Precis. Men volymnycklar KÖPER man inte. Man hyr dem av leverantören.
Det är det jag menar, personen sa att man köper in nycklar och säljer överskottet.
Jag hävdar att man inte gör så utan att man köper datorer med nycklar man inte kommer att använda varvid driftiga medarbetare samlar in dessa och säljer. Så det är inte företagen själva som håller på med sånt som regel.
Senast redigerad av GrinigGammalGubbe 2020-02-17 kl. 14:36.
Precis. Men volymnycklar KÖPER man inte. Man hyr dem av leverantören.
Det är det jag menar, personen sa att man köper in nycklar och säljer överskottet.
Jag hävdar att man inte gör så utan att man köper datorer med nycklar man inte kommer att använda varvid driftiga medarbetare samlar in dessa och säljer. Så det är inte företagen själva som håller på med sånt som regel.
Skulle datorerna köpas in med varsin nyckel så skulle det vara OEM och specifikt bundna till den dator den installeras på.
Köpte själv just en licens till Windows 10 PRO (EN OEM LICENS) betalade 149kr för det och det är ju helt klart ett bra pris och slipper köra farliga crack som man inte har en aning om vad som finns i.
Mitt tips är att köpa. https://gamekeys.se/produkt/windows-...RoCJRkQAvD_BwE
Köpte själv just en licens till Windows 10 PRO (EN OEM LICENS) betalade 149kr för det och det är ju helt klart ett bra pris och slipper köra farliga crack som man inte har en aning om vad som finns i.
Mitt tips är att köpa. https://gamekeys.se/produkt/windows-...RoCJRkQAvD_BwE
Har en illegalt nerladdat kopia på windows 7. Nu börjar jag fundera på att uppgradera operativsystemet, men skulle gärna slippa kostnaden. Är det värt att köpa?
Finns det något annat billigt / smidigt sätt att uppgradera sitt operativsystem?
Tar gärna emot tips! 😊
Du kan installera en egen KMS server som aktiverar din Windows 10. Jag körde en KMS emulator i mobiltelefonen.
All information finns i det här forumet. Det krävs dock ett konto för att se alla underkategorier.
Är inte Windows 10 i princip gratis redan. Det enda som händer om man inte aktiverar Windows är väl att man inte får byta bakgrund och tema, eller är det något mer?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!