2020-02-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Men nämn något man kan prata med en feminist om då?
jag skrollade precis igenom 17 sidor av din historik för att få ett exempel på ett ämne som går att prata neutralt med en feminist om...
Inte ett enda ämne på 17 sidor............

Trött på att trigga massa trigglypuffs men det är ju omöjligt att nte göra det.

Edit: Seriöst är avataren Merapi endast ett feministiskt arbetsnamn från en thinktank/lobbyorg och på kvällstid så är du en supergo tjej, läcker som satan som blir tafsad på konstant?

men hallå Chilledippen.

Min historik på Flashback speglar inte min person i form av intressen överhuvudtaget, eftersom jag medvetet valt att enkom diskutera ämnet feminism här, då och då går jag även över på konservatism, för att konservativa idéer och resonemang fascinerar så.
Och de tär att bryta mot regelverket för övrigt att diskutera något annat "neutralt ämne" på nu ex. "feminism" forumet.

Men gulligt du verkligen verkar tro att människor sitter här för att vara "supergoa" och "läckra".

För din information, feminsiter är människor, de är exakt lika olika och bär på olika intresseområden och kunskaper som resten av mänskligheten.
Citera
2020-02-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men hallå Chilledippen.

Min historik på Flashback speglar inte min person i form av intressen överhuvudtaget, eftersom jag medvetet valt att enkom diskutera ämnet feminism här, då och då går jag även över på konservatism, för att konservativa idéer och resonemang fascinerar så.
Och de tär att bryta mot regelverket för övrigt att diskutera något annat "neutralt ämne" på nu ex. "feminism" forumet.

Men gulligt du verkligen verkar tro att människor sitter här för att vara "supergoa" och "läckra".

För din information, feminsiter är människor, de är exakt lika olika och bär på olika intresseområden och kunskaper som resten av mänskligheten.

Men sluta upp med att läxa upp mig enl "standard fem svars blanketten". Och ge mig tips och råd som jag frågade om då?
Jag är inte intresserad av att diskutera feministiska ämnen med dig just nu - tråden handlar inte om det heller.
Citera
2020-02-14, 13:10
Avstängd
Det finns inte chilledippan, inte i den form du (tror jag) efterfrågar.

För hundra år sedan hade män kunnat diskutera lämpligheten i att ändra lagstiftningen för att ge kvinnor rösträtt och kallat det för ett "feminististk" forum.

Feminism idag är en "lightversion/avart" ,läs , för de korkade, av (klassisk) Kritisk teori.
Kritisk teori i sig grundar sig i att den är teleologisk och står i den revolutionära praxisens tjänst.

Så det som erbjuds, och som du redan märkt, är typ motsvarigheten till att diskutera för och nakdelar med islam i (det då) ISIS kontrolerade kabul, alla dina frågor kommer mötas med våld. syftet är nämligen revulition inte utveckling/förstålse/förbättring enligt traditonell vetenskapliga teori (som är motsatsen till kritisk teori)

Det tar 1 vecka att läsa och bemästra feministisk teori för en normalbegåvad person, det är mao en tacksam idiologi (religion...) för de korkade. men där finns inget nytt/mer att lära än det du redan upttäckt, men inte insett (därav din fråga)
Citera
2020-02-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det finns inte chilledippan, inte i den form du (tror jag) efterfrågar.

För hundra år sedan hade män kunnat diskutera lämpligheten i att ändra lagstiftningen för att ge kvinnor rösträtt och kallat det för ett "feminististk" forum.

Feminism idag är en "lightversion/avart" ,läs , för de korkade, av (klassisk) Kritisk teori.
Kritisk teori i sig grundar sig i att den är teleologisk och står i den revolutionära praxisens tjänst.

Så det som erbjuds, och som du redan märkt, är typ motsvarigheten till att diskutera för och nakdelar med islam i (det då) ISIS kontrolerade kabul, alla dina frågor kommer mötas med våld. syftet är nämligen revulition inte utveckling/förstålse/förbättring enligt traditonell vetenskapliga teori (som är motsatsen till kritisk teori)

Det tar 1 vecka att läsa och bemästra feministisk teori för en normalbegåvad person, det är mao en tacksam idiologi (religion...) för de korkade. men där finns inget nytt/mer att lära än det du redan upttäckt, men inte insett (därav din fråga)

Oh, jag vet...
Jag experimenterar just nu bara med om det går att frammana något annat, något nytt. Om ideologin är kapabel till evolution.. Inte för att jag har speciellt stora förhoppningar till det då du ser att jag misslyckas med allt jag försöker.

Men vad är det värt om man inte testar och försöker. Allt annat går ju att utveckla å jag är inte tillräckligt svag för att erkänna att det inte går att utveckla även feminismen till något (envis). Det är ju trotts allt ändå våra landsfränder... Dom ska med oavsett om dom vill det eller ej :P

Edit: Merapi är inte min motståndare. Jag ser mer på henne som övergiven. Även om hon säkert hellre vill att jag ska se henne som något hot så fyller hon inte upp kriterierna för att vara det. Således så ska även hon utvecklas till något konstruktivt. Det är mitt yrke och det är vad jag tycker är kul att göra. Utveckla saker & människor till något konstruktivt.
Senast redigerad av Chilledippen 2020-02-14 kl. 14:38.
Citera
2020-02-14, 14:40
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Forumet för feminism på flashback är ju ganska trist. Vanligtvis är det samma ämnen som ältas. Kommer det någon intressant trådstart så är den snabbt sönderpissad av tramsinlägg.

Därmed undrar jag om det finns några aktiva internetforum därute där man på allvar kan debattera mot feministiska (eller hålla med om man nu vill det) extremister? Det finns väl en del på facebook, men dom grupperna brukar inte direkt tillåta mothugg.
Gå med i Haveristerna 2.0 Klandervärda på facebook, där har du en bred ström. Men de gillar inte Wallin eller enhörningsfeminism
Citera
2020-02-14, 14:53
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Forumet för feminism på flashback är ju ganska trist. Vanligtvis är det samma ämnen som ältas. Kommer det någon intressant trådstart så är den snabbt sönderpissad av tramsinlägg.

Därmed undrar jag om det finns några aktiva internetforum därute där man på allvar kan debattera mot feministiska (eller hålla med om man nu vill det) extremister? Det finns väl en del på facebook, men dom grupperna brukar inte direkt tillåta mothugg.
Du har precis svarat på din egen fråga.
Det du inte får kritisera har den verkliga makten.
Därute, finns det massor av människor som bevakar att du håller dig i skinnet och jo, är du för kritisk kommer du bli blockad, avstängd, i vissa fall hotad, jagad, förvisad, kanske avskedad, svartlistad, mordhotad osv.

Det finns arméer av feminazi ända upp i den allra yttersta kretsen av varje maktposition i landet och de bryr sig inte om de driver kritiserare i döden.
Citera
2020-02-14, 15:08
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Därute, finns det massor av människor som bevakar att du håller dig i skinnet och jo, är du för kritisk kommer du bli blockad, avstängd, i vissa fall hotad, jagad, förvisad, kanske avskedad, svartlistad, mordhotad osv.

Det finns arméer av feminazi ända upp i den allra yttersta kretsen av varje maktposition i landet och de bryr sig inte om de driver kritiserare i döden.

Fast det finns ju folk som kritiserar genusteoristerna på ett utmärkt sätt, som tex David Eberhard. Han lever ju uppenbarligen
Citera
2020-02-14, 15:34
Medlem
Citat:

Så alla åskådningar har makten? Du kan nämligen inte kritisera någonting utan att du har en grupp människor som tycker att du ska blockas, tystas, mordhotas osv. Get with the times! Har du hört talas om internet, där alla, hur störda de än är, får sin röst hörd?

Här sitter du själv flera dagar i veckan och kritiserar saker tillsammans med andra. Ni kritiserar att ni inte får kritisera saker eftersom man enligt dig då blir jagad ur landet eller driven till döden. Sen kritiserar ni ändå de saker man inte får kritisera, vecka efter vecka, helskinnade, utan att drivas till döden. Jävla märkligt, tycker jag...

Kan du komma med ett exempel på någon som makthavarna har drivit in i döden för att den har kritiserat feminismen?

Hade det varit så illa som du får för dig att det är så hade du vädrat dina åsikter för dig själv eller bakom 18-säkerhetslager på deepweb. Du hade lagt mobilen i mikron och viskat det du ville ha sagt, så som man gör där det råder verkligt åsiktsförtryck. Att man ev får mothugg när man vädrar impopulära åsikter betyder bara att andra också får vädra sina åsikter. Inte att du är förföljd, förtryckt och kommer få Löfvens egensvetsade kniv i magen nästa gång du vandrar i en mörk gränd.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-14 kl. 15:37.
Citera
2020-02-14, 17:09
Medlem
Svårt att säga. Alla feministforum som jag har känt till har antingen stängt ned eller aktiviteten har minskat till närmast noll. T.ex. verkar Feminetik.se finnas kvar, men senaste inlägget postades för över ett halvår sedan och det verkar endast ha postats fyra inlägg under hela förra året. Den har en del för endast feminister och en forumsdel där även icke-feminister får diskutera.

Sedan finns ju de kampanjande feministerna på Twitter, Instagram m.m., men där blockeras alla som uttrycker minsta avvikande uppfattning (det behöver inte ens ha något med feminism att göra).

Kanske är Familjeliv fortfarande ett alternativ? Är de lika feministiska och PK som tidigare på det forumet? Har en vag bild av att PK-hegemonin började krackelera även där.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-02-14 kl. 17:15.
Citera
2020-02-16, 19:41
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Fast det finns ju folk som kritiserar genusteoristerna på ett utmärkt sätt, som tex David Eberhard. Han lever ju uppenbarligen
Han var chefsöverläkare på St Görans psykakut först och sen på Danderyd.
Att inte vara det längre, men ha överlevt känns kanske inte som en direkt seger, men...

Hans föregångare Pär Ström fick gå under jorden och det är ganska många män som förvisats från sina arbeten. Staffan Heimersson, t.ex jobbade på Aftonhoran i 55 år, men fick gå på dagen.
På Sveriges radio har folk fått gå för att de ens vågat föreslå lika granskning åt båda hållen.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-02-16 kl. 19:43.
Citera
2020-02-16, 19:49
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Så alla åskådningar har makten? Du kan nämligen inte kritisera någonting utan att du har en grupp människor som tycker att du ska blockas, tystas, mordhotas osv. Get with the times! Har du hört talas om internet, där alla, hur störda de än är, får sin röst hörd?

Här sitter du själv flera dagar i veckan och kritiserar saker tillsammans med andra. Ni kritiserar att ni inte får kritisera saker eftersom man enligt dig då blir jagad ur landet eller driven till döden. Sen kritiserar ni ändå de saker man inte får kritisera, vecka efter vecka, helskinnade, utan att drivas till döden. Jävla märkligt, tycker jag...

Kan du komma med ett exempel på någon som makthavarna har drivit in i döden för att den har kritiserat feminismen?

Hade det varit så illa som du får för dig att det är så hade du vädrat dina åsikter för dig själv eller bakom 18-säkerhetslager på deepweb. Du hade lagt mobilen i mikron och viskat det du ville ha sagt, så som man gör där det råder verkligt åsiktsförtryck. Att man ev får mothugg när man vädrar impopulära åsikter betyder bara att andra också får vädra sina åsikter. Inte att du är förföljd, förtryckt och kommer få Löfvens egensvetsade kniv i magen nästa gång du vandrar i en mörk gränd.
Benny Fredriksson?
Löfvén har absolut noll makt ens i sitt eget parti. Där bestämmer fittstimmet agendan. Du får kritisera honom hur mycket du vill utan åtgärd, och inte bara för att det ingår i hans jobb. Hade jobbet innehafts av t.ex Anna Lind eller Greta Thunberg, hade all kritik lett till att du fått spraken från ditt jobb, ditt företag hade fått publicera en offentlig ursäkt och sen hade extremvänstern jagat ner dig till ett hål i marken.

Jag har hundratals exempel på sånt. Yxor i ytterdörren, brandbomber i brevinkastet och glassplitter i barns sängar efter stenkross är bara toppen på isberget.

Vart är Timell idag? Hur går det för Kronér, Virtanen, Brunnberg osv?
Ingen av dem är dömd för nånting, men de är dömda och förvisade från vad de en gång varit, för pöbeln har dömt dem ändå.

Det är det enda du behöver vara rädd för, för du kan aldrig resonera med en pöbel.
Citera
2020-02-16, 20:01
Medlem
Citat:
Benny Fredriksson?
Löfvén har absolut noll makt ens i sitt eget parti. Där bestämmer fittstimmet agendan. Du får kritisera honom hur mycket du vill utan åtgärd, och inte bara för att det ingår i hans jobb. Hade jobbet innehafts av t.ex Anna Lind eller Greta Thunberg, hade all kritik lett till att du fått spraken från ditt jobb, ditt företag hade fått publicera en offentlig ursäkt och sen hade extremvänstern jagat ner dig till ett hål i marken.

Jag har hundratals exempel på sånt. Yxor i ytterdörren, brandbomber i brevinkastet och glassplitter i barns sängar efter stenkross är bara toppen på isberget.

Vart är Timell idag? Hur går det för Kronér, Virtanen, Brunnberg osv?
Ingen av dem är dömd för nånting, men de är dömda och förvisade från vad de en gång varit, för pöbeln har dömt dem ändå.

Det är det enda du behöver vara rädd för, för du kan aldrig resonera med en pöbel.

Och hur kopplar du detta till "den du inte få kritisera sitter på den egentliga makten"? Menar du att det är hashtagen metoo som sitter på den egentliga makten? Pöbeln? Såna som säger ssig ha blivit sexuellt ofredade/våldtagna/misshandlade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in