2020-02-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Kan vara en grov misshandel som gått åt helvete!

Det kan lika gärna vara en olycka.
Citera
2020-02-16, 14:29
Medlem
Citat:
Kan vara en grov misshandel som gått åt helvete!

Ja det tror jag med. Helt onödigt våld. Vissar sig säkert att det är 5 unga som gått för långt.
Citera
2020-02-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Det kan lika gärna vara en olycka.

Då lär polisen ha sätt det på skadorna på kroppen. Har och kan personen ha åsamkat dom själv? Hur såg det ut i omklädningsrummet? Finns det något föremål där som stämmer överens med skador som påträffats. Tror polisen ganska fort lägger i hop pusslet om det är en olycka.
Citera
2020-02-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Så någon slags bandytränare stannar kvar efter träning och stänger ner allt. Polisen hittar honom dagen efter med sår på kroppen vilket pekar mot att han blivit knivstucken. Spåren leder från omklädningsrummen och ut utanför sporthallen påväg mot skolan där han senare blir hittad avliden?

Har han tillrättavisat någon unge nyligen som kom tillbaka för att han var förbannad eller har han stängt av någon från laget, vars förälder kan ha kommit dit på kvällen för att kaxa?

Eller är det bara någon random pundare som var ute efter att råna nån och såg honom gå in i omklädningsrummet?

Vad vet ni? Vem har blivit avstängd?

Vart finns uppgifter på blod i omklädningsrummet? Mer än här i tråden?
Sen är det hockey personen är knuten till inget annat..
Citera
2020-02-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faranover

Från mig. Uppgifter jag vet stämmer.
Citera
2020-02-16, 14:36
Bannlyst
Citat:

Jag läste igenom tråden lite snabbt och kollade vilken information vi har hunnit samla ihop so far. Du kan se mitt inlägg som en liten snabbt ihopsatt sammanfattning innan jag tänkte hoppa in i duschen.

Vad vet vi mer? Tränar han killar eller tjejer?
Citera
2020-02-16, 14:36
Medlem
Citat:

Du har rätt blod i oklädningsrummet figurerar bara här i tråden.
Citera
2020-02-16, 14:48
Medlem
Något blod från Bandyn var det ej, förutom en kille som fick ett skott rakt i huvudet så han börja spotta ut massa blod på planen och i omklädningsrummet. Hänvisar till han som sa att blod kom ifrån hockeystadion precis där intill, från bandyn kom det ej iaf. Det enda jag vet är att det var massa ungdomar som höll på och stöka i närområdet på lördagskvällen runt tio tiden och höll på och smälla raketer osv, vilket ej hör till någon ovanlighet behöver ej finnas en koppling mellan dom och den avlidne mannen. Inte säkert att han blev mördad överhuvudtaget.
Citera
2020-02-16, 14:50
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Tycker man läser en hel del om saker som händer i Vänersborg. Rån mot butiker, barn och ungdomsrån. Har det alltid varit så? Eller har kommunen fått sin beskärda del av det som till en början var finansierad, men som man nu får stå för själv! Verkar inte vara den tryggaste kommunen att bo på i förhållande till antalet invånare. Har också hört att man inte bör äga någon cykel av något större värde.

Helt trygg känner man sig väl inte, men gör man det någonstans i dagens Sverige? Fortfarande betydligt bättre än grannstaden Trollhättan (Kronogården) iaf.

Men ja, en fin cykel kan du inte äga om du inte har garage. Den försvinner snabbt. Jag blev av med sadeln på min förra cykel. Och belysning på cykel har jag gett upp, för den blir bestulen på en dag varje gång.
Citera
2020-02-16, 15:29
Medlem
Kan det vara olycka?

Ute o krökat o kört vält med cykel eller så? Kansle gått för att tvätta av sig i hallen då han har nyckel men det har vart allvarlige än han insett?

Eller vet vi att det finna skador som härstammar ifrån annan?
Citera
2020-02-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Kan det vara olycka?

Ute o krökat o kört vält med cykel eller så? Kansle gått för att tvätta av sig i hallen då han har nyckel men det har vart allvarlige än han insett?

Eller vet vi att det finna skador som härstammar ifrån annan?

En olycka borde polisen kunna klara upp relativt snabbt. Dom borde kunna urskilja på yttre våld som antingen är självförvållat eller av någon utomstående. Vi vet naturligvis för lite, så det blir ju en hel del spekulationer. Men jag tror inte på någon olycka, och polisen går självklart inte ut med detaljer om vilka skador mannen påträffades med. Den förbipasserande och som tillkallade polis vet ju hur mannen såg ut på platsen.
Citera
2020-02-16, 15:48
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Tycker man läser en hel del om saker som händer i Vänersborg. Rån mot butiker, barn och ungdomsrån. Har det alltid varit så? Eller har kommunen fått sin beskärda del av det som till en början var finansierad, men som man nu får stå för själv! Verkar inte vara den tryggaste kommunen att bo på i förhållande till antalet invånare. Har också hört att man inte bör äga någon cykel av något större värde.

Landets största asylboende finns sedan några år strax utanför Vänersborg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Restad
Senast redigerad av Verkisto2 2020-02-16 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in