bil och ser i snitt en krock i veckan precis omkring där detta skett (oftast helt ofarliga krockar men ändå), många som har bråttom med att byta fil.
Men ja, absolut ryggar jag tidigare inlägg, hoppas det var ett gäng babianer som körde och strök med, om inte är det en mycket tragisk olycka.
Citera
2020-02-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carefullistener
Har genom åren läst många bra trådar här, men hur kan normala människor i det närmaste gotta sig åt att det tydligen var invandrare i bilen. Hur kan normala människor påkalla att de kör sämre än en 20 årig svensk. Hur kan man fälla kommentarer om att det är ok att filma bilen efter kraschen och lägga ut.

Har inget till övers för massinvandringen, men har ännu mindre till övers för de som fäller nedlåtande kommentarer om fyra 20 åringar som är döda. Jävla(ursäkta) tråkigt för FB när så mycket annat som avhandlas här är mycket läsvärt.

Tråkigt att olyckor händer och oavsett vem som drabbas, undrar stillsamt hur denna tråd hade sett ut om det var fyra infödda s.k. svenskar som hade råkat ut för detta.
Bla bla bla har du sett hur vädret har vart på sistone i Göteborg?Om inte,livsfarligt på vägarna med det sagt.Kör man bil som om man leker rysk roulette får man nog skylla sig själv.
Citera
2020-02-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweIntelligence
Två små systrar förlorade sina liv i morse. Fy fan vad hemskt. Jag vet namnen, som både är 4 bokstaver och börjar på I OCH E men låt de vila i fred! Sjukt respektlöst med filmen också. Folk har ingen heder. 🙏🏼❤️
Sjukt respektlös att orsaka en trafikolycka, tänk på hur många fler som hade kunnat dött.
Citera
2020-02-16, 19:26
Medlem
mrTretton37s avatar
Så filmen som cirkulerade på youtube tidigare idag är inte den enda som gjorts vid olyckan? Eller är det samma film, bara att det klippts bort icke youtube vänligt material?
Citera
2020-02-16, 19:27
Medlem
Limma skinkbits avatar
Aftonbladet har en liten filmsnutt som ser ut att vara filmad kort efter händelsen. 00:31 in videon.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opQkym/fyra-doda-efter-allvarlig-krasch-pa-e20
Citera
2020-02-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Helt rätt.

Man håller de två vänsterfilerna mot E20 Stockholm. Det är alltså filerna vänster om där olyckan hände om jag fattat det rätt. Jag tycker det ser ut som om smällen skett i svängen ner mot tunneln E6 och avfart R45...

Det är endast en fil för att fortsätta på E20 mot Partille. Två filer för E6/Tingstadstunneln. Bilen har smällt i fundamentet mellan vänsterfil och mittfil.
Citera
2020-02-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Sjukt respektlös att orsaka en trafikolycka, tänk på hur många fler som hade kunnat dött.

Jag håller med! Så jävla vårdlöst!

Men de här kom från en välbärgad familj, villa för några mille, inga stökiga personer. Jag är djupt förvånad över att det har ens hänt. Det är bara sjukt tragiskt att en familj fått mista 50% av den på ett moment, förmodligen orsakat av en jävla neger.
Citera
2020-02-16, 19:29
Medlem
Heter en av döda tjejerna Elma?
Citera
2020-02-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Heter en av döda tjejerna Elma?

Ja.
Citera