Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-15, 19:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi kanske kan börja poängsätta skjutningarna? Hur mycket den skjutne förtjänade det, 1-10 p, hur väl skotten träffade målet, 1-10 p, och sedan ytterligare poäng om offret avled. Avdrag för varje miss förstås. Noll poäng i fall där utomstående drabbas.

Vem var det som sköts och varför?

25 år som sköt vem är BO när får man reda på de av polisen.
Citera
2020-02-15, 23:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymkallas7
25 år som sköt vem är BO när får man reda på de av polisen.

Det brukar komma ut långt tidigare än när uppgifterna kan fås ut från polisen.
Citera
2020-02-16, 08:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymkallas7
25 år som sköt vem är BO när får man reda på de av polisen.
Vet du vem som sköt eller blandar du ihop GM(gärningsman) och BO(brottsoffer)? Halvsvårt att tyda vad du säger.
Citera
2020-02-16, 09:10
  #16
Medlem
Det är precis dit våran värld är påväg. Jag har varit mycket i orten i skåne och har/hade många vänner där. Men det som händer i Göteborg är långt ifrån situationen i Skåne. EN vän till mig sköts tills döds i malmö. 22 år gammal. En kille från samma stad skots till döds när han var ute med sin fru med barnvagnen. Mitt på uppen gata 7 skott. En annan vän fick två granater inkastade i sin lägenhet och ett mag från en anna-karin tömd genom hans rutor! Detta är bara en bråkdel av vad som tyvärr hänt på inte så långt gången tid. 1997 dödes min första kompis som fck möta det ödet. Han sköts med hagelgevär i pannan. 20 bast var han! Vila ifred! Hoppas allt lugnar sig
Citera
2020-02-16, 10:36
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smufflaren85
Det är precis dit våran värld är påväg. Jag har varit mycket i orten i skåne och har/hade många vänner där. Men det som händer i Göteborg är långt ifrån situationen i Skåne. EN vän till mig sköts tills döds i malmö. 22 år gammal. En kille från samma stad skots till döds när han var ute med sin fru med barnvagnen. Mitt på uppen gata 7 skott. En annan vän fick två granater inkastade i sin lägenhet och ett mag från en anna-karin tömd genom hans rutor! Detta är bara en bråkdel av vad som tyvärr hänt på inte så långt gången tid. 1997 dödes min första kompis som fck möta det ödet. Han sköts med hagelgevär i pannan. 20 bast var han! Vila ifred! Hoppas allt lugnar sig

Illa det du beskriver! Tror faktiskt inte det spelar någon större roll var utan mer handlar om vilket liv man lever och vilka man umgås med.

Lever du ett vanligt liv utan att delta i kriminalitet slipper man ha detta i sin vardag.
Att det kanske sker i närområdet eller någon du vet vem det är drabbas är inte samma sak som att vara inblandad.

Fattar inte varför så många kriminella tror de är smartare än andra och ska klara sig.
Citera
2020-02-16, 11:30
  #18
Medlem
Vi vet ju alla vad det är som styr! det marknaden och cashen som gör allt! Och ja, jag har levt i ett mer eller mindre tungt kriminellt liv hela mitt långa liv. Men det är ändå tragiskt när vänner skjuts för petitesser
Citera
2020-02-16, 14:05
  #19
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi kanske kan börja poängsätta skjutningarna? Hur mycket den skjutne förtjänade det, 1-10 p, hur väl skotten träffade målet, 1-10 p, och sedan ytterligare poäng om offret avled. Avdrag för varje miss förstås. Noll poäng i fall där utomstående drabbas.

Vem var det som sköts och varför?

Det här är på riktigt ingen dum idé In med lite humor i misären.
Citera
2020-02-16, 17:56
  #20
Medlem
Vem är BO? Hur är det med honom?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback