• 1
  • 2
2020-02-16, 10:06
Medlem
Newton Nordic är ett mikrobolag som tycks ha vaknat till liv den senaste tiden.

Bolaget har nu ett market cap på dryga 30 miljoner kronor.
De sysslar med kamerastabilisering och används inom olika evenemang som sportsändningar med mera.

Senaste tillgängliga siffror är från Q3.

Nettoomsättning: 3 321 (3 294) kSEK
• Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA): 333 (116) kSEK
• Resultat efter skatt: 183 (-220) kSEK
• Antal aktier vid periodens slut: 57 561 935 (46 477 973)
• Resultat efter skatt per aktie: 0,003 (-0,005) SEK

Detta är ett bolag som har blött pengar och som nu vänt till vinst i Q3. Förhoppningsvis visar bolaget ännu starkare siffror i Q4-rapporten som kommer in.

Detta kan ju åtminstone vara värt en liten lottsedel med tanke på sitt låga market cap.
Jag själv har en position i aktien.
2021-11-17, 18:45
Medlem
Det bubblar rejält i aktien nu efter att ägarna vill byta inriktning mot influenser panel. Lite oklart hur det blir framöver med kamera-delen?
Jag äger en del nu och ser det mest som ett spännande tillskott i portföljen som kan bli riktigt bra om allt faller på plats.
2021-11-18, 06:11
Medlem
Bluffbolag
2021-11-18, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Bluffbolag
Kan du motivera ditt antagande eller är det bara din känsla?
2021-11-18, 08:47
Medlem
Vad tycker ni om rapporten? Känns som man har en väldigt positiv syn på framtiden med goda marginaler?

Tror det är bra att dem inte delar upp företagen.
Senast redigerad av skn88 2021-11-18 kl. 08:51.
2021-11-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Vad tycker ni om rapporten? Känns som man har en väldigt positiv syn på framtiden med goda marginaler?

Tror det är bra att dem inte delar upp företagen.
Ja det ser ju mycket bra ut. Utmärkt att de jobbar med kostnaderna och fint att det får fortsätta i samma bolag.
2022-02-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ja det ser ju mycket bra ut. Utmärkt att de jobbar med kostnaderna och fint att det får fortsätta i samma bolag.

Utslängd från börsen. Utredning på gång. Bara undrar vad du tänker göra. Anmäla jockiboi? Eller är du med på vinsten och bara försökte få med folk här från Flashback?
2022-02-26, 16:23
Medlem
Citat:
Så djävla dum är du. Va fan har du med det att göra? Nu vill du pissa på mina förlorade pengar ? Blir du kåt nu?

Nej, det jag gör är att försöka hjälpa dig. Det var en scam. Du ska anmäla det. Känner du fler folk som "gick på" det så ska de också anmäla det.
Bolaget blev inte utkastat från börsen för att det gick för dåligt, de tyckte att allt såg scammit ut.
Senast redigerad av sjuttispasystemet 2022-02-26 kl. 16:26.
2022-02-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ditt piss! Vad fan vill du djävla idiot djävel.

Skrivet 2021-11-20, 02:16 av "KungPungPat" här på Flashback:

Citat:
Ni får väl rätta mig om jag sammanfattar det här fel utifrån min begränsade vetskap om aktier och bolag. Jag sökte på "jocke jonna aktie värde" för att få fram lite siffror på vad deras aktie är värd.. men jag fick bara fram två artiklar om nå skumrask affärer som pågår.

Så Jocke och hans två kumpaner fick 25 miljoner i böter av finansinspektionen för att Jocke och hans gäng inte fattar vad dom håller på med..
lösningen blev då att dom använde sina 23% eller 26% ägande av alla aktier i kameratillverkaren Newton Nordic för att kalla till möten där styrelsen genom röstning byttes ut mot Jocke och Jonna, samt att cirka 50 miljoner i nya aktier skapades och gavs till Jocke och hans kumpaner.
Newton Nordic är ett börsbolag så jag gissar på att Jocke och gänget just tattade cirka 50 miljoner från dom som ägde de andra 74% av alla aktier i Newton Nordic då deras aktier sjönk i värdet genom att nya aktier skapades.. som med inflasion i pengar.
Styrelsen i Newton Nordic ville inte gå med på förslaget men dom tvingades helt enkelt och byttes ut.
När man läser artiklarna så känns det ju som afrikanska fartygs kidnappare fast med börsföretag i Sverige.
Jag tippar på att det var en stöld på 50 miljoner och att det kan finnas nån lag som säger att man inte får plundra företag genom en rockad och en total artificiell krash av ett aktiebolags aktievärde.

Dessa två artiklar läste jag och tappade hakan:

https://www.avanza.se/placera/telegr...on-nordic.html

https://www.di.se/digital/jockes-och...-aktien-rusar/

Jag hade då inte varit glad om jag var i styrelsen i Newton Nordic eller om jag ägde några av aktierna när Jockeboy helt pltsöligt sparkar in dörren och gör sig till styrelsen för att cäsha ut 50 miljoner till sig själv och några kompisar.

Kul att det är offentligt iaf men det känns ju lite riskabelt att bo på offentlig adress om man ska offentligt tatta 50 miljoner från eventuellt okända aktieägare som kanske inte gillar hur aktievärdet totalt raserades genom skapelse av aktier för ett värde av 50 miljoner som delades ut till Jocke och gänget..

Känns lite som att Jocke kanske inte riktigt vet vad han gör eller om det är rimligt att göra det som han gör.

Jag kollade upp aktievärdet på Newton Nordic och det ser ju inte ljust ut efter att Jocke tog ut 50 miljoner från alla som ägde aktier innan kapningen av bolaget.. Kapning är det enda ord som jag kan komma på för att beskriva det som jag kanske har uppfatta fel men rätta mig gärna isf.

Jocke vs finansinspektionen & börsen.
Finansinspektionen gav böter på 25 miljoner för att Danjal och Jocke inte kan alla regler.
Jocke slog tillbaka direkt genom att kapa ett bolag och i princip trycka upp pengar i form av aktier för att dela ut 50 miljoner till sig själv och sina kompanjoner.

Låter stabilt. Man kan ju tro att enbart banker har rätten att skapa pengar men så är inte fallet. Även jockeboy har makten att skapa pengar genom att skapa aktier och plundra ett aktievärde totalt
2022-02-26, 17:56
Medlem
Citat:
Allvarligt din djävla kommunist. Dra åt helvete!
Jag tror dock att Newton Nordic kan resa sig igen men på rätt plattform.

Folk säger åt dig att inte cykla utan stödhjul, ändå gör du det.
Alla skrattar och lämnar dig men jag hjälper dig "Du måste besöka ett sjukhus".
Och om du inte kan dra upp byxorna och ta dig till sjukhuset så får du skylla dig själv.

Newton Nordic kommer aldrig hämta sig. Jockiboi har redan lurat er, finns inget mer att mjölka. Du verkar vara under LSS? Hur mycket skänkte du till jockiboi? Ska jag länka en bild om den personen så får du se vem som du blev outsmarted av?

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/189615..._133066113.jpg
2022-02-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttispasystemet
Folk säger åt dig att inte cykla utan stödhjul, ändå gör du det.
Alla skrattar och lämnar dig men jag hjälper dig "Du måste besöka ett sjukhus".
Och om du inte kan dra upp byxorna och ta dig till sjukhuset så får du skylla dig själv.

Newton Nordic kommer aldrig hämta sig. Jockiboi har redan lurat er, finns inget mer att mjölka. Du verkar vara under LSS? Hur mycket skänkte du till jockiboi? Ska jag länka en bild om den personen så får du se vem som du blev outsmarted av?

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/189615..._133066113.jpg
Varför bryr du dig om Newton så mycket? Är du en gammal sparkad anställd måhända.
2022-02-26, 18:14
Medlem
Citat:
Varför bryr du dig om Newton så mycket? Är du en gammal sparkad anställd måhända.

Ingen anställd men tro det eller ej så hjälper jag folk mot scammers. Om du inte vet hur man får tillbaka förlorade pengar så är det din förlust. Som sagt, att dra upp byxorna får du göra själv. Kan du inte det så får du gå runt och alla kan se losern i dig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in