Citat:
Ursprungligen postat av
WeAreMotorhead
Bärgning, så kommer du billigare undan än 6500:- i alla fall.
Eller så lånar du ihop några fulladdade batterier, hänger av remmen och byter batteri allteftersom de tar slut.
Och stänger av allt i elväg som går att stänga av, ryck säkringar i värsta fall så att bara det nödvändigaste får ström.
Inte säkert att det räcker med regulatorbyte, kan vara diodbryggan som gett sig också vilket kan ge detta fenomen.
skruva loss kabeln till generatorn är nog bättre och enklare om den driver tex vattenpumpen.
Till TS hur långt ska du åka? jag har klarat mig ca en timme när min generator la av mitt under landsvägs körning. batteriet var i gott skick men stäng av av så mkt du kan tex lysen fläktar mm.
en bil drar runt 25A för att hålla sig igång så har du ett batteri på 50 AH så klarar du dig nog runt en timme iallafall. mycket grovt räknat.
ett annat tips kan vara att sätta i ett extremt stort batteri om det får plats, säg 150AH eller liknande då bör du klara dig några timmar. eller kör extremt och dra kablar in i bilen till ett till batteri som du har på golvet på passagerar sidan.
hoppas det löser sig oavsett vad du gör men du bör inte köra med en bil där generatorn pumpar ut så mkt ström att batteriet börjar koka som redan nämnts så kan andra saker gå sönder.