Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Tack. Precis vad jag hoppades på.
Fan vad patetisk du är - du bara inte kan släppa detta, och trots att du redan tryckt in tungan en gång i najas ringmuskel måste du göra det en gång till då du inte förmår svara något på min redogörelse.
Najas gjorde två misstag i den här tråden: det första, och egentligen grövsta, var att han inte förmådde ta sig till det principiella klagomål som gjorts om trådens moderering. Det var uppenbart för i stort sett alla att en liten grupp ettriga skitpostare gått in med full kraft för att förstöra all diskussion, genom att posta enradare om hur de alla hade guldkort på SAS och att filmen var "ironisk" (bara som enradare, aldrig med argument). Det handlade om en liten grupp med ett snitt på långt över 100 poster per person. Diskussionen torpederades och urartade till en gyttjefight. De bästa skribenterna övergav fältet, och snart stängdes också tråden. Skitpostarna hade lyckats. Det var detta många av oss reagerade kritiskt på. Jag förmodar att najas - som bara är
en röst här och inte nån jävla domare - aldrig upplevde det då han inte verkar ha följt tråden i realtid.
Sen stängdes de här fittorna alltså av. Vilket förstås var goda nyheter, som en del också uttryckte skadeglädje över. Det var då du fick en gråtattack, då du upplevde det som att en moderator gått in och avgjort bataljen till en viss sidas fördel. Det är nu du börjar PM:a najas för att möjligen få understöd. Han gör nu sitt
andra misstag då han skrev i affekt, ett misstag han dock sedermera till största delen har korrigerat: han fick det att låta som han gick med på din skeva historieskrivning, där trollen stängdes av
för att de rp:ats, och
inte för att
de förtjänade att bli varnade och avstängda.
Det vi dock nu har kommit fram till är: fittorna som stängdes av
förtjänade att bli avstängda. De begick regelbrott. En rp kan inte
framkalla en avstängning. Den kan bara uppmärksamma en moderator på ett reellt existerande regelbrott. Sådana förelåg, en masse. Inga konkreta klagomål har kommit fram på att de där nissarna åkte på varningar som var felaktiga.
Vad skevheter i rp:andet - som nog ingen betvivlat, även om det förstås också är upp till sådana
som du att rapportera regelbrott på "andra sidan" när du ser sådana - sedan lett till är dock att en del andra
inte blivit avstängda trots att de förtjänat det. Fine, det har jag absolut inga problem med. Dessa gick knappast ursprungligen ut för att förstöra diskussionen i tråden, men absolut, begår de regelbrott ska de stängas av. Bara att rp:a. Man ska ha klart för sig att de flesta mods är rätt objektiva, och att 0.03 alltsomoftast är rätt lätt att bedöma. Så hade de rp:ats hade de rykt. Tough luck, Nörd:
du rp:ade dem inte. Gör det nästa gång, så bidrar också du till "yttrandefrihet på riktigt" här på fb.
Några ytterligare frågor?