2020-02-15, 01:10
Medlem
Och vilken mäklare rekommenderae ni. Är det call options på tesla aktier? Eller etf:er med 200:1 håvstång?

Vart inspirerad av jessie livermore som ökade 10000 dollar till 100 miljoner. Hur är det ens möjligt? Vilka produlter och pengahantering möjjliggör sånna ökningar?

Säg att man vet med 100% säkerher att dow jones index kraschar eller ökar. Hur maximerar jag detta, mer än ett bear/bull certfikat på 20x?
Senast redigerad av stroganof 2020-02-15 kl. 01:33.
Citera
2020-02-15, 01:14
Medlem
BorisBalkans avatar
Jag var så jävla nyfiken på vad hästång var för ngt. Mod får ju ändra rubriken.

Skapar förvirring
Citera
2020-02-15, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Jag var så jävla nyfiken på vad hästång var för ngt. Mod får ju ändra rubriken.

Skapar förvirring

Haha, my bad.
Citera
2020-02-15, 10:32
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Och vilken mäklare rekommenderae ni. Är det call options på tesla aktier? Eller etf:er med 200:1 håvstång?

Vart inspirerad av jessie livermore som ökade 10000 dollar till 100 miljoner. Hur är det ens möjligt? Vilka produlter och pengahantering möjjliggör sånna ökningar?

Säg att man vet med 100% säkerher att dow jones index kraschar eller ökar. Hur maximerar jag detta, mer än ett bear/bull certfikat på 20x?
Vid 200x hävstång så krävs det endast 0.5% nedgång för att ALLT ditt egna kapital ska vara raderat. Ej värt risken imo.
Citera
2020-02-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Vid 200x hävstång så krävs det endast 0.5% nedgång för att ALLT ditt egna kapital ska vara raderat. Ej värt risken imo.

Det förutsätter ju att man har en stoploss som inte är mindre än 0.5% och att hela mitt kapital är på en enda trade.

Man kan ju ta 1% av sitt kapital, så då förlorar man max detta.
Möjligtvis finns det tillfällen där detta kan vara bra, då man vill ha ens resterande kapital låst på andra investeringar.

Sen kan det finnas tillfällen där vi har en bra support nivå, resistansnivå, där man vill köra detta upplägg med tight stoploss på 0.5%, där det kan vara motiverat med detta upplägg.
Senast redigerad av stroganof 2020-02-15 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in