2022-02-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttispasystemet
HAHAHAHAH tack för dagens garv. Såg lite av truefighters historik i Synact. Underhållande när 3st LLS'are triggar varandra i 200km/h mot en bergsvägg
Jag äger inga Newton idag. Jag sålde allt innan avlistingsbeslutet. En mina ja men så är det med aktier så lägg aldrig allt på en aktie och köp brett blir mitt tips till dig. Vad gäller SynAct är det mitt bästa aktieköp alla kategorier.
Senast redigerad av Truefighter 2022-02-27 kl. 11:02.
2022-02-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Då frågar vi oss varför du skriver sådana mängder nonsensinlägg om tveksamma bolag med totalt felaktig prissättning som baseras på retoriken i Discordar!
Om en klump aktieägare likt Synact och Aegirbio hetsar varandra hur bra bolaget är, så kan de givetvis "skydda" kursen när index störtar i alla bolag med "normalfuntade" investerare.
Så likt andra Newtonbolag så är enda argumentet "hopp" på andra argument än vad som kan utläsas från bolagens PM
Varför inte? Om du inte har lite risk i portföljen blir det hela så mycket tråkigare. Vem vill inte med en liten insats kunna få en fin avkastning? Detta att kommentera i aktieforum kan vara tveksamt kanske men rätt så kul. Tycker du inte det själv och därför skriver även du här? Newton blev inte bra och i USA skulle förmodligen stämnings kraven hagla in mot det bolaget.
Senast redigerad av Truefighter 2022-02-27 kl. 11:19.
2022-02-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Då frågar vi oss varför du skriver sådana mängder nonsensinlägg om tveksamma bolag med totalt felaktig prissättning som baseras på retoriken i Discordar!
Om en klump aktieägare likt Synact och Aegirbio hetsar varandra hur bra bolaget är, så kan de givetvis "skydda" kursen när index störtar i alla bolag med "normalfuntade" investerare.
Så likt andra Newtonbolag så är enda argumentet "hopp" på andra argument än vad som kan utläsas från bolagens PM
Även du har ju varit aktiv i olika trådar med totalt nonsens inlägg så ta bort pålen som stör din sikt innan du ger dig på frälse. Nog om detta nu och jag hoppas ni som äger aktier i Newton ska få en fin resa trots allt.
2022-05-05, 12:26
Medlem
Fick brev i dag från Newton Nordic, om en riktad emission.

Vad tror ni, kan de resa sig och åter hamna på någon MTF där man kan enkelt kan handla?

Hur gör man i dagsläget om man vill sälja?

Och nej, det är absolut ingen förmögenhet jag har där. Köpte mest några som en lott.

Om jag förstått rätt så är det här, Influencer panel, en av företagets nuvarande två ben: https://influencerpanel.se/
Senast redigerad av Pillerarm 2022-05-05 kl. 12:32.
2022-12-07, 21:40
Medlem
Ännu en nyemission, men Henrik Lewander, tidigare vd med årsinkomst på 1 milj ca i detta förlustgående bolag, verkar inte förekomma mer. Dessutom var ju företagets produkter i QatarVM och det pekar ju på att produkterna är ok. Ska man fortsätta för att ev rädda det man har?
2022-12-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaogon
Ännu en nyemission, men Henrik Lewander, tidigare vd med årsinkomst på 1 milj ca i detta förlustgående bolag, verkar inte förekomma mer. Dessutom var ju företagets produkter i QatarVM och det pekar ju på att produkterna är ok. Ska man fortsätta för att ev rädda det man har?
Jag nappade på erbjudandet. Äger inte så många Newton-aktier, så mest för skojs skull. Skulle dom inte försöka bli noterade på annan börs?
2022-12-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blues123
Jag nappade på erbjudandet. Äger inte så många Newton-aktier, så mest för skojs skull. Skulle dom inte försöka bli noterade på annan börs?
de har "initierat samtal med flera marknadsplatser och fått positiva signaler" skriver de själva, alltså Jesper Starander
De skriver också att en av de första åtgärderna de gjorde var att Newton blev medlem i "Exportprogrammet Västra Götaland som bara erbjuds till ett fåtal utvalda bolag via Västsvenska handelskammaren och samarbetspartner" men det programmet med lite vd-utbildningar etc har inga datum än utsatta för 2023.
2023-03-31, 03:47
Medlem
Händer det något?🤷‍♂️
2023-06-15, 12:47
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precisvemsomhelst
Händer det något?🤷‍♂️

https://www.breakit.se/artikel/36967...extrema-pengar
Går som alla trodde dvs
2023-12-23, 10:12
Medlem
Newton sålde av sin kameraverksamhet i maj23 och bytte namn till Nordiska Innovationsfonden, som ägs av Jesper Staranders "Star Investment Group" Nu - dec23 - vill SIG ha in pengar till SIG genom ett riktat emissionserbjudande till NI:s ägare, alltså tidigare Newtons aktieägare. De får möjlighet att lägga in pengar i SIG genom nyemission och teckna ränteobligationer, 12,25% på tre år.
Ingenstans i prospekten står något om vad som hände med tidigare Newton, inte heller vilka bolag som SIG har, förutom NI.
2023-12-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaogon
Newton sålde av sin kameraverksamhet i maj23 och bytte namn till Nordiska Innovationsfonden, som ägs av Jesper Staranders "Star Investment Group" Nu - dec23 - vill SIG ha in pengar till SIG genom ett riktat emissionserbjudande till NI:s ägare, alltså tidigare Newtons aktieägare. De får möjlighet att lägga in pengar i SIG genom nyemission och teckna ränteobligationer, 12,25% på tre år.
Ingenstans i prospekten står något om vad som hände med tidigare Newton, inte heller vilka bolag som SIG har, förutom NI.
Lurigt värre. Och att de bara vill ha in tio mille. Det är ju ingenting. Bara lön till ett par snubbar under ytterligare ett år. Riktigt skumt.

Hur gör jag för att sälja skiten?
2023-12-26, 16:45
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Bluffbolag

Spot on! Riktig skojare hela bandet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto