Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-02-13, 22:39
Medlem
Analfababetens avatar
Inget fel på hörlurarna, tittat runt i kontrollpanelen i ljudsektionen efter vad som orsakar problemet. Har Windows 7 pro OS och en stationär dator.
Och i enhetshanteraren så står det ju som det brukar att "enheten fungerar korrekt" fast det betyder ju ingenting. Provade med att avinstallera så att eventuella problem skulle försvinna med C-Media USB headphone Set (windows återinstallerar så klart enheten senare automatiskt vid omstart igen), under kategorin ljud,video och spelenheter men det hjälpte inte.
Har fungerat tidigare denna utgången för hörlurarna som sitter framtill på chassit.
Provade att koppla in hörlurarna direkt till mitt externa ljudkort som jag har men fungerade inte den vägen heller senast.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-13 kl. 23:12.
Citera
2020-02-13, 22:57
Medlem
salxars avatar
Testa annat par hörlurar. Fungerar det då?
Citera
2020-02-13, 23:06
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Testa annat par hörlurar. Fungerar det då?
Mjaooo, men dom jag försökte med fungerade med min mobiltelefon ju?
Ja det kan provas i alla fall, allt är möjligt, tack.

Nej inget ljud från utgången med det andra paret hörlurar heller.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-13 kl. 23:10.
Citera
2020-02-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Mjaooo, men dom jag försökte med fungerade med min mobiltelefon ju?
Ja det kan provas i alla fall, allt är möjligt, tack.

Nej inget ljud från utgången med det andra paret hörlurar heller.

Du använder 4-poliga hörlurar....i.e de har mikrofon.
Du måste köpa en splitter för att separera kablarna. Då kan du även använda mikrofonen på datorn

tex:
https://www.clasohlson.com/se/Headse...ibel/p/38-8084
Citera
2020-02-13, 23:25
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Du använder 4-poliga hörlurar....i.e de har mikrofon.
Du måste köpa en splitter för att separera kablarna. Då kan du även använda mikrofonen på datorn

tex:
https://www.clasohlson.com/se/Headse...ibel/p/38-8084
Va? Nej det använder jag inte, har jag inte. Du talar alltså om för mig nu vilka hörlurar jag använder, hur då?
Nej, nej nej. Nu blev det fel, men det händer, nåt missförstånd nu hära.
Citera
2020-02-13, 23:26
Medlem
Cabenstones avatar
Fixat

Klicka på högtalaren nere i höger hörnet.

Klicka på pilen uppe i högra hörnet

Välj dina hörlurar (som borde komma upp i listan).

Kan vara så enkelt, prova i alla fall
Senast redigerad av Cabenstone 2020-02-13 kl. 23:27. Anledning: Fel läkning
Citera
2020-02-13, 23:28
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabenstone
Klicka på högtalaren nere i höger hörnet.

Klicka på pilen uppe i högra hörnet

Välj dina hörlurar (som borde komma upp i listan).

Kan vara så enkelt, prova i alla fall
Allt där vad det gäller egenskaper och inställningar och allt är som det ska och jag har tittat nu, provat med ljudet. Näe, nåt underligt fel är det. Kan utgången fysiskt ha pajat?
Nån kabel, nånting där inne i burken som felar eventuellt, allt är möjligt när det gäller sånt här felsökande, brukar vara det sista som det löser sig på ofta.
Sucka, tack alla för försök till hjälp så här långt i alla fall.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-13 kl. 23:33.
Citera
2020-02-13, 23:33
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Allt där vad det gäller egenskaper och inställningar och allt är som det ska och jag har tittat nu, provat med ljudet. Näe, nåt underligt fel är det. Kan utgången fysiskt ha pajat?

Den kan den ha gjort. Lurarna fungerar på din mobil? Du har inte möjlighet att kolla med ett annat par bara för att utesluta att dom är kompatibla? Vilket program använder du för spela upp ljud? Kolla att det riktigt konfigurerat där också.

När du kolla att allt ser bra ut visar den ju en mätare. Får du utslag på den när du testar?
Citera
2020-02-13, 23:43
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Den kan den ha gjort. Lurarna fungerar på din mobil? Du har inte möjlighet att kolla med ett annat par bara för att utesluta att dom är kompatibla? Vilket program använder du för spela upp ljud? Kolla att det riktigt konfigurerat där också.

När du kolla att allt ser bra ut visar den ju en mätare. Får du utslag på den när du testar?
Winamp för att spela upp ljudfilen med, ljudmätare i windows högtalare sektionen finns ju inte men tre olika kategorier för Enhet\högtalare, program\systemljud sen den tredje som visar ljudnivån för själva winamp uppspelningen och alla tre är OK. Provat två par hörlurar hitintills, dom fungerar och som sagts tidigare, ljudutgången har fungerat tidigare med ett par av dessa hörlurar i alla fall.

Det vart nåt knas tidigare iom att jag höll på med ett spel och då var det nåt som slog som en bomb ibland allting på datorn, genvägar bröts, saker försvann osv.
Men kan det vara nåt i registereditorn som det blivit fel i kanske. Den är svår att kolla upp i, är inte hemma på att felsöka i den.
Citera
2020-02-13, 23:46
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Winamp för att spela upp ljudfilen med, ljudmätare i windows högtalare sektionen finns ju inte men tre olika kategorier för Enhet\högtalare, program\systemljud sen den tredje som visar ljudnivån för själva winamp uppspelningen och alla tre är OK. Provat två par hörlurar hitintills, dom fungerar och som sagts tidigare, ljudutgången har fungerat tidigare med ett par av dessa hörlurar i alla fall.

Det vart nåt knas tidigare iom att jag höll på med ett spel och då var det nåt som slog som en bomb ibland allting på datorn, genvägar bröts, saker försvann osv.
Men kan det vara nåt i registereditorn som det blivit fel i kanske. Den är svår att kolla upp i, är inte hemma på att felsöka i den.

Värsta fall skulle jag göra en ominstallation av windows. Fundera på att gå över till WIN10. Fungerar faktiskt väldigt bra.
Citera
2020-02-13, 23:47
Medlem
Cabenstones avatar
Och även om Winamp är lite kult, gå över till VLC
Citera
2020-02-13, 23:50
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Och även om Winamp är lite kult, gå över till VLC
NEEEEEEJ, min winamp. Jag gjåtej, Ja den är kanon. Jag har i alla fall VLC installerat med och ska testa att spela upp med den istället.
Jag hade hoppats på en lite mer smärtfri lösning men i slutänden om det gäller att byta hela operativsystemet nä, då får det tusan vara. Så viktigt är det inte utan mer ska till för att uppgradera till ett annat OS först.
Måste gå att lösa på ett enklare vis än byte av hela OS.

Edit: Samma sak med VLC.
Nåt, nåt litet fel. Var.....
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-13 kl. 23:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in